هفته گذشته شرکت سونی الگویی (Patent) را ثبت کرد که به تماشاگران مسابقات Esports اجازه میدهد با دستیابی به اهداف تعاملی مختلف روی روند بازی تأثیر بگذارند. این پتنت با عنوان «فعالکردن کمک یا مانع مجازی بر اساس سطح مشارکت مخاطبان» ثبت شده و هدف آن تعاملیتر کردن مسابقات Esports است.
طبق این الگو، هواداران میتوانند با انجام فعالیتهای مشخص شده توسط برگزارکنندگان تأثیر مثبت یا منفی روی تیمها و بازیکنان شرکتکننده بگذارند. مثلاً اگر صد تماشاگر یک دکمه را ده بار فشار دهند، یک صدای تشویق بلند پخش میشود، یا اگر آنها ۱۰۰۰ بار استریم را به اشتراک بگذارند، بازیکنان تقویت میشوند.
از آن جایی که پتنتها برای ثبت حق اختراع یک ایده استفاده میشوند، جزئیات نحوه استفاده از این پتنت خیلی واضح نیست. با اینحال، این پتنت پتانسیلهای جالبی برای آینده ورزشهای الکترونیک یا همان Esports دارد. علاوه بر این، اگر چیزی شبیه به این پتنت وارد ورزشهای الکترونیک شود، نگرانیهای زیادی برای نظارت بر مسابقات وجود خواهند داشت.
استفاده از این ایده در مسابقات سطح بالا و حرفهای میتوانند سطح کیفی آن را بهشدت کاهش دهد. دلیل این موضوع این است که کاربران میتوانند با دست به یکی کردن یا استفاده از باتها روند جذاب هر مسابقهای را به هم بزنند. بهعلاوه، این ایده درگذشته روی ورزشهای سنتی اجرا شده و نتایج نسبتاً جالبی نداشته.
در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ یک لیگ فوتبال به اسم The Fan Controlled Football League با داشتن ایدهای مشابه فعالیت میکرد. بینندگان این لیگ میتوانستند از راه تعامل با پخش زنده مسابقات، «پاور آپهای» مختلفی را در اختیار تیم موردعلاقهشان بگذارند. این لیگ در نهایت در سال ۲۰۲۳ به دلایل مالی متوقف شد. پس شاید ورود چنین ایدهای به ورزشهای الکترونیک همه چیز را به هم بزند.
برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.
منبع: dotesports