بازی های در راه انتشارچی بازی کنیم؟

رزیدنت ایول ۸: روستا (Resident Evil: Village) – همه چیزی که تاحالا می‌دونیم!

رزیدنت ایول ۸ جدیدترین نسخه «رزیدنت ایول» یا به قول اکثر گیمر‌های ایرانی «اویل» یک فرنچایز مشهور جهانی در صنعت گیمه‌، که حدود ۲۵ ساله، نگاه‌های همه اهالی دنیای سرگرمی و بازی‌های ویدیویی رو به خودش خیره کرده!

تصویری از بازی رزیدنت ایول ۱ (Resident Evil 1)
تصویری از بازی رزیدنت ایول ۱ (Resident Evil 1)

علت محبوبیت رزیدنت ایول چیست؟

سبک ترسناک و هیجان انگیز و پیشروی بازی با حل معماهای منحصر به فرد خودش همیشه تونسته نظرات مثبت اهالی گیم رو جلب کنه و این بازخورد مثبت باعث شده که تا حالا ۲۵ نسخه مجزا از این بازی ساخته بشه و این بازی به یکی از بزرگترین فرنچایز‌های صنعت گیم تبدیل بشه!
حالا امسال با معرفی نسل نهم کنسول‌های بازی، شرکت سونی وقتی که داشت کنسول‌ جدیدش رو معرفی می‌کرد خبر از چند بازی جدید سطح اول برای کنسول جدیدش داد! توی یه رویداد آنلاین، برای معرفی این بازی‌های جدید تک به تک تیزر‌های اولیه این بازی‌هارو پخش می‌کرد، بعد از معرفی چند بازی رسیدیم به یک فضای رازآلود که ژانر وحشت رو به ذهن بیننده‌ها می‌آورد! توی این لحظه بود که اکثر بینندگان این رویداد اولین اسمی که به ذهنشون اومد، رزیدنت ایول بود!‌ نسخه جدید رزیدنت ایول؟ یعنی ممکنه؟ آخر تیزر اسم رزیدنت ایول هک شد و در ادامه کلمه VIII که عدد ۸ در زبان یونانی باشه نمایش داده شد و بعد این کلمه تبدیل شد به VIILAGE به معنی روستا! که نکته برای هوادارن مشخص کرد، این نسخه هشتم این بازی و دنبال کننده خط رزیدنت ایول قبلی یعنی ۷ هستش و در فضایی با اسم روستا ادامه پیدا می‌کنه!

شما می‌تونید این ویدیو جذاب رو در همین صفحه و با لیویتو ببینید.

بازی Resident Evil 2 منبع الهامی برای Silent Hill 2 Remake بوده است
بخوانید
تصویری از تریلر بازی رزیدنت ایول ۸
تصویری از تریلر بازی رزیدنت ایول ۸

تاریخ انتشار رزیدنت ایول ۸

بازی رزیدنت ایول کی منتشر می‌شه؟ این اولین سوالی بود که هواداران بعد از دیدن تیزر به فکرشون رسید. متاسفانه شرکت سازنده بازی یعنی کپ‌کام (Capcom) هنوز تاریخ رسمی دقیقی رو ارائه نکرده ولی واضحه که قراره این بازی توی همین سال ۲۰۲۱ منتشر بشه. البته کلاغا واسه لیویتو خبر آوردن که رزیدنت ایول ۸ توی ماه آوریل ۲۰۲۱ منتشر می‌شه،‌ ولی تا زمانی که خود شرکت به شکل رسمی تاریخی اعلام نکرده نمی‌شه خیلی مطمئن بود!

آیا برای ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و کامپیوتر منتشر خواهد شد؟

چیزی که فعلا مشخص شده اینه که بازی برای هر دو کنسول بزرگ جهان یعنی پلی استیشن ۵ (Playstation 5) و ایکس باکس سری اس و ایکس (Xbox Series S|X) به طور قطع منتشر می‌شه.

ولی اینکه گیمر‌ها روی نسل قبلی هم این بازی رو می‌تونن تجربه کنن یا که نه، توی استریمی که توکیو گیم شو (Tokyo Game Show) داشت، خبری منتشر شد که شرکت کاپ‌کام به شدت در حال تلاشه که حتما برای PS4 و Xbox box one بتونه این بازی‌ رو منتشر کنه، ولی با توجه به جزییات زیاد گرافیکی بازی هیچ قولی رو فعلا نمیدن که این اتفاق بیوفته!

البته تجربه نشون داده که بازی‌های تراز اول جهان مثل رزیدنت اویل، وقتی یک کنسول جدید معرفی میشه، تا ۳ سال برای کنسول نسل قبلی هم ارائه می‌شن. ولی داستان باگ‌های عجیب غریب بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077) و عدم توانایی کنسول‌های نسل قبل در اجرا کردن این بازی‌ها باعث شده یک کمی شرکت‌های بازی‌سازی احتیاطشون رو بیشتر کنن!

از سیستم مورد نیاز بازی Resident Evil 4 رونمایی شد
بخوانید

با توجه به اینکه‌ تمامی نسخه‌های قبلی رزیدنت ایول برای کامپیوتر هم منتشر شده، خیلی احتمالش زیاده که این بازی روی کامپیوتر هم منتشر بشه.

از طرفی کلی استریمر هم هستند که بازی سبک وحشت رو استریم می‌کنن و دوست دارن که روی کامپیوتر اینکارو انجام بدن و از اونجایی که استریمر‌ها برای شرکت‌های بازی‌سازی خیلی مهم هستند، تقریبا از انتشار این بازی برای PC میشه مطمئن بود!

مواد لازم برای استریمر شدن

پوستری از بازی رزیدنت ایول ۸
پوستری از بازی رزیدنت ایول ۸

بخش آنلاین و بخش بتل رویال

شرکت کاپکام در مورد اینکه اویل ۸ بخش آنلاین و چندنفره هم داره یا نه، هنوز اطلاعاتی رو منتشر نکرده، ولی بازی رزیدنت ایول رزیستنس (Resident Evil Resistance) که در کنار بازی اویل ۳ بازسازی شده (Resident Evil 3 Remake) منتشر شد، این امید رو زنده نگه‌ داشته که توی نسخه بعدی هم شاهد بخش آنلاین چند نفره باشیم!
اخیرا هم اخباری از شرکت کاپ‌کام به بیرون درز کرده که بازم کلاغه برای لیویتو خبر آورده احتمال داره این بار بخش آنلاین و چند نفره بازی، به سبک بتل رویال ساخته بشه. البته فعلا ما هیچ منبع رسمی برای این اخبار نداریم ولی در آینده اگر خبر بیشتری از جزییات سبک بتل رویال رزیدنت ایول داشته باشیم با شما در میون میزاریم.

آیا رزیدنت ایول ۸ بسته الحاقی یا خرید درون بازی هم خواهد داشت؟

هنوز برای پاسخ به این سوال خیلی زوده، چون هنوز بازی منتشر نشده و ما‌هم هنوز نه چیزی شنیدیم و نه خبری کلاغه برامون آورده ولی اینو می‌تونیم بگیم که اگه تمرکز روی بخش آنلاین بازی بیشتر بشه احتمال خرید درون بازی خیلی زیاد میشه!
درمورد بسته الحاقی یا همون DLC هم احتمالش هست که در کنار داستان اصلی بازی شخصیت‌های مثبتی هم معرفی بشن و برای خط داستانی اون شخصیت‌ها هم بسته الحاقی که لازم هستش اضافه بر بازی خریداری بشن هم عرضه بشه! البته این مساله هم باز احتماله و باید منتظر خبر‌های رسمی شرکت کاپ‌کام باشیم.

راهنمای بازی رزیدنت اویل ۴ | راهنمای جامع Resident Evil 4
بخوانید
پوساری از بازی رزیدنت ایول ۸
پوساری از بازی رزیدنت ایول ۸

چگونه رزیدنت ایول ۸ رو پیش‌ خرید کنیم؟

فعلا چون تاریخ رسمی برای ارائه بازی منتشر نشده طبیعتا قابلیت پیش خرید برای این بازی رو هیچ فروشگاهی فعال نکرده، ولی با توجه به تاریخی که پیش‌بینی می‌شه بازی ارائه بشه یعنی ماه آوریل ۲۰۲۱، انتظار میره که اواخر ماه فوریه قابلیت پیش خرید برای این بازی فعال بشه!

شما هم در مورد این بازی و جزییات بیشتر از انتشارش چیزی شنیدین؟ اگر آره که به ماهم بگین تا با همه گیمر‌ها به اشتراک بزاریم.

بازهم به لیویتو سر بزنید چون به محض اینکه اطلاعات جدیدی به دستمون برسه حتما با شما همینجا به اشتراک می‌زاریم.

مطمئن باشید به محض منتشر شدن این‌ بازی کلی استریمر با هیجان بالا تو لیویتو این بازی رو استریم می‌کنن و شما می‌تونین در کنارشون این بازی رو تجربه کنید و لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا