با انجام این تغییرات در Dead Island 2 میتوان مبارزه با زامبیها را ساده و روان کرد. در این مقاله قرار است به تغییراتی که بازی Dead Island 2 را از یک بازی خوب به عالی تبدیل میکنند، بپردازیم. با لیویتو همراه شوید.
مجموعه زامبی محور محبوب Dead Island سرانجام دنباله مورد انتظار Dead Island 2 را دریافت کرد. چه از طرفداران قدیمی مجموعه یا ژانر باشید، یا این اولین بازیای باشد که انتخاب کردهاید، چیزهای زیادی وجود دارد که شما را به خیابانهای پر از غول Hell-A بیاورد.
دد آیلند 2 این سری را به قله بازیهای زامبی محور میبرد؛ با مجموعه گستردهای از شخصیتها، سلاحها و مکانها برای کشف، چیزهای زیادی برای هیجان وجود دارد. اما، همانطور که اغلب در مورد دنبالهها اتفاق میافتد، در چند بخش نیز شاهد کمبودهایی هستیم.
10.مراحل متنوعتر
راههای زیادی برای توسعهدهندگان وجود دارد که بتوانند در بازیهای ویدیویی به مراحل بازی بپردازند. همه ما موارد مورد علاقه خود را داریم، اما تنوع باعث میشود که هرچه در بازیها از مرحلهای به مرحله دیگر میروید، چیزهای جالبی را تجربه کنید.
تنوعی که واقعاً در دد آیلند 2 چندان نشان داده نشده است. بیشتر مأموریتهای جانبی ترکیبی از «برو اینجا»، «این را بکش» یا «این آیتم را بگیر». اینها ذاتاً مراحل بدی نیستند. در واقع، آنها جزء اصلی بازی هستند. اما بعد از مدتی تکراری میشوند. برای از بین بردن یکنواختی، خوب است که در بازی کمی تنوع بیشتری داشته باشیم.
9. تفاوت شخصیتها
هر شخصیت دارای ویژگیهایی است که آنها را متمایز میکند: مهارتها، آمار، پیشینه، سلاحهای مورد علاقه، و غیره. تنوع بیشتر در شخصیت و نحوه تعامل در مورد دنیای اطرافشان خوب خواهد بود. تا اینجای کار، هر یک از شخصیتها با سخنان کنایهآمیز و طنز بینظیر به دنیا واکنش نشان میدهند.
مسلماً، شخصیتهایی مانند دنی و برونو کمی تاریکتر و ترسناکتر هستند، اما با این حال، واکنشهای تکخطی و طعنهآمیز به خطرات و وحشت اطرافشان اکثریت خط روایی را تشکیل میدهند. خیلی خوب است که ببینیم ابعاد دیگری از شخصیت آنها در انتخابها و واکنشهایشان نسبت به دنیا ارائه شود تا اینکه ببینیم کدام شوخی را دوست دارند تکرار کنند.
8. فست تراول زودهنگام
خیابانها و محلههای Hell-A بسیار وسیع هستند، بنابراین بهتر است که گزینه سفر سریع زودتر به یک گزینه تبدیل شود. این امر باعث میشود تا در اوایل بازی راحتتر به مناطق سخت برگردیم. همچنین، بسیاری از درهای قفل شده قابل بازگشایی نیستند تا زمانی که در بازی پیشرفت نکنید و بازگشت به آنهایی که در دسترس شما هستند، میتواند قبل از فست تراول دردسرساز شود. این کار دیدن جهان و انجام مأموریتهای جانبی را بسیار آسانتر میکند و زمان مورد نیاز برای 100 درصد کامل شدن بازی را نیز کمی واقعیتر میکند.
7. جهان بازتر شدن بازی Dead Island 2
فرنچایز دد آیلند همیشه نقشههای نیمه هدایت شده خود را دوست داشته است. مسیر بازی شما دائماً با یک مسیر از نقطه A به نقطه B نیست، اما دیدن Hell-A به طور کامل از همان ابتدا بسیار جالب خواهد بود – حداقل تکههای بزرگتر آن.
البته لازم نیست که همه بازیها جهان باز باشند. اما، برای یک بازی مانند این، با چنین مفهوم جالبی در محیط، کاوش در محلهها و مناطق Hell-A به جای رفتن از یک هدف به هدف دیگر، بسیار سرگرم کننده خواهد بود.
6. راهنمایی بیشتر در خصوص درهای قفل شده
درهای قفل شده در بازی Dead Island 2 بسیار متداول هستند. در حالی که به شخصیت اجازه میدهد تا بتواند بیشتر کاوش کند و کلیدهایی برای باز کردن قفل این درها پیدا کند، اما تعداد زیادی از آنها تا زمان رسیدن به قسمتهای بعدی بازی قفل هستند.
این موضوع زمانی که فکر میکنید فقط کلید یا باطری برای باز کردن قفل آن را از دست دادهاید، میتواند خستهکننده باشد، اما غافل از اینکه شما در واقع به اندازه کافی در داستان پیشروی نکردهاید. یک اشاره یا تا حدودی راهنمایی برای متمایز کردن قفلها برای کسانی که واقعاً عاشق لوت هستند یا میخواهند بازی را بهطور کامل تجربه کنند کمک زیادی خواهد بود.
5. زمان مورد نیاز برای اتمام بازی
صحبت از زمان شد، خب این بازی کمی کوتاه است. کمپین برای اجرای معمول حدود 20 ساعت طول میکشد تا تکمیل شود و برای تکمیل کنندهها این مقدار به کمی بیشتر از 30 ساعت میرسد.
این کمی کوتاهتر از اولین Dead Island و تقریباً به اندازه Riptide است، اما برای بسیاری، امیدها این بود که مدت زمان بیشتری را در نسخه جدید سرگرم شوند. این کمبود به ویژه از آنجایی است که ما تمام لس آنجلس را برای کاوش داشتیم، بیشتر به چشم میآید. خیلی خوب است که ببینیم ماجرا و داستان ادامه پیدا میکند و به بازیکنان فرصت بیشتری برای کاوش و سرگرم شدن میدهد.
4. باس فایتهای بهتر – بازی Dead Island 2
آن زامبیهای باس گونه بد بزرگ چیزی نیستند که بتوان آنها را دست کم گرفت. آنها بخشهای مهمی از پیشرفت داستان و رشد شخصیت را نشان میدهند. ایجاد احساس اهمیت بیشتر در داستان برای آنها باعث میشود کمی مرتبطتر احساس کنند.
در حال حاضر، هنگامی که یک باس را که اغلب یک نوع خاص از زامبی است بکشید، در ادامه هر کجا که سفر میکنید، شروع به دیدن همان نوع زامبی میکنید! این به نوعی احساس موفقیت را پس از شکست دادن یک باس از بین میبرد، چرا که دیدن دهها نفر از آنها در یک ساعت بعد ماجرا را بیمزه میکند. کاهش تعداد افراد آلوده خاص یا فقط برجسته کردن باسها برای این بخشهای چالش برانگیز بازی عالی خواهد بود.
3. بیخیال نوار سلامتی شوید
عناصر RPG اخیراً در بازیها بسیار رایج هستند، چه RPG باشند و چه نباشند. البته این همیشه هم چیز بدی نیست. در دد آیلند 2، نوارهای سلامتی که هر زامبی در اختیار دارد، گاهی اوقات جریان بازی را از بین میبرد.
برای باسها و حتی زامبیهای سختتر، داشتن آنها منطقی است. اما، برای معمولیها و سایر زامبیهایی که اساساً در حین حرکت از هم میپاشند، دیدن نوار سلامتی آنها که بالای سرشان شناور است، احمقانه است. جالب خواهد بود اگر ببینیم این عناصر RPG به نفع نسخهای از سیستم FLESH gore بازی حذف میشوند و در عوض سلامت زامبیها را بر اساس ظاهرشان قضاوت کنیم. این جریان و سیال بودن بازی را بهبود میبخشد و امکان واقع گرایی بیشتری را فراهم میکند. خب، حداقل تا آنجا که یک بازی زامبی محور میتواند اجازه دهد!
2. راههایی برای ارتقای inventory
سلاحهای مرگبار زامبیکشی زیادی وجود دارند که میبایست در سفر خود در دد آیلند 2 آنها را بردارید. بنابراین دیدن مدام نشانگر “inventory full” زمانی که به دنبال یک سلاح جدید میروید، میتواند کمی خستهکننده باشد.
این بدان معنا نیست که inventory شما نباید واقع بینانه باشد، به خصوص در لولهای پایینتر، اما یافتن راههایی برای ارتقای inventory تجهیزات شما بسیار سرگرمکننده خواهد بود. به علاوه، این امکان را برای تنوع بیشتر سبکهای بازی و انواع سلاحهای بالقوه فراهم میکند و جنبه دیگری را در ارتقاء شخصیت شما اضافه میکند که باعث میشود بازی کمی طولانیتر شود.
1. حرکت روانتر – بازی Dead Island 2
حرکات شخصیتها در دد آیلند 2 کمی… چطور عرض کنم، ناجور است. وقتی که برای جهتگیری و حرکت در فضایی که در آن هستید با محدودیت مواجه میشوید، روی دور افتادن و غوطهور شدن در گیم پلی بازی میتواند کمی سخت باشد.
این شرایط برای شخصیتهای تانک (کلاس Tank) منطقیتر خواهد بود، اما برای شخصیتهایی مانند امی، که قبل از آخرالزمان زامبی ورزشکار بوده و فوقالعاده چابک است، بسیار عجیب است. در مقایسه با بازیهایی مانند Dying Light، که در آن دویدن آزاد و حرکت روان دو نکته نکته کلیدی هستند، دد آیلند 2 اندکی کند و محدود به نظر میرسد.
نظر شما در خصوص تغییراتی که بازی Dead Island 2 را از یک بازی خوب به عالی تبدیل میکنند، چیست؟ این بازی را تجربه کردهاید؟ لطفاً دیدگاههای خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.
برای خواندن مقالات بررسی بازی بیشتر با مجله لیویتو همراه باشید.
همچنین فراموش نکنید که برای استریم کردن یا تماشای استریم باکیفیت با اینترنت نیمبها میتوانید از لیویتو استفاده کنید.
منبع: TheGamer