اخبار

فارکرای ۶، تلاش برای نجات از یک دیکتاتوری (FarCry 6)

فارکرای ۶ مثل تمام قسمت‌های قبلی این فرنچایز محبوب، یک بازی شوتر اول شخص و جهان بازه که داستان چشم‌گیر و هیجان انگیز، ویژگی بارز هر نسخه از این بازیه!

فارکرای (Farcry) چیست؟

توی سری بازی‌های فار کرای (FarCry) یه سناریو کلی داریم و همه نسخه‌ها همون رو دنبال می‌کنن. اینکه یه آدم بد وجود داره که یه سرزمین خیالی رو تحت سلطه خودش گرفته و ما به عنوان شخصیتی خارجی توی اون سرزمین گیر افتادیم و سعی می‌کنیم که خودمون رو نجات بدیم!

نمایی از بازی فارکرای ۶ (Farcry 6)
نمایی از بازی فارکرای ۶ (Farcry 6)

داستان فارکرای

توی مسیری که داریم تلاش می‌کنیم که از گرفتاری‌ فرار کنیم، برامون حوادث مختلفی هم اتفاق می‌افته و معما‌ها و رازهایی که اون سرزمین رو به جایی عجیب تبدیل کرده، به فرار ما گره می‌خوره!
پس مجبوریم که با کمک ساکنان اون سرزمین با شخصیت ظالمی که مردم رو اسیر خودش کرده مبارزه کنیم و بتونیم خودمون رو از شرش خلاص کنیم!

درسته که تمامی نسخه‌های فرنچایز محبوب فارکرای از همین خط داستانی پیروی می‌کنه ولی وجود شخصیت‌های منفی خاص، با ویژگی‌های منحصر به فرد و همینطور نحوه تحت کنترل گرفتن مردم توسط شخصیت بد داستان در کنار فضا سازی‌های گرافیکی بی نظیر و اسلحه‌های هیجان انگیز، بازی‌کن‌ها رو محو خودش می‌کنه!

به قول خود یوبی سافت (Ubisoft) که سازنده این فرنچایز پر سابقه صنعت گیمه، بازی فار‌کرای لذت قدم زدن توی یک کارت پستال متحرک و تجربه‌های هیجان انگیز در دنیایی ناشناخته رو برای بازیکن به ارمغان میاره!

شخصیت‌های منفی Farcry

شخصیت‌های منفی این داستان همیشه ایدوئولوژی مخصوص به خودشون رو دارن و سعی می‌کنن تا این باور رو توی سر مردم یک سرزمین پرورش بدن تا از این راه از مردم در راستای اهداف شوم خودشون سو استفاده کنن!

شخصیت وااس (Vass) از فارکرای ۳ (Farcry 3)
شخصیت وااس (Vass) از فارکرای ۳ (Farcry 3)

از شخصیت معروف Vaas توی فارکرای ۳ (Farcry 3) که روانپریشی بود که سعی می کرد مردمش رو به زور مواد مخدر و جادو جمبل تحت سلطه خودش بگیره تا جوزف سید (Joseph Seed) در فارکرای ۵ که یک فرقه مذهبی عجیب و غریب از خودش ساخته بود و خودش رو فرستاده خدا، برای نجات مردم معرفی می کرد و از پیروانش استفاده ابزاری می‌کرد!

جوزف سید (Joseph Seed) از فارکرای ۵ (Farcry 5)
جوزف سید (Joseph Seed) از فارکرای ۵ (Farcry 5)

آنتون کاستی‌یو در فارکرای ۶

اینبار و در این نسخه از فارکرای داستان در یک جزیره ای به اسم «یارا» (Yara Island) اتفاق می‌افته و اسم شخصیت منفی داستان آنتون کاستی‌یو (Anton Castillo) با بازی «جیانکارلو اسپوزیتو» (Giancarlo Esposito) هستش که پدرش دیکتاتور این جزیره بوده و مردم ۵۰ سال پیش و در پی یک انقلاب اون رو پایین کشیده بودند و دیکتاتوری رو به جزیره یارا آورده بودند!

حالا و پس از ۵۰ سال آنتون کاستیو تونسته توی انتخابات برنده بشه و رییس جمهور جزیره یارا بشه ولی قصد اصلی اون خدمت به مردم نیست و سعی داره که دیکتاتوری پدر خودش رو احیا کنه!

آنتون کاستی‌یو در کنار پسرش دیگو کاستی‌یو‌(Antone & Diego Castillo)
آنتون کاستی‌یو در کنار پسرش دیگو کاستی‌یو ‌(Antone & Diego Castillo)

دیگو کاستی‌یو در فارکرای ۶

آنتون کاستیو یک پسر به اسم دیگو داره که ۱۳ سال سن داره و داره تلاش می‌کنه که مثل هر نوجوان دیگه‌ای خودش رو بهتر بشناسه و جایگاهش رو توی این‌ جهان پیدا کنه! طبیعیه که سعی می‌کنه سبک‌های جدید موسیقی رو گوش کنه، لباس مد روز بپوشه!
ولی پدر دیگو کاستی‌یو در تلاشه که از اون یک جانشین برای خودش بسازه، کسی که انقدر آموزش دیده باشه تا بعد از اون بتونه به خوبی دیکتاتوری رو ادامه بده!

آیا دیگو کاستیو همان وااس است؟

البته شایعاتی هست که دیگو در فارکرای ۶ کودکیه شخصیت منفی فار‌کرای ۳ یعنی وااس‌ (Vaas) باشه که اگر اینطور باشه داستان فارکرای ۶ از نظر زمانی، به قبل از فار‌کرای ۳ بر‌می‌گرده! البته این موضوع از طرف یوبی سافت هنوز تایید نشده و برای اینکه از این قضیه مطلع بشیم باید تا انتشار بازی منتظر بمونیم.

فضای بازی فارکرای ۶

مثل همه دیکتاتورهای جهان مردم و نزدیکان دیکتاتور دو قطب جامعه رو تشکیل دادن، شعار آنتون کاستی‌یو اعتماد به رهبر هستش و همیشه میگه که خودش و پسرش سعی دارن که جزیره یارا رو به شکوه سابقش برگردونن و از طرفی مردم میگن که اونا می خوان دیکتاتوری جدیدی رو توی این جزیره برپا کنن، پس مردم نباید بهش اعتماد کنن!

از اونور ماجرا، حذب حاکم اعلام می‌کنه که مبارزان گوریلا (GUERRILLA FIGHTERS) عده‌ای آشوب‌گر هستن که می‌خوان نظم کشور و آرامش مردم یارا رو برهم بزنن. ولی در مقابل مردم معتقدن که اون‌ها برخواسته از دل مردم هستند و برای آزادی تلاش می‌کنن!

نمایی از شخصیت تحت کنترل بازیکن در فارکرای ۶

هرکدوم از این جناح‌ها سعی دارن دید جهانی رو به سمت خودشون به نحوی نشون بدن، حکومت آنتون کاستی‌یو سعی داره که جزیره یارا رو جواهری در منطقه کارائیب معرفی کنه ولی مخافانشون جزیره یارا رو جزیره‌ای که در زمان گیر‌کرده معرفی می‌کنن!

شخصیت قابل بازی در فارکرای ۶

شما در بازی در نقش دیوید بازی خواهید کرد که البته می‌تونید جنسیت شخصیتی که قراره باهاش بازی کنین رو هم تعیین کنین (اسم دیفالت شخصیت دختر بازی هنوز مشخص نیست). شما یکی از مبارزین جنبش گوریلا فایترز هستید و تلاش دارین که به هر نحوی شده به دیکتاتوری آنتون کاستی‌یو پایان بدین!
در مسیر بازی مثل همه بازی‌های فارکرای شما با اسلحه‌ها و وسایل نقلیه جذاب رو‌ به رو هستید و در این نسخه هم مثل نسخه قبل می‌تونین از اهالی هم فکر خودتون توی بازی نیرو استخدام کنید و به کمک اون‌ها ماموریت‌های خودتون رو انجام بدین!
البته یوبی‌سافت اعلام کرده که سیستم جدید و هوشمندی رو برای استخدام نیرو توی این بازی به‌کار گرفته که می‌تونه هم این قضیه رو هوشمند‌تر کنه و هم پر‌کاربردتر!

نمایی از بازی فارکرای ۶
نمایی از بازی فارکرای ۶

زمان انتشار Farcry 6

بازی فارکرای ۶ قرار توی تاریخ ۱۸-۰۲-۲۰۲۱ یا همون پنجشبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹، برای پلی استیشن ۴، ۵ و ایکس باکس وان، سری اس و ایکس و کامپیوتر‌های شخصی منتشر بشه که البته با وجود ویروس کرونا، تاخیر خوردن برای بازی‌ها یک چیز معمولی شده و انتظار میره که این بازی هم توی تاریخی که براش اعلام شده منتشر نشه و باید منتظر خبر تاخیر خوردنش باشیم!
البته یوبی سافت تاحالا همه پروژه‌هاش رو سر وقت رسونده ولی هیچ‌کدوم از پروژه‌هاش به اندازه این بزرگ نبودن!

بعد از انتشار این بازی می‌تونید توی لیویتو گیم‌پلی این بازی رو با استریمر‌های پر انرژی لیویتو ببینید و یا خودتون می‌تونین این بازی رو توی لیویتو استریم کنین!

لیویتو چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا