ابزار استریمینگاختصاصی لیویتواستریمرشواسلایدشوایده‌های استریمپیشنهاد سردبیر

حداقل ابزار برای شروع استریمر شدن چیست؟

احتمال‌اش زیاد است که کسی که گیمر خوبی‌ست، وقتی یک استریم را تماشا می‌کند با خودش بگوید که کاش من هم می‌توانستم استریمر بشوم! اولین مانعی که در جلوی راه چنین فردی قرار دارد این است که فکر می‌کند برای شروع استریم لازم است کلی هزینه کند و از این مطمئن نیست که آیا حتما موفق خواهد بود یا که نه!

آیا استریمر شدن کاری پر هزینه است؟

واقعیت این است که همه استریمر‌هایی که در حال حاضر توانسته‌اند برای خود اسمی دست و پا کنند و موفق شوند از روز اول با امکانات امروزشان شروع نکردند و اصلا این همه مخاطب هم نداشتند. خیلی از آنها با حداقل امکانات شروع به کار کردند و حتی هزینه‌های ارتقای کارشان را از طریق حمایت‌های بینندگان‌شان به‌دست آوردند.

مهم‌ترین ویژگی استریمر‌‌های موفق چیست؟

این استریمرها در واقع هزینه‌های استریم‌شان را از محل درآمدزایی‌های خود استریم توانستند فراهم کنند. پس شما هم برای شروع استریمر شدن نباید دنبال پرهزینه‌ترین و بهترین سیستم‌های بازار باشید، بسیاری بوده‌اند که کلی هزینه کرده و با میلیون‌ها تومان هزینه کار را شروع کردند و در نهایت موفق هم نشدند.

پس مهم‌ترین ویژگی که باید برای استریمر شدن داشته باشید میزان زیادی پول نیست، بلکه انگیزه، اعتماد به نفس و میزان زیادی صبر برای شما کارساز است و البته باید از کاری که انجام می‌دهید حسابی لذت ببرید. می‌توانید سری به این لینک بزنید تا راهنمایی‌های بیشتری درباره استریمر موفق شدن پیدا کنید.

حمایت لیویتو از استریمر‌های تازه‌کار

لیویتو پلتفرم استریمی است که به شدت هوای استریمر‌های تازه‌‌کار را دارد و در اولین حرکتی که برای استریمر‌های تازه‌کار انجام داده، بخشی با اسم «ایستگاه حرفه‌ای شدن» را طراحی کرده که با مطالعه آن از صفر تا صد اصول یک استریمر‌ حرفه‌ای شدن را می‌توانید یاد بگیرید.

گزارش: تاثیر قطعی اینترنت روی استریمرهای ایرانی
بخوانید
حداقل ابزار برای شروع استریمر شدن چیست؟

دکتر دیسریسپکت،‌ استریمر یاغی دوست داشتنی

برای استریمر شدن به چه چیزی احتیاج داریم؟

علاوه بر روحیه خوب و انرژی مناسب برای اینکه بتوانید محتوایی تولید کنید که برای بینندگان‌تان جذاب باشد، باید حداقل سخت افزار را داشته باشید که ما کم هزینه‌ترین‌هایش را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید علی‌رغم اینکه هزینه‌ کمی انجام می‌دهید، محتوایی با کیفیت استاندارد هم تولید کنید.

اتصال اینترنت مناسب برای استریمر شدن

اولین چیزی که لازم است یک اتصال اینترنت با ثبات با پهنای باند آپلود قابل قبول است. اگر دانش زیادی در مورد شبکه‌های کامپیوتری ندارید، اصلا لازم نیست خیلی به خودتان سختی بدهید. کافی‌ست با شرکتی که به شما خدمات اینترنت می‌دهد تماس گرفته و از آنها اطلاعات سرویس اینترنت‌تان را بپرسید و اگر پهنای باند آپلودتان کمتر از ۲ مگابیت در ثانیه‌ست، از آنها بخواهید تا شما را راهنمایی‌ کنند و سرویس مناسب‌تری رو برای استریم پیشنهاد بدهند. برای این‌که متوجه بشوید حداقل سرعت اینترنت برای استریم چه‌قدر است به این لینک سر بزنید.

رایانه‌ مناسب برای استریمر شدن

بسته به محتوایی که قرار است تولید کنید، سیستم کامپیوتری که لازم دارید متغیر خواهد بود. مثلا اگر قرار است با یک سیستم هم بازی کنید و هم استریم، لازم است به نسبت سیستم قوی‌تری داشته باشید که به آن اصطلاحا سیستم گیمینگ می‌گوییم؛ ولی اگر محتوایی غیر از این دارید یا روی کنسول بازی می‌کنید، با یک سیستم ضعیف‌تر هم می‌توانید استریمر شدن را از سر بگیرید.

دوربین مناسب برای استریمر شدن

برای اینکه استریمر شدن رو شروع کنین لازم نیست که دوربین خیلی پر هزینه‌ای را تهیه کنید. اگر از قبل دوربینی دارید، خیلی خوب است که ازش استفاده کنید؛ ولی اگر دوربینی در اختیار ندارید، می‌توانید از دوربین گوشی خودتان هم استفاده کنید. نرم‌افزارهایی مثل DroidCam و Epocam این امکان را به شما می‌دهند که با نصب کردن آنها از گوشی موبایل اندرویدی یا iOS خود به عنوان وب کم استفاده کنید و با آن استریم را شروع کنید. هر چند اگر دنبال وب کم خوب با قیمت مناسب و انواع وب کم می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای خرید وب کم ما را مطالعه کنید.

رقیب جدید پلتفرم‌های استریم توییچ و Kick به نام Noice دیروز راه‌اندازی شد
بخوانید
حداقل ابزار برای شروع استریمر شدن چیست؟
نینجا استریمر مشهور جهان

نینجا پسری که با استریم جهانی شد

نور مناسب برای استریمر شدن

سعی کنید از نور مناسبی توی اتاقی که قرار است استریمر شدن را از آنجا شروع کنید، ایجاد کنید. خیلی به سخت‌افزار ویژه‌ای هم احتیاج ندارید، همین‌ که تصویر با کیفیت خوبی توی دوربین گرفته شود و اینکه منبع نورتان مثلا لامپ اتاق توی تصویر نباشد برای اول کار کفایت می‌کند.

نرم‌افزار مناسب برای استریمر شدن

بهترین نرم‌افزارهایی که با آنها می‌شود استریم کرد، همگی رایگان بوده و بهترین آنها نیز نرم‌افزار OBS است که به راحتی می‌توانید آن را دانلود و نصب‌اش کنید. کار کردن با OBS بسیار راحت است. برای مثال کافی‌ست که تصویر بازی و تصویر دوربین خودتان را در صفحه نرم‌افزار چیده و اطلاعات سرور لیویتو را به آن بدهید تا بتوانید استریم‌تان را شروع کنید و لذت ببرید.

میکروفون مناسب برای استریمر شدن

اینکه بتوانید با بیننده‌هایتان ارتباط برقرار کنید، مساله بسیار مهمی است. پس حتما حواس‌تان باشد که از میکروفون استفاده کنید. لازم نیست که در ابتدای کار بهترین میکروفون موجود بازار را تهیه کنید. شما می‌توانید از یک فروشگاه اینترنتی کم هزینه‌ترین میکروفون موجود را تهیه کرده یا از میکروفون موجود روی هندزفری موبایل‌تان بهره ببرید.

استریمر شدن کم‌هزینه‌ترین کار دنیاست

شاید باورتان نشود، ولی استریمر شدن به همین سادگی شروع می‌شود.‌ درست است با این امکانات بهترین کیفیت را دریافت نمی‌کنید، ولی می‌توانید کارتان را شروع کرده و نقاط ضعف و قدرت‌تان را بررسی کتید و حتما مخاطبینی هم جذب خواهید کرد. مهم‌ترین نکته این است که کار را شروع کرده و کم‌کم مشکلات‌اش را پوشش بدهید و روز به روز ارتقا پیدا کنید تا شما هم به یک استریمر موفق تبدیل بشوید.

چه‌طور با موبایل استریم کنیم؟ راهنمای نحوه استریم با موبایل
بخوانید
حداقل ابزار برای شروع استریمر شدن چیست؟
اولین روز‌های استریمر شدن نینجا

پیشرفت استریمر‌ها توی لیویتو

در انتها باید بگوییم که لیویتو در این مسیر کنار شماست و با توسعه پلتفرم با استاندارد‌های روز جهان و همچنین حمایت‌های همه جانبه از شما، به شما کمک می‌کند که تبدیل به استریمر موفقی بشوید و در صورتی که بتوانید اصولی و حرفه‌ای کارتان را ادامه بدهید، این فرصت برای شما وجود دارد که به سطح «استریمر همکار لیویتو» برسید و درآمد خیلی خوبی کسب کنید.

برای خواندن مطالب بیشتر درباره استریم و استریمرها همراه لیویتو باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا