اختصاصی لیویتوپیشنهاد سردبیرمعرفی استریمر
موضوعات داغ

دکتر دیسریسپکت استریمر یاغی دوست داشتنی! (Dr.Disrespect)

یکی از معروف‌ترین و بهترین استریمرهای جهان فردی به نام دکتر دیسریسپکت(Dr.Disrespect) یا دکتر بی احترامی است که با شخصیتی منحصر به فرد دارد که باعث می‌شود همواره تعداد مخاطبین بسیار زیادی داشته باشد.

در این قسمت از معرفی استریمر لیویتومگ به معرفی دکتر دیسریسپکت بپردازیم و به زندگی شخصی و حرفه‌ای او نگاهی بیندازیم.

دکتر دیسریپکت در مراسم Game Awards
دکتر دیسریپکت در مراسم Game Awards

زندگی شخصی دکتر دیسریپکت

هرشل گای بیهم چهارم که بیشتر با نام آنلاین خود یعنی دکتر دیسریسپکت (Dr.Disrespect) شناخته می‌شود یک شخصیت معروف اینترنتی آمریکاییست که در حال حاضر در یوتیوب فعالیت می کند و استریمر سابق توییچ نیز محسوب می‌شود.

بیهم تاکنون موقق به جذب ۴ ملیون فالوور بر روی پلتفرم شده و بیشتر با بازی کردن بازی‌ها بتل رویال شناخته می‌شود. بازی هایی مثل H1Z1، PUBG, Black Ops4, Call Of Duty Warzone , Apex Legends , Fortnite

ارزش استریم‌های دکتر دیسریپکت از نظر ارزش محصول رقم بسیار بالای ۳.۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

اخراج دکتر دیسریسپکت از توییچ

در ۲۶ جون ۲۰۲۰ دکتر دیسریسپکت از توییچ بدون هیچ توضیحی اخراج شد و فعالیتش در توییچ ممنوع یا اصطلاحا بن شد و کانالش در توییچ پاک شد. منابع گزارش داده‌اند که این ممنوع‌الکاری دائمی است! البیته او یک ماه بعد در تاریخ ۷ آگوست ۲۰۲۰ به عرصه استریمینگ بازگشت و اینبار در یوتیوب شروع به فعالیت کرد و رکورد ۵۱۰ هزار بیننده در یک استریم را ثبت کرد.

تحصیلات دکتر دیسریپکت

بیهم یا همان دکتر دیسریسپکت دانش‌آموخته دانشگاه پلی تکنیک پومونا کالیفرنیاست که در سال ۲۰۰۵ فارغ‌التحصیل شده است، جایی که در دسته دوم لیگ NCAA نیز بسکتبال نیز بازی ‌می‌کرده.

لوازم جانبی مورد نیاز برای استریم چه چیزهایی هستند؟ | فهرست کامل لوازم جانبی استریم
بخوانید

دکتر دیسریپکت به همراه دخترش
دکتر دیسریپکت به همراه دخترش

dr.disrespect در تیم ساخت کال آف دیوتی

اولین ویدیو از او در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۱۰ در اینترنت قرار گرفت که او در حال بازی‌کردن بازی Call Of Duty Modern Warfare 2 بود. او در چندین ویدیو کانال معروف Machinima نیز دیده شده بود که بیشتر کال آف دیوتی بازی می‌کرده.

البته او در سال ۲۰۱۱ و پس از یک سال فعالیت کاملا غیر فعال شد و نزدیک به ۵ سال هیچگونه محتوایی از او در اینترنت منتشر نشد.

در ماه مارچ سال ۲۰۱۱، بیهم (Dr,Disrespect) به عنوان مدیر اجتماعی شرکت اسلجهمر گیمز (Sledgehammer Games) مشغول به کار شد و به سمت طراح مرحله در این شرکت ارتقا یافت و بسیاری از نقشه‌های بخش آنلاین بازی Call Of Duty : Advanced Warfare را طراحی کرد.

البته در همان زمان به Justin,tv یا همان توییچ کنونی (جاستین تی وی نام سابق توییچ است) پیوست در حالی که در اسلج همر نیز همچنان کار میکرد. در سال ۲۰۱۵ نیز از اسلج‌همر بیرون آمد تا به بتواند به صورت تمام‌-وقت بر روی حرفه استریمینگ فعالیت کند.

یکی از واکنش‌های دکتر دیسریپکت
یکی از واکنش‌های دکتر دیسریپکت

شروع استریم دکتر دیسریپکت

او بازی کردن خود را با بازی‌های بتل روی رویال آغاز کرد، در ابتدا با H1Z1 شروع کرد و بعد از آن به پابجی(PUBG) مهاجرت نمود و پس ازآن به بازی کردن کال آف دیوتی بلک اوپس ۴ (Call Of Duty : Black Ops 4) پرداخت.

در ماه دسامبر ۲۰۱۷ بعد از اینکه دکتر دیسریپکت اعتراف کرد به همسر خود وفادار نبود، او یک وقفه دو‌ماهه داشت تا به رابطه خود با همسرش بپردازد و در واقع با خانواده خود وقت بگذراند. بیهم و همسرش یک دختر نیز دارند.

تماشایی‌ترین استریم‌های پوکمون کدام‌اند؟ فهرست برترین استریمرهای پوکمون
بخوانید

بازگشت و محبوبیت چشم‌گیر

او در ۵ فوریه ۲۰۱۸ بار دیگر به حوزه استریمینگ برگشت و رکورد ۳۳۸ هزار بیننده در گردش را ثبت کرد که فقط اندکی با رکورد ۴۱۰هزار عددی تایلر وان (Tyler1) فاصله داشت.

این محبوبیت بالای دکتر دیسریپکت باعث شد که برند‌های تجاری مختلف نظیر ژیلت (Gillete)، ایسوز(Asus)، راک‌کت(Roccat) و جی-فیول(G-Fuel) را به عنوان اسپانسر و حامی مالی به خود جذب کند.

شلیک به خانه دکتر دیسریپکت

لازم به ذکر است که در سپتامبر سال ۲۰۱۸ نیز یک اتفاق عجیب نیز برای بیهم یا همان دکتر دیسریسپکت پیش آمد و یک فرد ناشناس با یک کلت کمری به خانه او حمله کرد و پنجره طبقه بالای خانو رو هدف قرار داد که گزارش شد این دومین باری بوده که به خانه او شلیک میشده.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ شرکت کریتیو آرتیست ایجنسی (Creative Artists Agency) که وظیفه نظم بخشیدن به کار هنرمندان و فراهم آوردن زمینه پیشرفت آنها را دارد با دکتر دیسریپکت به عنوان مشتری قرارداد امضا نمود.

دکتر دیسریپکت در آگوست سال ۲۰۲۰ نیز اعلام کرد که در حال نوشتن کتاب خاطرات زندگی شخصی خود با نام خشونت،‌سرعت، موقعیت است که این کتاب در ۳۰ مارچ ۲۰۲۰ نیز قرار است منتشر شود.

دکتر دیسریپکت در حال استریم کردن
دکتر دیسریپکت در حال استریم کردن

شخصیت پردازی dr.disrespect

شخصیت پردازی او در استریم معمولا فردی بی اعصاب، زود رنج و انفجاریست که این امر باعث می‌شود تا او گاهی بیشتر به عنوان یک شخص سرگرم‌کننده در حوزه استریمینگ دیده شود تا یک بازیکن حرفه ای.

ESPN او را به یک شخصیت کشتی کج در دنیای گیم استریمینگ تشبیه می‌کند و خود دکتر دیسریسپکت خودش را در باره خود اینچنین میگوید:

من یک شخصیتی ساخته‌ام که بازی‌های کامپیوتری آنلاین چندنفره انجام میدهد و این شخصیت تصمیم دارد تا به بزرگترین نمونه دنیای بازی‌ها تبدیل شود.

وقتی که دکتر دیسریسپکت Dr.Disrespect شروع به بازی می‌کند یک لباس سرتاسری استرچ مشکلی با آستین‌های قرمز و سیاه به تن دارد و عینک آفتابی بسیار بزرگی به صورت خود میزند و همیشه تکه کلام‌های خاص خود را استفاده میکند، معروف ترین این تکه کلام‌ها این جمله است:

من بالای قله ام و فقط نصف راهم رو رفته‌ام.

و جمله ای که به او قدرت می‌دهد این جمله معروف اوست که قرار است نام کتاب او نیز باشد:

خشونت، سرعت، موقعیت

یکی از ویژگی‌های ویژه دیگر او نوع خاص سبیل اوست که حتی او برای سبیل خود نام «بابایی نرم جذاب» را برگزیده است که البته به آن «کرم اتیوپیایی سمی» نیز می‌گوید.

اولین‌های شروع استریم | استریمر های تازه کار به گوش باشید!
بخوانید

جنجال‌های دکتر دیسریپکت

یکی از پوستر ‌های هواداری دکتر دیسریپکت
یکی از پوستر ‌های هواداری دکتر دیسریپکت

در ماه جون سال ۲۰۱۹ کانال توییچ شخصیت دکتر دیسریسپکت آقای بیهم در حالی که به مراسم E3 ۲۰۱۹ در لوس آنجلس رفته بود و در حال پخش زنده بود ، معلق شد.

جنجال اخلاقی دکتر دیسریسپکت در E3 2019

بیهم و فیلمبردار او به یک استراحت‌گاه عمومی رفته و در دو صحنه دکتر دیسریسپکت در حالی که جلوی دوربین بود به دستشویی می‌رود که این یک جرم مشخص از طرف قوانین توییچ در ایالت کالیفرنیا است. علاوه بر این بعد از اتفاق برگزارکننده E3 کارت ورودی بیهم را باطل کرد و ورود او را به رویداد ممنوع نمود . توییچ در ۲۵ جون ۲۰۱۹ کانال دکتر دیسریسپکت را بازگرداند.

اتهام نژادپرستی به دکتر دیسریسپکت

یک موزیسین چینی یک ویدیویی تهیه کرد که در آن مکررا دکتر دیسریسپکت ادای لهجه و زبان چینی را درآورده و آن را مسخره میکند . این موزیسین دکتر دیسریسپکت را متهم به نژاد پرستی و کارهایی با ریشه‌های نژادپرستانه کرده است.

آقای بیهم یا همان dr.disrespect در پاسخ به این اتهام اینگونه پاسخ داد که بهترین دوستان او آسایی هستند و آنهارا خنده دار توصیف کرد!

ممنوع‌الکار شدن دکتر دیسریپکت از توییچ

در طول یک استریم، دکتر دیسریپکت دو محتوای مخرب در مورد کرونا ویروس با بینندگان منتشر کرد که در مورد این مساله خبرگزاری کوتاکو (Kotaku) که در مورد گیم مطلب می‌نویسد اینچنین نظر داد:

این اصلا شگفت‌انگیز نیست که دکتر دیسریسپکت انتخاب کنه همچین چیزی رو منتشر کنه! بارها و بارها دیدیم که در هنگام استریم اصلا مسئولیت پذیری در او دیده نمیشه ، اون همیشه روی مرز بین کمدی و یک مسمومیت غیر صحیح حرکت میکنه و در این گام برداشتناش اصلا دقت نداره!

در ۲۶ جون ۲۰۲۰ کانال دکتر دیسریسپکت برای همیشه از توییچ پاک و ممنوع شد. بخش حفاضت و ممنوعیت توییچ به شکل رسمی در این مورد اینچنین بیان کرده است:

با وجود بررسی‌هایی که انجام دادیم، وقتی یک استریمر که شاهد هستیم بارها خلاف قوانین و دستورالعمل‌های توییچ عمل می‌کند را ممنوع می‌کنیم، تصمیم درستی گرفتیم. قوانین ما بر تمامی استریمر‌ها فارغ از جایگاه و محبوبیت آنها اعمال می‌شود.

بیشتر از این مطلب البته جزییات بیشتری نیز از سوی توییچ منتشر نشد.

استریمر های شناخته‌شده در رشته‌هایی غیر از ویدیوگیم | محبوب‌ترین استریمرهای غیرگیمی
بخوانید

در ۲۷ جون ۲۰۲۰ نیز خود دکتر دیسریپکت در توییتی گفت که هنوز هیچ دلیل مشخصی برای ممنوع شدن کار او از سوی توییچ به او ارائه نشده !

بعد از ۲۰ روز از ممنوع‌الکار شدن او از سوی توییچ او سکوت خود را در مصاحبه ای با PCGamer که یک رسانه خبری بزرگ در عرصه گیمینگ است شکست و اصرار داشت که هنوز خود او نیز نمی‌داند چرا توییچ او را ممنوع‌الکار کرده است در حالی که هنوز قرار‌دادش با توییچ در یک وضعیت بسیار خوب است.

دکتر دیسریسپکت دلیل بن شدن خود را تخریب «حدس و گمان‌های دیوانه وار» یا تئوری‌های دیگر او که توسعه یافته بود تا در نسخه جدید شخصیت او با نام «Doc 3.0» رونمایی شود دانست

مهاجرت dr.disrespect از توییچ به یوتیوب

در ۶ آگوست و بعد از ۴۲ روز بدون استریم، او یک لینک از کانال یوتیوب خود را توییت کرد و نوشت:

فردا، ما خواهیم آمد

همزمان با این توییت او پخش زنده خود را در یوتیوب شروع کرد اما فقط یک ویدیو لوپ(دائما تکرار شونده) از پمپ بنزین چمپیونز کلاب (Champions Club نام گروه طرفداران دکتر دیسریپکت است) نمایش داده شد.

در نهایت او در تاریخ ۷ آکوست ۲۰۲۰ به یوتیوب گیمینگ بازگشت و در یوتیوب مشغول به فعالیت شد!

دکتر دیسریپکت در بازی Rouge Company
دکتر دیسریپکت در بازی Rouge Company

دکتر دیسریپکت در Rouge Company

در اواخر ماه اکتبر ۲۰۲۰ شرکت بازی‌سازی Hi-Rez سازنده بازی های آنلاین برای آخرین بازی خود که به شکل رایگان منتشر کرده بود یک رویداد جدید معرفی کرد و نام این رویداد برای اهالی استریم بسیار جالب بود.

استریمر شدم، حالا باید چه‌کار کنم؟!
بخوانید

نام این رویداد «دکتر دیسریپکت» بود. در این رویداد برای یکی از شخصیت‌های این بازی اسکین دکتر دیسریسپکت درست شد که کاملا شباهت قابل توجهی به او دارد
همچنین یک نقشه کاملا با فضای شخصیتی او و با نظر خود او به بازی اضافه شده بود که بازی کردن در این نقشه با جوایزی مثل بنر دکتر دیسریسپکت یا آواتر سبیل او همراه بود

جوایز دکتر دیسریپکت

سال ۲۰۱۷ دکتر دیسریسپکت موفق شد جایزه «استریمر سال» در مراسم Esports Industry Awards را برنده شود و همچنین در همین سال در مراسم The Game Awards نیز برنده جایزه و لقب «گیمر مطرح» (Trending Gamer) شود.

در سال ۲۰۱۹ نیز بار دیگر توانست جایزه «استریمر سال» در مراسم Esports Industry Awards را برنده شود

البته جوایز و تقدیر‌نامه های متعددی نیز در این سالها از شرکت اکتیویژن، تنسنت گیم و حتی توییچ نیز دریافت کرده است که در بخشی از نقشه او در بازی Rougue Company همگی به نمایش گذاشته شده است

شما در مورد این استریمر چه میدانید؟ به نظر شما رمز موفقیت او در چیست؟


اگر علاقه مند هستید شما هم استریمر معروفی شوید و یا با استریمرهای هموطن خود آشنا شوید اصلا لیویتو را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا