بازی Rainbow Six Siege علیرغم این که تقریباً یک دهه از عمرش میگذرد (و سالها پیش شروع خیلی بدی را پس از عرضه تجربه کرد) ولی با گذشت زمان به یکی از بازیهای لایو سرویس موفق تبدیل شده است.
هر چند، با توجه به سن و قدمت آن، بسیاری ممکن است تعجب کنند که شرکت یوبیسافت چه زمانی یک بازی جدید Rainbow Six را در مسیر توسعه قرار خواهد داد – اگرچه به نظر میرسد توسعهدهندگان آن قصدی برای ادامه واقعی Siege نداشته و همچنین قصد اجرای یک بازی بزرگ، با بازنگری فنی یا انتقال بازی به یک انجین دیگر را نیز ندارند.
الکساندر کارپازیس، که از سال 2022 مدیر بخش خلاقیت پروژه Rainbow Six Siege بوده، در یک مصاحبه گروهی جدید در آخرین رویداد Siege Invitational 2024 در برزیل صحبتهایی در اینباره کرد. جالب اینجاست چیزی که او در ابتدا به آن اشاره کرد، انجین این بازی چند نفره بود که مورد انتقاد بسیاری از گیمرها قرار دارد و آن را خیلی قدیمی میدانند.
به گفته کارپازیس، Avil Engine – مجموعه ابزاری که Siege روی آن ساخته شده است – بهترین گزینه در کلاس یک شوتر PvP است و تیم سازنده در حال حاضر قصد ندارد بازی را به انجین دیگری منتقل کند. او در ادامه به بازیهایی اشاره کرد (که از نام بردن آنها خودداری کرد) که سعی کردهاند انجینها را تغییر دهند، ولی همه چیز آنطور که میخواستند پیش نرفت و در واقع همه چیز خراب شد.
او ادامه داد: «با اطمینان میتوانم بگویم که ما احتمالاً یکی از بهترین انجینهای بازیسازی جهان را در مورد شوترهای زنده PvP داریم. تیم توسعه هم تیم فوقالعادهای است و ما یک تیم مخصوص مسائل مرتبط با انجین داریم که هر ماه بهطور تدریجی چیزی را بهبود میبخشد که میتوانیم محتوا را سریعتر، قویتر، پایدارتر و امیدواریم تا حد امکان بهتر ارائه کنیم».
ایده تعویض انجینها، چیزی نیست که بتواند گزینه حاضر و آماده ما باشد، و به سادگی پاسخگوی نیازهای یک بازی واقعا رقابتی و سخت مانند Siege نیست. من اسم نمیبرم، اما شما بازیهایی را میبینید که دنبالههایی را پشت سر میگذارند و همه چیز را از نو میسازند، چون باید تکتک کارهایی را که در اولین بازی انجام دادند، بازسازی کنند.
کارپازیس
او افزود: «این میتواند واقعاً ناامیدکننده، واقعاً پرهزینه باشد، و در نهایت، حتی هیچ سودی هم به حال شما و گیمرها ندارد. اگر بدانید که باید با چه چیزی شروع کنید و آن را بسازید، اینجاست که میشود شاهد موفقیت باشیم. اینجاست که میدانیم میتوانیم بازی Siege را به آینده ببریم.»
بنابراین، شرکت یوبیسافت تا چه زمانی میتواند Rainbow Siege Siege را بدون نیاز به تعویض انجین یا بدون دنبالهای تمامعیار ادامه دهد؟ خوب، تا آنجا که به کارگردان بازی یعنی کارپازیس مربوط میشود، این شوتر چند نفره میتواند تا بینهایت به کار خودش ادامه دهد!
او به همین قضیه هم اشاره کرده و گفته: «ما میدانیم که این یک بازی است که میتواند با درنظر گرفتن مردم و استعدادها و ابزارهایی که امروز در اختیار داریم، برای همیشه دوام بیاورد و باقی بماند.»
اعضای تیم توسعه پروژه Rainbow Six Siege بارها اعلام کردهاند که این بازی برای مدتی باقی خواهد ماند. در سال 2021، لروی آسانسوف (Leroy Athanassof)، مدیر بخش خلاقیت آن زمان این پروژه، گفت که ساخت دنباله برای این بازی غیرضروری است و بهروز رسانیهای تدریجی و تغییرات ایجاد شده در چارچوب موجود رویکرد بهتری برای بازیهایی مثل Siege خواهد بود. قبل از آن، در سال 2019، الکساندر ریمی – که در آن زمان مدیر برند Rainbow Six بود – گفت که هیچ برنامهای برای کار روی دنباله آن وجود ندارد.
بازی Rainbow Six Siege برای PS5 ،Xbox Series X/S ،PS4 ،Xbox One و PC در دسترس است. از بهمن 1400 (فوریه 2022) تا امروز، این بازی از 80 میلیون پلیر در همه پلتفرمها عبور کرده بود.
برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.
منبع: gamingbolt