اختصاصی لیویتومعرفی استریمر

تی‌فو (TFue)، بازیکن حرفه‌ای که استریمر شد

تی‌فو (TFue) اسمیه که اگر شما‌هم به توییچ سر زده باشید حتما بهتون یکی دوباری پیشنهاد شده. یک بازیکن به شدت حرفه‌ای که انقدر توی تورنومنت‌های مختلف برنده شد و مقام کسب کرد که الان تبدیل شده به یه الگو برای کسایی که دوست دارن بازیشون بهتر بشه، به مناسبت تولد این استریمر تصمیم گرفتیم که در باره‌ اون یک مطلبی بنویسیم، با لیویتو همراه باشین تا کامل تی فو رو معرفیش کنیم!

تصویری از تی‌فو (TFue)
تصویری از تی‌فو (TFue)

زندگی شخصی تی‌فو (TFue)

ترنر الیس تنی (Turner Ellis Tenney) در دوم ژانویه سال ۱۹۹۸ در ایالت فلوریدا کشور آمریکا متولد شد، تا مقطع میانی مدرسه هم پیش رفت ولی اصلا به نظرش مدرسه جالب نمیومد! در واقع می‌شه گفت همون مقطع میانی هم انقدر پیچونده بود مدرسه رو که میشه گفت اصلا مدرسه نرفته!‌ کلا نظرش هم در مورد مدرسه به شرح زیره:

مدرسه واقعا بدرد نخوره، اصلا میریم که چی بشه؟ خوب اینا همه رفتن چی شدن؟ خوب باشه الان دونستیم که این مطالب رو، به چه دردمون میخوره اصن؟ من چیزی که بدردم نخوره نمی‌خوام!

با همین نظریه‌هایی که استاد تی‌فو ارائه می‌کردن کلا مدرسه نرفت و بیشتر وقتشو به چیزی که به نظر اون ظاهرا خیلی مفید بود برای انسان‌ها، اختصاص داد. اون کل تایمشو رو بازی ویدیویی می‌کرد و عاشق این کار بود، البته نا گفته نماند که از همون سن پایین هم استعداد خیلی زیادی داشت و همیشه پای ثابت مسابقات بود و کلی جایزه برده بود!

بعد از مدتی البته انقدر از همین راه موفق بود و درآمد کسب کرد که معلوم شد خیلی هم اشتباه نمی‌گفته و می‌خواسته استعدادش رو دنبال کنه!

راهنمای ساختن ترنزیشن برای استریم
بخوانید
پوستر معرفی TFue توسط سازمان Faze Clan
پوستر معرفی TFue توسط سازمان Faze Clan

حرفه ای شدن تی‌فو

بعد از اینکه فورتنایت (Fortnite) بعد از سال ۲۰۱۸ حسابی بین گیمر‌های جهان محبوب شد، Tfue هم شروع کرد به فورتنایت بازی‌ کردن و خیلی زود توش حرفه‌ای شد.

توی تورنومنت‌های مختلف فورتنای شرکت کرد و پشت‌هم برنده می‌شد کم کم اسمش سر زبون‌ها افتاد و همه ازش به عنوان یک پدیده عجیب و غریب توی سبک شوتر (Shooter) یاد می‌کردن و حسابی معروف شد!

تی‌فو حالا دیگه معروف شده بود و لازم بود که یه اتفاقی بیوفته، توی ماه آوریل ۲۰۱۸ تیم خیلی معروف فیز کلن (FaZe Clan) به سراغ Tfue اومد و اون رو به عضویت خودش درآورد تا دیگه با لباس این تیم وارد مسابقات بشه و این شروع حرفه‌ای شدنش بود!

آخرین موفقیتش هم پیروزی توی مسابقات خیریه‌ای با اسم SuperGames Charity Tournament در بخش فورتنایت بود که نشون می‌ده هنوز حرف های زیادی توی این بازی برای گفتن داره.

استریمر شدن TFue

همزمان با معروفیت چشم‌گیری که پیدا کرد تصمیم گرفت بازی‌هایی که انجام میده رو توی توییچ برای هواداراش پخش کنه، قبلا تقریبا همیشه فورتنایت بازی می‌کرد ولی بعد از منتشر شدن کال آف دیوتی وارزون (Call Of Duty Warzone) کاملا به این بازی چسبیده و الان حسابی حرفه‌ای این بازی محسوب میشه!

البته وقتی یه بازی خیلی بین گیمر‌ها پرطرفدار بشه، اون هم یه سری بهش میزنه ولی بیشتر از چند ساعت واسه بازی‌های پرطرفدار وقت نمی‌زاره و بیشتر علاقه به بازی‌هایی داره که بتونه باهاشون توی تورنومنت شرکت کنه!

یار صمیمی تی‌فو

تی فو البته همیشه به تنهایی بازی نمی‌کنه و یک همراه برای مسابقات ۲ نفره هم داره و اون کسی نیست جز کولاکزی (Cloakzy). انقدر TFue و  Cloakzy باهم بازی‌ کردن که دیگه الان کاملا رفیق صمیمی همدیگه محسوب می‌شن. تا این حد که سال ۲۰۱۹ باهم به نیوجرسی رفتن و اونجا یه خونه گرفتن و باهم زندگی می‌کنن تا بتونن توی مسابقه‌های آنلاین دو نفره کنار هم شرکت کنن.

پربیننده‌ترین بازی های مستقل در پلتفرم‌های استریم کدام‌اند؟
بخوانید
Tfue در تعطیلات تابستانی
Tfue در تعطیلات تابستانی

جنجال‌ها

کلا TFue موقع بازی کردن انقدر غرق میشه توی گیم که حتی موقع استریم هم خیلی صحبت نمی‌کنه و بیشتر ساکته ولی خوب داد و فریاد‌هاش و زمان‌هایی که عصبی می‌شه حسابی بین بیننده‌هاش پر طرفداره!

حالا اگر آماده‌این بریم و باهم به چندتا از جنجال‌هایی که تا حالا داشته یه مروری کنیم:

صحبت‌ نژادپرستانه

در مارس سال ۲۰۱۸ توییچ، کانال تی‌فور رو به مدت ۳۰ روز بست و دلیلش رو بیان صحبتی که نژاد پرستانه تشخیص داده شده، اعلام کرد. البته بعد از اون اکانت تی‌فو رو برگردوند و گفت که بیشتر بررسی کردند و دیدن عمدی برای توهین به سایر نژاد‌ها نداشته و فقط یه اشتباه لفظی کرده بود!

بسته شدن اکانت اپیک گیمز

در ماه ژولیه سال ۲۰۱۸ شرکت اپیک گیمز، اکانت تی‌فو رو بست و اعلام کرد که دلیلش این‌ بوده که تی‌فو اکانتش رو خریده و فروش می‌کرده که کاملا خلاف قوانین اپیک هستش. بعد از یک هفته توییچ هم اکانت تی‌فو رو بست وبعد از ۱۴ روز دوباره باز شد! توییچ هیچ دلیلی برای اینکارش اعلام نکرده ولی حدس زده می‌شه که فشار اپیک گیمز باعث بسته شدن اکانتش شده بوده!

شکایت علیه FaZe Clan

در ماه مه سال ۲۰۱۹ تیفو شکایتی رو علیه FaZe Clan ، تنظیم کرد و ادعا کرد که Faze Clan به اون فشار آورده که در یکی از خونه‌هاشون توی لوس آنجلس زندگی کنه! همچنین به این استریمر فشار آوردن که وقتی که زیر سن قانونی بوده مشروبات الکلی مصرف کنه و به صورت غیرقانونی قمار کنه! و همچنین تی فو ادعا کرد که این سازمان تشویقش می‌کرده که کارهای خطرناک و غیر‌قانونی دیگه‌هم انجام بده!

دکتر دیسریسپکت استریمر یاغی دوست داشتنی! (Dr.Disrespect)
بخوانید

علاوه بر این مسائل Tfue اعلام کرده که فقط ۲۰ درصد از در‌امدی که سازمان Faze Clan از راه ویدیو‌های اون توی شبکه‌های اجتماعی بدست می‌اورده رو بهش می‌داده و ادعا کرده که ۵۰ درصد اون درآمد بابت سفر‌ها و مخارج دیگه صرف شده بوده و اینجوری ضرر کرده!

شکایت سازمان علیه تی‌فو

البته سازمان FaZe Clan در توییتر به این اتهامات پاسخ داد و گفت که هیچ پولی از برنده شدنش در مسابقات و تورنومنت‌های مختلف نگرفته و همچنین هیچ مبلغی از درآمدهای TFue در شبکه‌های اجتماعی خود تی‌فو هم به این سازمان نرسیده و همش رو خود تی‌فو برداشته! در زمینه کانال‌های سازمان هم گفت که تاحالا ۶۰هزار دلار بهش پرداخت کردن و بهش پیشنهاد کرده بودند که بیاد قرارداد جدیدی ببنده و ۱۰۰٪ درآمد رو برداره! ولی TFue یا قبول نکرده یا این پیشنهاد‌ها رو نادیده گرفته!

بعد از این جنجال‌ها، سازمان FaZe Clan در ماه اوت سال ۲۰۱۹ یک شکایتی تنظیم کرد و در اون Tfue رو به تخطی از قراردادش با شرکت و همکاری با یک سازمان ورزش الکترونیکی رقیب، متهم کرد. همچنین این سازمان ادعا کرد که تی‌فو جزییات محرمانه‌ای از قراردش رو مستقیما در اختیار رسانه‌ها قرارداده که این هم مقایر قوانین این شرکت بوده! همچنان این شکایت‌ها ادامه داره و دادگاه هنوز کامل نشده ولی حدس زده می‌شه که برای تی‌فو اگر نتونه اتهامایی که زده رو اثبات کنه، جریمه سنگینی در نظر بگیرن!

دشمنی تی‌فو با نینجا

در آوریل ۲۰۲۰ ، تی‌فو در یک مسابقه خیریه سنگ، کاغد، قیچی که توسط جیمی دونالدسون معروف به MrBeast اجرا می‌شد شرکت کرد و همزمان استریم خود تی‌فو هم توی توییچ به صورت زنده درحال پخش بود و به طور اتفاقی شماره تلفن مستر بیست و کد شرکت‌ کنندگان مسابقه رو توی استریمش نشون داد!

استریم چقدر اینترنت مصرف میکند؟
بخوانید

دیگه مجبور شدن که استریم اصلی مسابقه رو به همین علت قطع کنند و بعد از مدتی که برگشتن دیگه خبری از تی‌فو نبود! البته TFue بخواطر این اتفاق عذر خواهی کرد و گفت که هیچ قصدی از این‌ کار نداشته!

از اونجایی که این مسابقه خیریه بود و چشم کلی از آدم‌های ضعیف منتظر مبلغی بود که از اینجا جمع می‌شه، اینکار تی‌فو با انتقاد شدید خیلی از آدم‌های معروف از جمله نینجا (Ninja) مواجه شد.

تی‌ فو هم توی استریم‌هاش بارها وقتی که هواداراش توی قسمت چت استریم ازش درمورد نینجا می‌پرسیدن، این استریمر معروف رو به ادبانه ترین شکل ممکن «احمق» خطاب کرده و بهش توهین کرده! البته توییچ به این بی‌ادبی‌ها پاسخ خاصی نداد!

شما نظرتون راجع به این استریمر چیه؟ حتما نظرتون رو برای ما بنویسید و به ما انرژی بدین تا مطالب بیشتری براتون آماده کنیم.

شما هم دوست دارید که استریمر باشید و کلی درآمد کسب کنید و محبوب و معروف بشین؟ حتما به لیویتو سر بزنید و از همین حالا استریمر شدن رو شروع کنید!

یک دیدگاه

  1. تا جایی که یادمه دعوای تیفو با نینجا درمورد توییت نینجا درباره اینکه هرکی از فورت خوشش نمیاد بازی نکنه که اشاره به تیفو داشت
    و همچنین هک شدن توییتر نینجا و توییت او درمورد مبارزه با تیفو و تیفو هم متقابلا در یوتیوبش نینجا رو به مبارزه دعوت کرد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا