اختصاصی لیویتواسلایدشوپشت صحنهپیشنهاد سردبیرچه‌طور بازی کنیم؟

پشت صحنه ساخت رد دد ردمپشن | ماجرای ساخت یک غرب تمام وحشی!

روایت وفاداری، تنهایی و هفت‌تیرهایی که در غلاف ماندند.

کم‌تر کسی پیدا می‌شود که تاکنون بازی‌‌های رد دد ردمپشن را تجربه نکرده یا دست‌کم شناخت کوچکی از این فرنچایز بزرگ نداشته؛ حتی معمولی‌ترین بازیکنان هم با انتشار عنوان موفقی مثل Red Dead Redemption 2 آشنایی کلی با این بازی دارند. در این بین، افراد زیادی مانند من و شما مشتاقانه بازی‌های ویدئویی را دنبال کرده‌اند و دانش بسیار بیش‌تری از این هنر پر وسعت به‌دست آورده‌اند. اما آیا همه‌ ما کوچک‌ترین حقایق پنهان و آشکار درمورد ساخت تاثیرگذارترین بازی‌ها را می‌دانیم؟

ساخت یک بازی بزرگ می‌تواند سال‌ها طول بکشد و لحظه به لحظه مراحل توسعه آن عنوان، پر از چالش‌ها و اتفاقات خوشایند و البته تلخ است؛ این دقیقا همان بخش مهم از روند طلوع یک اثر است که ما نمی‌بینیم! اما دانستن آن‌ها می‌تواند دید وسیع‌تری از هنر بازی‌های ویدئویی به ما بدهد. در ادامه با مجله لیویتو همراه باشید تا مهم‌ترین حقایق درباره فرنچایز پرطرفدار Red Dead Redemption را بررسی کنیم.

Red Dead Revolver

هنگامی که صحبت از RDR می‌شود، درصد بالایی از افراد یاد بازی Red Dead Redemption 2 می‌افتند. بسیاری از طرفداران این بازی شناخت و اطلاعات زیادی از اولین نسخه فرنچایز یعنی Red Dead Revolver ندارند. اولین جرقه ساخت بازی‌های رد دد در سال ۲۰۰۰ میلادی می‌خورد؛ زمانی که استودیویی به‌نام Angel Studios با بودجه‌ای که کپکام (Capcom) در اختیارش گذاشته بود، کار روی پروژه‌ای مربوط به غرب وحشی با نام Red Dead Revolver را آغاز کرد.

هنگام توسعه بازی، Angel Studios به‌وسیله راک‌استار خریداری شد و نام آن به Rockstar San Diego تغییر کرد. پس از آن که یوشیدی اوکاموتو (Yoshiki Okamoto) در سال ۲۰۰۳ کپکام را ترک کرد، ساخت Red Dead Revolver به‌طور کلی کنسل شد. اما راک‌استار گیمز آن را احیا کرد و در نهایت در سال ۲۰۰۴ برای کنسول‌های پلی استیشن ۲ و ایکس باکس منتشر شد. این اولین تکه پازل از یکی از بزرگ‌ترین فرنچایزهای دنیا بود.

بازی Grand Theft Auto ممکن است به پلتفرم بازی نتفلیکس بیاید
بخوانید

داستان بازی در سال ۱۸۸۰ میلادی جریان دارد؛ زمانی که غرب آمریکا پر از یاغی‌ها و جایزه‌ بگیر‌هایی بود که هرکدام برای بقا خود تلاش می‌کردند. شخصیت اصلی بازی، رد هارلو (Red Harlow) یک جایزه بگیر آمریکایی است که در پی انتقام کشته شدن پدر و مادرش، با چالش‌های جالب و مرگباری روبه‌رو می‌شود.

مکانیک Dead Eye | قدرت شبیه‌سازی

شاید فکر کنید که اولین بار از مکانیک Dead Eye در کدام یک از بازی‌های رد دد ردمپشن استفاده شد و به احتمال زیاد، خلق آن را با زمان ساخت بازی Red Dead Redemption 1 یکسان بدانید. اما طراحی این مکانیک به سال‌ها قبل‌تر برمی‌گردد؛ زمانی که در سال ۲۰۰۴ با انتشار بازی Red Dead Revolver، می‌توانستیم برای اولین بار از این سیستم بهرمند شویم.

یکی از جالب‌ترین حقایقی که باید درمورد Dead Eye بدانید، این است که هدف اصلی طراحی آن، ساده‌تر شدن مبارزات یا تیراندازی بهتر نبود. درواقع این مکانیک می‌توانست سرعت و مهارت تفنگداران آن زمان را برای گیمرها شبیه‌سازی کند و درک تیراندازی مرگبار آن‌ها به‌ یک‌دیگر را در قالب یک سیستم مهارتی در بازی بگنجاند.

میزان فروش بازی Red Dead Revolver

به‌نقل از گروه تحقیقاتی The NPD، راک‌استار با انتشار بازی Red Dead Revolver توانست تا اواسط سال انتشار، بیش از ۱۴۰ هزار نسخه از بازی را به‌فروش برساند. با این‌حال، این رقم در سال ۲۰۱۰ یعنی شش سال بعد، به ۹۲۰ هزار نسخه رسید. فروش چند صد هزار نسخه‌ای این بازی در آن سال‌ها، بسیار موفقیت‌آمیز تلقی می‌شد؛ به‌طوری که راک‌استار تصمیم به ساخت دنباله این بازی یعنی Red Dead Redemption 1 گرفت.

ظاهراً معاون بخش نویسندگی Rockstar دیگر در این شرکت کار نمی‌کند
بخوانید

Red Dead Redemption 1

نقطه آشنایی ما با جان مارستون (John Marston) دقیقا همین‌جا است! چه کسی بهتر از یک یاغی بازنشسته و باتجربه تا تاختن در غرب وحشی را با او ادامه دهیم؟ دن هاوزر (Dan Houser)، نویسنده اصلی بازی Red Dead Redemption 1 این بار داستان را کمی جلوتر برد؛ سال ۱۹۱۱ میلادی، زمانی که غرب وحشی به پایان تاریک خودش بیش از پیش نزدیک شده و ماموران دولتی آمریکا سخت در تلاش‌اند تا شعله‌های ضعیف آتش هفت‌تیرکش‌ها را برای همیشه خاموش کنند.

با این‌که شناخت بهتر و ریشه‌ای جان، جک (Jack) و ابیگیل (Abigail) مارستون با داستان بازی Red Dead Redemption 2 کامل شد، اما داستان اولین نسخه رد دد ردمپشن نقطه جذاب و حیاتی از قصه خانواده مارستون را روایت می‌کند. در طرفی جان سعی می‌کند تا از سر اجبار، با کمک به ماموران دولتی آمریکا و پلیس، سه تن از اعضا گنگ سابق خود را دستگیر کند؛ اما از طرف دیگر، خود و خانواده‌اش از خطرات احتمالی و تصمیمات دولت در امان نیستند.

توسعه بازی Red Dead Redemption 1 | ساخت دومین غرب تمام وحشی!

توسعه بازی رد دد ردمپشن بیش از پنج سال طول کشید؛ فارق از مراحل پیش‌تولید و پس از آن، راک‌استار سعی کرد تا دومین نسخه این فرنچایز را با بهترین دانش به‌دست آمده از غرب وحشی بسازد. تیم سازنده سعی کرد تا تحقیقات خود از جهان قرن گذشته را فراتر از محل ساخت بازی ببرد؛ با همین هدف، افرادی به شهر واشنگتون سفر کردند تا با بررسی فیلم‌های کلاسیک وسترن، دید و تصویر بهتری از آمریکایی‌های صد سال پیش داشته باشند.

جزئیات بیشتری درباره بازی Grand Theft Auto 6 توسط بازیگر این پروژه آشکار شد
بخوانید

ساخت دومین بازی رد دد چیزی از عنوان GTA V کم نداشت؛ بیش از ۱۰۰۰ نفر در توسعه پنج ساله این اثر نقش داشتند و به‌وسیله استودیو راک‌استار سن دیگو با یک تیم ۱۸۰ نفره رهبری می‌شد. بازی Red Dead Redemption 1 هم از سیاست‌های تبلیغاتی خاص راکستار خارج نبود؛ استراتژی‌های حرفه‌ای تبلیغاتی، تریلرهای سینمایی و نمایش‌های مطبوعاتی هر روزه به منتظران آن اضافه می‌کرد.

رد دد ردمپشن ۱ با تاخیرهای چندباره در تاریخ انتشار، بازهم یکی از مورد انتظارترین آثار سال ۲۰۱۰ بود؛ با این‌حال، سیاست‌های شرکت سازنده در ارتباط با ساعات کاری توسعه‌دهندگان، مورد انتقاد و اعتراض افراد زیادی قرار گرفت.

پس از تحقیقات وسیع برای کسب دانش بیشتر از جهان غرب آمریکا، راک‌استار سعی کرد تا با ارتقا موتور بازی‌سازی معروف خودش یعنی RAGE، انیمیشن‌های بازی و سرعت رندر یا بارگذاری آن را افزایش دهد. آن‌ها می‌دانستند که با این کار، نیاز ویژه‌ای به سخت افزار و قدرت کنسول‌های نسل هفتمی پیدا خواهند کرد و از کار با سخت افزارهای قدیمی‌تر خسته شده بودند.

سازندگان ناچار بودند تا مکانیک‌های هسته‌ای بازی پیشین این فرنچایز یعنی Red Dead Revolver را با تکنولوژی آن زمان ارتقا دهند. این یعنی یک تجربه گیم‌پلی فوق‌العاده و جدید که از مکانیک‌های مهمی مانند Dead Eye به گیمرها منتقل می‌شد.

بازی رد دد ردمپشن بیش از ۴۵۰ کاراکتر مختلف را داشت و این به آن معنا بود که هرکدام از این شخصیت‌ها نیازمند چند خط دیالوگ و گوینده‌ای برای بازگو کردن آن‌ها بودند. بیش از ۱۵۰۰ صفحه اسکریپت برای بازی در دو سال نوشته شد که بیشتر آن‌ها متعلق به شخصیت‌های اصلی بازی بود. محققان در راکستار با نوشتن یک راهنما درباره نوع گفتار و عبارات مورد استفاده مردم آن زمان، به دیالوگ‌نویسان و طراحان بازی کمک زیادی کردند.

۳۵ سال سوپر ماریو، خاطره‌ای برای همه نسل‌ها
بخوانید

ضبط حرکات یا Motion Capture نقش مهم و کلیدی در طراحی و ساخت بازی Red Dead Redemption 1 داشت. بسیاری از حرکات و انیمیشن‌هایی که در بازی شاهدشان هستیم، به‌وسیله همین سیستم و تکنولوژی خلق شده‌اند. از آن‌جا که می‌دانیم اسب‌ها یکی از پراهمیت‌ترین تکه‌های بازی بودند،‌ سازندگان با ضبط کردن حرکات یک اسب بدل‌کار در استودیو، تجربه اسب سواری در بازی را تا حد بالایی بهبود بخشیدند.

بازی Red Dead Redemption 1؛ یکی از گران‌ترین پروژه‌های دنیا!

برای ساخت بازی Red Dead Redemption 1 بودجه نسبتا زیادی در نظر گرفته شده بود؛ با این‌که طول کشیدن ساخت این بازی تا نیم دهه، مدیران این شرکت را کمی نگران کرد، اما در نهایت به همه ثابت شد که زحمات آن‌ها هدر نرفته است. بودجه بازی رد دد ردمپشن چیزی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود؛ مقدار پولی که در هنگام ساخت این عنوان یا حتی در زمان حال، رقم بسیار زیادی محسوب می‌شود.

بازی Red Dead Redemption 1 با انتشار برای دو کنسول ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ و با فروش بیش از ۱۵ میلیون نسخه در سراسر جهان به یکی از موفق‌ترین آثار راکستار تبدیل شد و پیش از آن، هیچ‌کس فکر این را نمی‌کرد که داستان جان مارستون و خانواده‌اش تا این حد برای گیمرها جذاب باشد.

با این‌که میزان فروش این نسخه یک موفقیت بزرگ بود، اما موفقیت‌های راک‌استار به همین‌جا ختم نشد؛ دنباله این بازی یعنی Red Dead Redemption 2 تنها پس از گذشت ۱۲ روز از انتشار، رکورد فروش نسخه پیشین خود را شکست!

اعتراضات و انتقادها از سیاست‌های راک‌استار در محیط کار

در ماه ژانویه سال ۲۰۱۰، همسران بسیاری از کارمندان شرکت راکستار سن دیگو بیانیه‌ای صادر کردند مبنی بر این‌که شرایط کاری در استودیو از سال ۲۰۰۹ در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارد و مدیران این شرکت، یک شرایط سخت کاری را به توسعه‌دهندگان خود تحمیل کرده است.

متاورس و صنعت بازی؟ | بازی‌سازان به آینده متاورس امیدوار نیستند
بخوانید

این بیانیه از رفتارهای غیراخلاقی در محیط کار، نظیر ساعت‌های کاری دوازده ساعته در شش روز هفته و افزایش حقوق کمتر از میانگین برای کارمندان می‌گفت. کارمندان سابق راکستار پروژه رد دد ردمپشن را «یک فاجعه ارگانیک با حماسی‌ترین ابعاد» توصیف کردند.

این موضوع در ادامه به‌وسیله بسیاری از کارمندان قدیمی راک‌استار مورد بحث قرار گرفت و تعداد قابل توجهی از آن‌ها چه به‌صورت ناشناس و چه عمومی، تجربیات یکسان خود را به‌اشتراک گذاشتند. با این‌حال، راک‌استار تمام این ادعاها را رد کرد و از این‌که افرادی نتوانستند تجربه‌ای لذت‌بخش و خلاقیت‌بخش از کار در این استودیو داشته باشند اظهار تاسف کرد.

هنگامی که شدیدا از تجربه یک بازی لذت می‌بریم، این موضوع را فراموش می‌کنیم که چه ساعات بی‌شماری صرف ساخت آن و رسیدن‌اش به این نقطه شده. افرادی که در بهتر شدن ارائه نهایی آن نقش بزرگی را ایفا کرده‌اند و هیچ‌کدام از ما قرار نیست نام آن‌ها را بدانیم یا قسمتی از روایت آن‌ها را بشنویم.

چرا بازی Red Dead Redemption 1 هیچ‌گاه برای پی‌سی منتشر نشد؟

یکی از پرسش‌هایی که تعداد زیادی از گیمرها درباره دومین نسخه این فرنچایز داشتند، این بود که چرا نسخه کامپیوتر‌های شخصی این بازی هیچ‌گاه منتشر نشد. جواب این سوال اصلا پیچیده نیست؛ راک‌استار از ابتدا تمایلی برای انتشار بازی‌ها روی این پلتفرم نداشت. اگر دقت کنید، همگی فرنچایز‌های ساخته شده توسط کمپانی راک‌استار به‌جز بازی جی تی ای تنها برای کنسول‌ها منتشر شده.

راک‌استار هیچوقت برای انتشار اولین نسخه رد دد ردمپشن روی پلتفرم پی‌سی برنامه‌ای نداشت و همان‌طور که همه می‌دانیم، تنها راه اجرا آن بر کامپیوتر‌های شخصی استفاده از شبیه‌ساز است.

دیالوگ های بازی جی تی ای وی | بهترین‌ها از زبان بهترین‌ها!
بخوانید

Red Dead Redemption 2

از خاک سرخ رودز (Rhodes) تا زمین‌های گِلی ولنتاین (Valentine)؛ سم‌های اسب‌تان فرو رفتگی‌‌های متفاوتی را در آن‌ها ایجاد می‌کنند. زمین‌های پوشیده از برف آمبارینو (Ambarino) و بیابان‌های نیو‌آستین (New Austin) هرکدام محل زندگی حیوانات مختلفی هستند و هنوز هم صدای تیراندازی‌ها آن‌ها را فراری می‌دهد.

شرق اما زودتر از غرب به آرامش رسیده و مردمان‌اش به‌جای شلوار‌های چرم‌دوز و چکمه‌های بلند، به‌سراغ کت و شلوارها و پاپیون‌های براق رفته‌اند؛ لباس‌هایی که دیگر غلاف تپانچه‌ها در کنارشان جلوه نمی‌کند. کم‌کم کلانتر‌های شهر جای خود را به‌نیرو‌های پلیس یونیفرم‌دار می‌دهند و با اسب‌های خود که بیشتر از نژاد‌های مورگان (Morgan) یا کنتاکی سدلر (Kentucky Saddler) هستند در شهر گشت می‌زنند.

فرقی ندارد زن یا مرد، دیگر هردو آن‌ها با شنیدن صدای گلوله سراسیمه به‌طرف ساختمان‌ها می‌دوند و خود را پشت دخل مغازه خوار و بار فروش شهر یا هتل‌ها پنهان می‌کنند. همه آرامش می‌خواهند؛ اگر کسی نمی‌تواند جلو تغییر را بگیرد، پس از آن فرار خواهد کرد.

داستان از آن‌جایی شروع می‌شود که پس از یک سرقت ناموفق، گنگ ون در لیند (Van Der Linde) سخت‌تر از پیش تلاش می‌کند تا از نیروهای پلیس و پینکرتون‌ها (Pinkertons) فرار کنند. دیگر هیچ‌کجا در آمریکا برای پسران و دختران داچ ون در لیند (Dutch Van Der Linde) امن نیست؛ اما آن‌ها لجباز‌تر از آن هستند که تنها حرفه خود را کنار بگذارند و در انتظار روز اعدام را در زندان بکشند.

شما آرام نمی‌شینید؛ قدرتمند و غد هستید. اما به‌مرور عاقل‌تر، وفادارتر و همین‌طور تنها‌تر می‌شوید. سقفی بالای سرتان ندارید و اسلحه‌ در دست‌تان، قدرت را به‌شکل دیگری برای‌تان تعریف می‌کند. شما آرتور (Arthur Morgan) هستید، پسر خوب گنگ ون در لیند.

پشت صحنه خلق بازی دیابلو | ماجرای سرآغاز شیطان بلیزارد
بخوانید

توسعه بازی Red Dead Redemption 2 | ساخت سومین غرب تمام وحشی!

بازی Red Dead Redemption 2 با همکاری مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۱۶۰۰ نفر ساخته شده است. راک‌استار با جمع‌آوری کارمندان‌اش از چند استودیو و ساخت یک تیم بزرگ، کار توسعه این بازی را آغاز و در سال ۲۰۱۶ آن را رسما معرفی کرد. راک‌استار بار دیگر هم از تکنولوژی موشن کپچر استفاده کرد تا حرکات بازیگران را به‌خوبی ضبط کند. هم‌چنین، این بار سازندگان با ذخیره حرکت‌های صورت بازیگران، توانستند انیمیشن‌های بهتری برای صورت کاراکتر‌ها در مواجهه با موقعیت‌های مختلف و طبیعی‌سازی بازی طراحی کنند.

داستان بازی در سال ۱۸۹۹ جریان داشت و این به آن معنا بود که قصه بازی ۱۳ سال پیش از داستان Red Dead Redemption 1 روایت می‌شود؛ همین حقیقت هم باعث می‌شد تا درباره گذشته شخصیت محبوب جان مارستون اطلاعات جالب و بیشتری به‌دست آوریم.

راک‌استار از ابتدا می‌خواست تا همه افراد گنگ ون در لیند گذشته پر باری داشته باشند و دلیلی برای پیوند داستان زندگی آن‌ها با این گنگ وجود داشته باشد. پس به‌همین دلیل، تیم نویسندگی تمام تلاش خود را می‌کردند تا در همان زمانی که بازیگران کار موشن کپچر را انجام می‌کنند، گذشته کاراکتر‌ها را کامل و کار طراحی شخصیت‌های بازی را تکمیل کنند. رد دد ردمپشن ۲، داستان فروپاشی یک خانواده را در قالب یک گروه یاغی و خلافکار روایت می‌کند.

بازی Red Dead Redemption 2 اولین بازی راکستار بود که به‌دلیل آشنایی آن‌ها با قدرت سخت افزاری کنسول‌های نسل هشتم با انتشار بازی پیشین خود یعنی GTA V، برای کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر شد.

شرکت مادر Rockstar Games و Remedy Entertainment بر سر لوگوی R با هم اختلاف دارند
بخوانید

هنگامی که یک بازی بزرگ در دست توسعه‌ قرار می‌گیرد، احتمال این‌که توسعه‌دهندگان تحت تاثیر ساعات کاری اضافی و به‌اصطلاح کرانچ (Crunch) قرار گیرند کم نیست؛ توسعه بازی Red Dead Redemption 2 هم از این قائده مستثنا نبود و کارمندان شرکت راک‌استار به‌دلیل زمان کم و ویرایش‌های غیر منتظره، مجبور بودند تا ساعت‌های بیشتری را بدون در نظر گرفتن حقوق اضافه در استودیو سر کنند.

اولین جلسه‌های رکورد و ضبط حرکات و دیالوگ‌ها در سال ۲۰۱۳ آغاز شد و برای ۲۲۰۰ روز ادامه داشت! بازی RDR2 بیش از ۱۵۰۰ بازیگر دارد و ۷۰۰ نفر آن‌ها به‌وسیله بازیگران و دوبلور‌ها و ۵۰۰ هزار خط دیالوگ صداگذاری شده‌اند. رابطه هرکدام از کاراکتر‌ها با آرتور بسیار مهم بود و تعدادی از شخصیت‌ها به‌دلیل نداشتن ارتباط خوبی با داستان بازی و بقیه کاراکترها، از بازی حذف شدند. این‌که گنگ ون در لیند حس یک خانواده را به گیمرها و مخاطبان القا کند نکته حائز اهمیتی بود؛ حسی مثل تعلق.

کاراکترهای بازی Red Dead Redemption 2

تیم تصمیم گرفت تا بازی RDR2 تنها یک شخصیت قابل کنترل داشته باشد. این برخلاف بازی قبلی راک‌استار گیمز یعنی جی تی ای وی با سه کاراکتر مختلف بود و دلیل آن، تمرکز روی یک کاراکتر و تاثیراتی که اتفاقات و محیط روی او می‌گذارد گفته شده. توسعه‌دهندگان بازی فکر می‌کردند که شخصیت یگانه، می‌تواند ارتباط بهتری با جهان غرب وحشی داشته باشد.

آن‌ها خاطرنشان کردند که آرتور نه توسط داستان‌گویان و نه بازیکن کنترل می‌شود؛ بلکه کنترل او شامل «یک فشار و کشش ظریف بین این دو» است. تیم راک‌استار تلاش می‌کرد تا چگونگی ارتباط آرتور با بقیه کاراکترها و سطح رابطه‌ها برعهده بازیکنان باشد؛ هنگامی که داستان بازی آغاز می‌شود، آرتور از قبل ارتباط عمیقی با برخی از شخصیت‌ها شکل داده است و بنابر این، کار گیمرها در این امر ساده‌تر بود.

تصاویر بازی GTA 6 لو رفت: نقشه‌ها دو برابر GTA 5؛ عرضه در سال آینده
بخوانید

راجر کلارک (Roger Clark) برای ایفا نقش بهتر آرتور مورگان از توشیرو میفونه (Toshiro Mifune) بازیگر ژاپنی الهام گرفت؛ به‌گفته خود او، میفونه پیچیده‌ای جالب و دیوانه‌واری داشت که کلارک می‌خواست در شکل‌گیری شخصیت آرتور از آن بهره ببرد.

کلارک همچنین از فیلم The Proposition الهام گرفت؛ چراکه شرایطی مشابه با آرتور داشت؛ خیانت به وفاداری‌های خود. او همچنین کارهای جان وین (John Wayne) را تماشا کرد و با وجود تماشا سه‌گانه Dollars راجر از بازی کلینت ایستوود (Clint Eastwood) از مرد بی‌نام الهام چندانی نگرفت. او احساس می‌کرد که آرتور پرحرف‌تر از کلینت است. کلارک می‌خواست شخصیتی را به‌تصویر بکشد که به اندازه کافی پیچیده و انتخاب‌های بازیکنان منطقی به‌نظر برسد.

بودجه و میزان فروش بازی Red Dead Redemption 2

شاید وقتی صحبت از بودجه ساخت یک بازی بزرگ می‌شود، اعدادی بین ۸۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار معقول به‌نظر رسد. اما هنگامی که پای اثری مثل Red Dead Redemption 2 به‌میان آید، رقم‌ها شما را شگفت‌زده کنند. بودجه برآورد شده برای ساخت سومین نسخه این فرنچایز چیزی حدود ۳۷۰ تا ۵۴۰ میلیون دلار است! بازی Red Dead Redemption 2 تا تاریخ آگست سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۵ میلیون نسخه فروخت؛ موفقیتی که می‌شد انتظارش را از یکی از بهترین بازی‌های دنیا داشت.

راک‌استار با طراحی یک استراتژی، تصمیم گرفت تا نسخه کامپیوتر‌های شخصی این بازی را یک‌سال دیرتر از کنسول‌ها منتشر کند. یکی از مهم‌ترین دلایل آن، فروش کامل بازی روی کنسول‌ها تا یک سال نخست و جلوگیری از کرک شدن زودهنگام بازی به‌وسیله تیم‌های غیرقانونی مختلف بود.

گیم‌پلی بازی Red Dead Redemption 2 | دنیایی زنده و قابل‌ باور

برای ساخت بازی Red Dead Redemption 2، راکستار انیمیشن‌ها و سیستم هوش مصنوعی خود را به‌طور کلی ارتقا و تغییر داد. رفتار طبیعی NPC‌ها و حیوانات در تعامل با آرتور و مواجهه اعمال او یکی از مهم‌ترین اهداف تیم بود؛ این‌که سیستم مبارزات بازی کاملا واقع‌گرایانه باشد و همه کاراکترها تصمیماتی منطقی بگیرند.

پشت صحنه ساخت دوتا 2 | ماجرای خلق گیمی سخت‌تر از شطرنج!
بخوانید

یکی از اهداف اصلی راکستار در طراحی بازی و محیط، این بود که بازیکنان حس کنند در دنیایی کاملا واقعی و زنده قدم می‌گذارند. به‌جای این‌که همه‌چیز در مراحل و کات‌سین‌ها خلاصه شود، آن‌ها می‌خواستند تا تعامل بین آرتور و بقیه کاراکتر‌ها در Free Roam و محیط عادی بازی هم ادامه داشته باشد؛ حرف زدن درباره کار‌های گذشته، بازی کردن، ماهی‌گیری، دزدی، شکار و حتی شوخی‌های بانمک آرتور با شخصیت‌های فرعی.

از دیگر نقشه‌های تیم سازنده برای کاراکتر‌های فرعی، این بود که برای هرکدام از آن‌ها یک روتین یا برنامه روزانه طراحی شود. به‌عنوان مثال یکی از آن‌ها شب را در چادر خود می‌خوابید و صبح به نگهبانی از راه‌های به‌سمت کمپ می‌رفت یا دختران لباس‌های اعضا را می‌شستند و درصورت نیاز آن‌ها را وصله‌پینه می‌کردند.

کاراکتر‌های دیگر هم مانند آرتور حافظه خوبی از گذشته دارند؛ آن‌ها هم می‌توانند از وقوع اتفاقات ناراحت‌کننده غمگین باشند و حتی با یک‌دیگر بر سر اختلافاتی دعوا کنند. ارتباط و دیالوگ هرکدام از شخصیت‌ها با آرتور، پس از انجام یک ماموریت می‌تواند متفاوت و شنیدن‌شان جذاب باشد.

توسعه‌دهندگان بازی Red Dead Redemption 2 تلاش کردند تا مقدار اسلحه‌های قابل حمل برای آرتور محدود باشد؛ به‌جای آن، آرتور می‌توانست تمامی اسلحه‌های خود را به‌وسیله اسب خود حمل کند که همین باعث می‌شد ارتباط او با هم‌سفر همیشگی‌اش بهتر و بهتر شود.

سازندگان در طبیعی جلوه کردن بازی و واقع‌گرایانه بودن آن محتاط بودند؛ قرار نبود بازی تا بیش‌ترین حد ممکن واقع‌گرایانه باشد تا گیمرها را خسته و حس محدودیت‌های واقعی زندگی را به‌ آن‌ها بدهد. همین‌طور، بازی نمی‌توانست زیاد از قوانین فیزیک و زندگی واقعی دور بماند. به‌عنوان مثال، راک‌استار نمی‌خواست تا یک انیمیشن کامل و مفصل از پوست کندن یک حیوان را به بازیکنان نشان دهد؛ چراکه این کار هرچند در دفعات اول و دوم جذاب به‌نظر می‌رسید، اما در دراز مدت تبدیل به عملی حوصله‌سر بر می‌شد.

ظاهراً معاون بخش نویسندگی Rockstar دیگر در این شرکت کار نمی‌کند
بخوانید

در این مقاله ما سعی کردیم تا جالب‌ترین وقایع و تصمیمات، پشت ساخت سه بازی فرنچایز رد دد ردمپشن را برای شما بازگو کنیم. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید.

برای خواندن مطالب پشت صحنه بیشتر با مجله لیویتو همراه باشید.

همچنین فراموش نکنید که برای استریم کردن یا تماشای استریم باکیفیت با اینترنت نیم‌بها می‌توانید از لیویتو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا