اخبار

سونی می‌خواهد طبق رفتار گیمرها، از طریق هوش مصنوعی کاراکترهای همراه در بازی‌ها را بهبود ببخشد

بر اساس الگویی (Patent) که اخیراً ثبت شده، شرکت سونی در تلاش است تا همراهانی با هوش مصنوعی ایجاد کند که بتوانند رفتار خود را بر اساس اقدامات گیمر تغییر دهند. سونی همیشه به دنبال بهبود پلتفرم‌های بازی خود از طریق ویژگی‌های جدید و امیدوارکننده‌ بوده است، ویژگی‌هایی مثل توانایی اجرای برخی از داستان‌ها و لحظات گیم ‌پلی یا حفظ حریم خصوصی گیمر در حین برقراری تماس صوتی و تصویری در حین انجام بازی God of War Ragnarok یا بازی Marvel’s Spider-Man 2.

یکی از جنبه‌های بازی که همیشه جای پیشرفت دارد، استفاده از کاراکترهای همراه است که توسط عامل غیرانسانی کنترل و هدایت می‌شوند. بازی‌های تیم‌محوری مثل Suicide Squad: Kill the Justice League معمولاً هر زمان که گیمر تصمیم می‌گیرد به تنهایی بازی کند، CPU به‌عنوان همکار در تیم عمل می‌کند، حتی عناوین تک‌نفره متمرکزی مثل بازی God of War Ragnarok گاهی‌اوقات دارای یک کاراکتر ثانویه هستند که به قهرمان کمک می‌کند. در بخش‌های خاص در حالی که این هم‌تیمی‌های کنترل‌شده توسط CPU می‌توانند در حل پازل‌ها یا شکست دادن دشمنان دشوار مفید باشند، اما تکرار موفقیت‌آمیز کاری که یک انسان واقعی در این سناریوها انجام می‌دهد، چالشی همیشگی برای توسعه‌دهندگان است.

با توجه به ثبت اختراع اخیر، شرکت سونی ممکن است به دنبال راه‌هایی برای بهبود رفتار کاراکترهای کامپیوتری و غیربازیکن با استفاده از هوش مصنوعی باشد. این سند یک مدل هوش مصنوعی را توصیف می‌کند که بر رفتار گیمرها نظارت می‌کند و سپس یک مدل هوش مصنوعی بر اساس این اقدامات ایجاد می‌کند. از نظر تئوری، این منجر به خلق کاراکترهای همراهی می‌شود که با هوش مصنوعی کنترل می‌شوند و دقیقاً مانند یک پلیر انسانی رفتار می‌کنند، که به نوبه خود می‌تواند منجر به تعاملات معتبرتر بین همراهان مذکور و کاربر انسانی در پشت کنترل‌کننده شود.

سونی پلتفرم ورزش‌های الکترونیکی Repeat.gg را تصاحب کرد
بخوانید

پتنت جدید سونی می‌تواند کاراکترهای همراه را به سطح بالاتری برساند

استفاده از هوش مصنوعی برای بازآفرینی اجزای کلیدی مثل آثار هنری و صداپیشگی همچنان یک موضوع بسیار بحث‌برانگیز در صنعت گیم است، اما شرکت سونی در چند سال گذشته با راه‌های دیگری آن را پیاده‌سازی کرده است. در بهمن سال گذشته، این شرکت حق اختراعی را برای یک سیستم هوش مصنوعی به ثبت رساند که در زمینه موسیقی، تراک‌هایی را به گیمرها بر اساس انتخاب‌های قبلی آنها توصیه می‌کرد. قبل از آن، سونی سندی را ارائه کرد که در آن نوعی برنامه «مربی» برای کمک به گیمرها برای مدیریت موجودی‌های خود در عناوینی مثل God of War Ragnarok یا Horizon Forbidden West ارائه کرد.

این‌ها تنها تعدادی از راه‌هایی هستند که هوش مصنوعی می‌تواند به بهبود تجربه بازی کمک کند و به نظر می‌رسد شرکت سونی، علاقمند به استفاده از آن برای ایجاد کاراکترهای همراه معتبرتر و مفیدتر در عناوین تک نفره یا تیمی است. درست مثل همه اختراعات، این مورد اخیر ممکن است به چیزی منجر نشود، اما روشی امیدوارکننده برای بهبود همراهان هدایت شده توسط CPU را نشان می‌دهد که گیمرها اغلب در گرماگرم نبرد به آنها وابسته هستند.

برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.


منبع: gamerant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا