پلی استیشن اعلام کرده است که حدود 900 نفر را اخراج میکند که تقریباً 8 درصد از نیروی کار این شرکت بزرگ صنعت گیم را تشکیل میدهد و همانطور که ممکن است تصور کنید، برای یک بازسازی در این مقیاس، تمام استودیوهای شرکت از جمله برخی از بزرگترین نامهای زیر نظر استودیوی پلی استیشن تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
این اطلاعات از سوی رئیس استودیو پلی استیشن، هرمن هالست، در بهروز رسانی منتشر شده در وبسایت رسمی Sony Interactive Entertainment به اشتراک گذاشته شد. او نوشته: «این قبیل تصمیمها خیلی دشوارند، ولی ضرورت دارند و فکر میکنم که شفاف بودن از هر چیزی مهمتر است.»
در ایالات متحده، Naughty Dog و Insomniac Games استودیوهایی هستند که تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، همچنین تیمهای فناوری، خلاق و پشتیبانی خود استودیوی پلی استیشن از تأثیرات این تصمیم برکنار نخواهد ماند.
شرکت Naughty Dog اخیراً تأیید کرده که پروژه چندنفره مستقل طولانیمدت خود را لغو کرده است. این استودیو در زمان لغو اعلام کرد که در حال کار روی چندین پروژه بزرگ تک نفره است.
از طرف دیگر استودیوی Insomniac Games مهر ماه (اکتبر) بازی Marvel’s Spider-Man 2 را منتشر کرد. این بازی، علاوه بر تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیهای این استودیو در تمام ادوار، فروش قابلتوجهی هم داشته است و بیش از 10 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسیده است.
با حرکت به خارج از ایالات متحده، استودیوهای اروپایی فرست پارتی هم تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، چون هالست اظهار کرده که اخراجهایی هم در توسعهدهندههای Horizon Guerrilla و Firesprite که در سال 2021 توسط پلی استیشن خریداری شدند، «پیشنهاد شده است». علاوه بر این، در اخبار آمده که SIE London Studio قرار است بهطور کامل بسته شود.
علاوه بر این، طبق گفته هالست، «تعدادی تعدیل نیروی کوچکتر در تیمهای دیگر در سراسر استودیوهای پلی استیشن وجود خواهد داشت.»
او نوشته: «پلی استیشن 5 چهارمین سال خود را می گذراند و ما در مرحلهای قرار داریم که باید به عقب برگردیم و به نیازهای کسب و کارمان نگاه کنیم. در عین حال، صنعت ما با تغییرات مستمر و ریشهای مواجه بوده است که بر نحوه ساخت بازیها در استودیوی ما، بهطور کلی صنعت گیم و بر همه ما تأثیر میگذارد. ارائه داستانهای جذاب و روایتمحور که استودیوی پلی استیشن به آن شهرت دارد، در اوج کیفیتی که ما آرزوی آن را داریم، نیازمند ارزیابی مجدد نحوه عملکردمان دارد».
ارائه و حفظ تجارب آنلاین و جمعی – به گیمرهای پلی استیشن اجازه میدهد تا در دنیای استودیوی ما به روشهای مختلف کاوش کنند – همچنین عرضه بازیها در دستگاههای اضافی مثل PC و موبایل، به رویکرد متفاوت و منابع متفاوتی نیاز دارد. برای مقابله با این چالشها، استودیوی پلی استیشن باید رشد میکرد. ما توانستیم استودیوهای درخشان و موفقی را به خانواده خود بیاوریم. ما روی فناوری جدید و مشارکت، سرمایهگذاری کردهایم. ما استعدادهایی را از سراسر صنعت گیم و فراتر از آن جذب کردهایم.
هرمن هالست
هالست در ادامه گفت: «اما خود رشد کردن، برای ما یک جاهطلبی نیست. استودیوی پلی استیشن متعهد به کشف مداوم راههایی برای همکاری با دیگران است. با همکاری و همافزایی در تلاشیم اطمینان حاصل کنیم که بازیهایی ساخته شود که مرزهای صنعت گیم را پشت سر بگذارند و در یک کلام، بازیها بتوانند آن چه را از ما انتظار دارید، به شما ارائه دهند. ما به استودیوها و مجموعه خود نگاه کردیم و پروژهها را در مراحل مختلف توسعه ارزیابی کردیم و تصمیم گرفتیم که برخی از این پروژهها دیگر در مسیر پیشرفت نباشند.»
هنوز مشخص نشده است که کدام پروژههای استودیوی پلی استیشن لغو شدهاند. منتظر بهروز رسانیهای ادامهدار باشید.
برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.
منبع: gamingbolt