اختصاصی لیویتواستریمرشوپیشنهاد سردبیرمعرفی استریمر
موضوعات داغ

نینجا، پسری که با استریم، جهانی شد

نینجا، اسمی که اگه حتی خیلی کم با دنیای گیم و استریم سر و کار داشته باشین‌ هم اسمش قطعا به گوشتون خورده. یکی از معروف‌ترین و بهترین استریمر‌های جهان که استریم‌هاش کلی طرفدار دو آتیشه داره. حالا قراره ما تو لیویتو این استریمر معروف رو کامل معرفیش کنیم، با ما همراه باشید.

نینجا کیست؟

ریچارد تایلر بلوینز (Richard Tyler Blevins) که به نینجا (Ninja) معروفه در تاریخ ۵ ژوئن سال ۱۹۹۱ توی آمریکا متولد شد، اون یه استریمر، یوتیوبر، گیمر حرفه‌ای، نویسنده و بازیگره. که خود این تعداد زیاد عنوان‌ها نشون می‌ده که اون چقدر فعاله و یکی از دلایلی که این‌همه مخاطب به خودش جذب کرده همین فعالیت زیاد توی همه زمینه‌هاست.

نینجا استریم کردن رو از اونجایی شروع کرد که توی تیم‌های ای‌اسپورت (ٍEsports) متنوعی توی مسابقات هیلو ۳ (Halo 3) بازی می کرده. شروع معروفیتش از اونجایی سرعت گرفت که در اواخر سال ۲۰۱۷ شروع به استریم کردن بازی بتل رویال فورتنایت کرد (Fortnite Battle Royal).

نینجا وقتی سریع بین رسانه‌ها اسم و رسمی پیدا کرد شروع کرد که با آدم‌های معروفی فورتنایت بازی کنه و اینجوری بود که تونست توی توییچ رکورد بیشترین تعداد بیننده رو توی توییچ (Twitch) جا‌ به جا کنه!

از جمله کسایی که اون باهاشون توی استریم زنده خودش بازی کرد رپرهای معروف آمریکایی دریک (Drake) و تراویس اسکات (Travis Scott) و همچنین جو جو اسمیت شوستر (JuJu Smith-Schuster) بازیکن مشهور فوتبال آمریکایی بودن که باعث شد طرفدارهای این آدم‌های معروف هم با نینجا آشنا بشن و به معروفیت بیشترش حسابی کمک کرد.

حل مشکل صدا در OBS | چگونه مشکل صدا در او بی اس را حل کنیم؟
بخوانید

کانال توییچ نینجا تا ماه دسامبر ۲۰۲۰ با کسب بیش از ۱۶ میلیون دنبال‌کننده تونسته بیشترین فالوور رو بین همه کانال‌های توییچ داشته باشه و نوعی رکورد رو به ثبت برسونه.

تصویر نینجا، استریمر جهانی

شروع نینجا

ریچارد تایلر بلوینز در سال ۱۳۷۰ شمسی در منطقه دیترویت (Detroit) آمریکا متولد شد و وقتی که هنوز نوزاد بود با خانوادش به شیکاگو (Chicago) رفتند. اونجا به دبیرستان مرکزی گریز لیک (Grayslake) رفت و ورزشی که بازی می کرد فوتبال بود. بعد از فارق‌التحصیلی از دبیرستان تصمیم گرفت که بازی‌های ویدیویی رو به شکل حرفه‌ای دنبال کنه و به مسابقات مختلفی رفت و تونست عضو سازمان‌های حرفه‌ای در زمینه گیم بشه و همینطور بازی‌هاش رو به شکل زنده استریم می‌کرد.

شروع حرفه‌ای شدن بلوینز در سال ۲۰۰۹ و با بازی Halo3 بود. اون توی تیم‌های مختلفی مثل Cloud9, Renegades و Team Liquid بازی کرد. بعد از اینکه استعداد یک گیمر حرفه‌ای بودن خودش رو دید، با خودش به این فکر افتاد که ویدیو بازی‌هاش رو توی اینترنت به اشتراک بزاره و این مساله باعث شد که توی سال ۲۰۱۱ استریم‌ کردن بازی‌هاش رو شروع کنه.

اون استریم کردن رو با بازی H1Z1 که یه بازی بتل رویال بود شروع کرد و بعد به پابجی (PUBG) مهاجرت کرد.

همزمان با استریم بازی‌ها بلوینز شرکت توی مسابقات هم ادامه می‌داد در سال ۲۰۱۷ به عنوان بازیکن Halo3 به باشگاه مشهور Luminosity Gaming پیوست و بعد در همین باشگاه به تیم H1Z1 و بعدتر به تیم پابجی رفت و تونست در ماه آگوست سال ۲۰۱۷ برنده مسابقات PUBG کمپانی Gamescom بشه.

چی استریم کنیم؟ | پیشنهادها و ایده‌های استریم جدید
بخوانید

نینجا و فورتنایت

مدت کوتاهی بعد از اینکه تونست این مقام رو توی بازی پابجی بدست بیاره، بلوینز شروع به استریم بازی‌ای کرد که به تازگی منتشر شده بود، فورتنایت!

با شروع بازی‌کردن فورتنایت خیلی زود تعداد کسایی که استریم‌هاش رو نگاه می‌کردن رشد چشم‌گیری کردن و به یک‌باره تعداد فالوور‌های نینجا که در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ حدود ۵۰۰ هزارنفر توی توییچ بود توی تاریخ مارچ ۲۰۱۸ به عدد ۲ میلیون نفر رسید!

استریم با افراد مشهور

در همین ماه مارس ۲۰۱۸ نینجا یک رکورد تازه در تعداد بیننده‌های همزمان در یک کانال توییچ خارج از رویداد مسابقه‌ای زد و ۶۳۵ هزار نفر بیننده همزمان رو وقتی که داشت با ۳ فرد مشهور یعنی Drake ،Travis Scott و Juju Smith-Schuster بازی‌ می‌کرد رو تجربه کرد.

اپیک گیمز سازنده بازی فورتنایت هم وقتی این موفقیت رو دید از این استریم الهام گرفت و رویدادهای مختلفی مثل آمریکایی حرفه‌ای (Pro-AM) رو برگزار کرد که و سعی کرد استریم‌های معروف مثل نینجا بیشتر در کنار آدم‌های مشهور سایر رشته‌ها قرار بگیرن و اینطوری تونست نگاه‌های بیشتری رو به خودش جذب کنه.

زوج نینجا و مارشملو

در همین مسیر و توی ماه آپریل ۲۰۱۸ نینجا با موزیسین معروف مارشملو (Marshmello) یک زوجی رو تشکلی دادن تونستن برنده رویداد هم بشن و در طول همین رویداد بود که باز‌هم نینجا تونست رکورد خودشو بشکنه و به تعداد بیننده‌ همزمان ۶۶۷ هزار نفر برسه.

زوج نینجا و مارشملو (Marshmello & Ninja)
زوج نینجا و مارشملو (Marshmello & Ninja)

در سال ۲۰۱۸ نینجا به کمپانی مشهور ورزش‌های الکترونیکی رد بول (Redbull Esports) پیوست و فورتنایت هم براش یک رویداد مسابقه ای ترتیب داد، جایی که بازیکن‌های سرتاسر دنیا می‌تونستن اون رو به چالش بکشن.

استریم با PS5 | آموزش نحوه استریم با پلی استیشن ۵
بخوانید

درآمد نینجا از فورتنایت بیشتر از اپیک

همینطور که بازی فورتنایت در دنیا معروف‌تر می‌شد و به موفقیت‌هاش اضافه می‌کرد، نینجا هم به موازات اون روز‌ به روز موفق تر می‌شد و افرادی که توی توییچ طرفدارش بودن هم بیشتر و بیشتر می‌شدن و این دقیقا به معنای درآمد بیشتر هم بود. در سال ۲۰۱۸ تخمین زده می‌شه که نینجا تونسته از این راه حدود ۱۰ میلیون دلار درآمد داشته باشه که واقعا عدد چشم‌گیریه! جالب‌تر از این قضیه اینه که خود شرکت اپیک گیمز که سازنده بازی فورتنایت بوده اعلام کرده که در این سال فقط بیش از ۳ میلیون دلار از فورتنایت در سال ۲۰۱۸ درآمد داشته!

بعد از اینکه نینجا در بین بازیکن‌های فورتنایت حسابی معروف شد، شرکت اپیک اسکین نینجا رو هم در ماه ژانویه ۲۰۲۰ به بازی اضافه کرد.

اسکین نینجا در فورتنایت

پیوستن نینجا به ایپکس لجندز

اما این پایان در‌آمد زایی‌ بی‌نظیر نینجا نبود. خبرگزاری رویترز گزارش داده که نینجا ۱ میلیون دلار از شرکت مشهور EA پول گرفت تا بازی Apex Legends که در فوریه ۲۰۱۹ منتشر شد و یک رقیب جدی برای فورتنایت محسوب می‌شه رو بازی کنه و در حین استریمش و توی شبکه‌های اجتماعی مختلفش تبلیغش کنه!

خداحافظی و بازگشت به توییچ

در اول آگوست سال ۲۰۱۹ نینجا اعلام کرد که دیگه توی توییچ استریم نمیکنه و تصمیم گرفته که در پلتفرم استریم جدید مایکروسافت یعنی Mixer شروع به فعالیت کنه. جسیکا همسر ریچارد بلوینز که مدیر برنامه‌هاش هم هست در مصاحبه ای با Verge دلیل این کار رو اعلام کرد:

قرارداد نینجا با توییچ اون رو در زمینه‌هایی غیر از بازی کردن محدود می‌کرد و این باعث شده که ما در تمامی اجتماع‌ ها بشنویم که نینجا انگیزش و عشقش رو برای استریم کردن از دست داده و این درسته!

علاوه بر مشترکین خیلی زیاد نینجا توی میکسر و توییچ، نینجا بیش از ۲۴ میلیون مشترک توی یوتیوب (Youtube) هم تا ماه دسامبر ۲۰۲۰ داره و کلی هم از بازدید ویدیو و تبلیغات توی یوتیوب درآمد کسب می‌کنه.

زندگی استریمرها | روزمره و شبانه‌روز زندگی استریمرها چگونه است؟
بخوانید

بعد از اینکه در ماه ژولیه ۲۰۲۰ میکسر به کل بسته شد، نینجا استریم خودش رو به یوتیوب برده بود و مدتی هم اونجا استریم کرد و سرانجام در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۰ نینجا با توییچ یک قرارداد بلند مدت انحصاری رو امضا کرد و در همون روز هم توی توییچ استریم کرد و اینجوری به توییچ برگشت.

نینجا در حال استریم کردن
نینجا در حال استریم کردن

حضور نینجا در سایر زمینه‌ها

برنامه مشهور Family Feud

نینجا بعد از اینکه به یه استریمر خیلی موفق و جهانی تبدیل شد و طرفداران زیادی تو همه جای دنیا پیدا کرد، باعث شد به سوژه جالب برنامه‌های مشهور تلوزیونی تبدیل بشه و ازش دعوت بشه که توی این برنامه ها شرکت کنه!

اون به همراه خانوادش در سال ۲۰۱۵ توی چندین برنامه Family Feud که یک مسابقه خانوادگی مشهور آمریکاییه شرکت کرد!

عکس روی جلد مجلات

همینطور عکس نینجا توی ماه سپتامبر ۲۰۱۸ روی جلد مجله ESPN The Magazine هم چاپ شد و از اون به عنوان یک ورزشکار الکترونیکی مشهور یاد شد که خودش در زمینه پوشش رسانه‌ای یک موفقیت برای نینجا محسوب میشه!

آلبوم موسیقی

حتی در اوکتوبر ۲۰۱۸ با شرکت موسیقی Astralwerks هم روی آلبوم Ninjawerks همکاری کرد و در این آلبوم کنار دی‌جی‌های معروف مثل Alesso ،Nero ،Tycho و 3LAU قرار گرفت. نینجا در این باره اینطوری میگه:

علاوه بر اینکه من طرفدار پر و پا قرص این موزیسین‌ها بودم و دوست داشتم در کنارشون کار کنم، احساس می‌کنم این آلبوم می‌تونه پلی باشه که ارتباط بین هنرمندان موسیقی و گیمر‌ها رو ایجاد می‌کنه

این آلبوم در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

روش دونیت | چگونه استریمر و محتواساز محبوب‌مان را دونیت کنیم؟
بخوانید

فورتنایت در یوتیوب

نینجا همچنین یکی از شخصیت‌های مشهوری بود که در رویداد بزرگ یوتیوب در سال ۲۰۱۸ بود و در اون رویداد تمرکز زیادی روی فورتنایت بازی کردنش وجود داشت.

حضور در رویداد Super Bowl

در صد سالگی بزرگترین رویداد فوتبال آمریکایی یعنی سوپر بول (Super Bowl) در سال ۲۰۱۹ هم نینجا حضور داشت و در تبلیغاتی که بینش پخش می‌شد چهرش دیده می‌شد و حتی توی زمین کنار بازیکن‌ها هم قرار میگرفت و تنها فردی بود که ارتباطی به فوتبال نداشت و تصویرش پخش می‌شد که این خودش نشون می‌ده که بین همه اقشار جامعه آمریکا چه محبوبیتی کسب کرده!

چاپ کتاب

نینجا یک نویسنده‌ هم هست و تاحالا چندین کتاب توسط ناشر مشهور Random House منتشر کرده و مشهورترین کتاب اون هم «خوب شو: راهنمای خفن من برای گیمرشدن» در سال ۲۰۱۹ هست.

شرکت در برنامه The Masked Singer

حضور نینجا در برنامه‌های تلوزیونی همچنان ادامه داره و اون توی فصل دوم مسابقه موسیقی شبکه فاکس با اسم خواننده ماسک زده (The Masked Singer) هم با عنوان «بستنی قیفی» حضور داشت و با کلی آدم معروف دیگه به شکل ناشناس به رقابت پرداخت. خودش اعلام کرده چون همسرش جسیکا خیلی به این برنامه علاقه داشته دعوتشون رو قبول کرده و توش شرکت کرده!

اتاق استریم نینجا

جنجال‌ها

بازی‌ نکردن با خانم‌ها

نینجا اعلام کرده بود که به خاطر احترام به همسرش با دخترهای گیمر استریم نمیزاره که شایعه و حاشیه‌ای براش درست نشه! این مساله واکنش‌های مختلفی رو در پی داشت; یه سری میگفتن که نباید اینقدر کار رو برای دختر‌های استریمر سخت کنه و باید یه راهی بزاره که اونا هم معرفی بشن در حالی که عده ای دیگه می‌گفتن اون باید آزاد باشه هر تصمیمی که دوست داره بگیره تا از ازدواجش رو حفظ کنه!

همه چیز درباره فعالیت و استراتژی شبکه های اجتماعی برای استریمرها
بخوانید

البته بعد از مدتی نینجا دوباره کمی صحبت خودش رو اصلاح کرد و از برابری جنسیتی حمایت کرد و گفت که این تصمیمش فقط بخاطر تعهدش به ازدواجش بوده و قصد توهین به کسی نداشته، در ادامه اسم چندتا دختر استریمر رو برد و ازشون حمایت کرد.

همچنین اون اعلام کرد که توی گروه‌ها یا رویدادها دختر‌ها میتونن بیان و باهاش گیم بزنن و مشکلی با این مساله نداره. فقط نمیتونه به شکل خصوصی با کسی بازی کنه چون اصلا حوصله بروز شایعه و داستان الکی رو نداره.

تعلیق توسط توییچ

در دسامبر سال ۲۰۱۶، نینجا آدرس شخصی که ازش حمایت مالی کرده بود و توی اسمش و پیامش متن نژاد پرستانه‌ای رو نوشته بود منتشر کرد! این کار اون که بهش سرکشی (Doxing) گفته می‌شه، خلاف قوانین تویچ هستش و توییچ اون رو بخاطر این عملش ۴۸ ساعت به حالت تعلیق درآورد که خیلی‌ها معتقدند چون مخاطبین نینجا خیلی زیاد بودن توییچ اینکارو انجام داده!

البته خود نینجا بعدا یک توییت زد و اعلام کرده که این مجازات حقش بوده و به درستی توییچ این تصمیم رو گرفت.

اتهام به نژادپرستی

در مارس سال ۲۰۱۸ وقتی که نینجا همزمان با Nadeshot که یک بازیکن حرفه‌ای کال آف دیوتیه (Call Of Duty) از کلمه کاکا سیاه (Nigga) موقعی که داشت سعی می‌کرد رپ کنه، به مراتب استفاده کرد و این باعث شد که افکار عمومی بهش اتهامات نژاد پرستانه بزنه! اون بعد از هجمه‌هایی که بهش وارد کرد عذرخواهی کرد و اعلام کرده که قصد استفاده از این کلمه رو نداشته و این قضیه بخواطر اینکه زبونش نچرخیده اتفاق افتاده!

بهترین وب کم ها برای استریم کدام‌اند؟ | لیست بهترین وب کم ها برای استریم
بخوانید

نینجا بعدی شما باشید

شما هم دوست دارین مثل نینجا یه استریمر موفق باشید؟ همه شرایط توی لیویتو براتون فراهمه و میتونین استریم کردن رو همین حالا شروع کنید.

مواد لازم برای استریمر شدن در لیویتو

اگرهم به دیدن استریم علاقه دارین خیلی آسون میتونین به لیویتو برین و با استریمر‌های جذاب همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا