بازی شوتر و بتل رویال Fortnite روی موتور گرافیکی Unreal Engine 5.1 پیاده شده است و از فناوریهای Nanite و Lumen استفاده میکند.
با ورود به فصل چهارم، سازندگان قدم بزرگ بعدی خود را برداشتهاند و در حالی که این فصل محتوای جدید زیادی را با خود به همراه دارد، تغییرات بصری و فنی زیادی را برای این عنوان تیراندازی و بتل رویال به ارمغان میآورد. اپیک گیمز (Epic Games) جزئیاتی را در مورد نحوه انجام این کار ارائه کرده است و خبر داد که Fortnite به Unreal Engine 5.1 نقل مکان میکند. این به نوبه خود، به اجرای تعدادی از فناوریها روی بازی همراه شده است.
با اجرای Nanite، اپیک گیمز در مورد هندسه معماری متراکم و بسیار دقیق موجود در بازی صحبت میکند. اپیک گیمز مینویسد:
ساختمانها با میلیونها چند ضلعی به صورت Real-Time رندر میشوند و هر آجر، سنگ، تخته چوب و تزئینات دیوار مدلسازی شدهاند. مناظر طبیعی نیز به بهبود بسیار جزئی داشتند. درختان حدود 300000 چند ضلعی دارند و هر سنگ، گل و تیغه علف مدلسازی شده است.
این شرکت ادامه داد:
سپس شما Lumen را دارید که امکان پردازش روشنایی جهان را با سرعت 60 فریم در ثانیه امکان پذیر میکند، با انعکاسهای Lumen، بازتابها با کیفیت بالا روی مواد براق و آب ارائه میشوند. شخصیتها به نور محیط اطراف خود واکنش نشان میدهند؛ خواهید دید.
همچنین سایههای جدید به صورت بسیار دقیق پیادهسازی شدهاند. اپیک مینویسد:
هر آجر، برگ، و جزئیات مدل سازی شده، سایه ایجاد میکنند و خود جزئیات سایهها نیز بسیار دقیق است. این بدان معناست که چیزهایی مانند کلاه و سایر جزئیات کوچک شخصیتها نیز سایه تولید میکنند. در نهایت، Temporal Super Resolution (TSR) نسخه ارتقاء یافته Temporal Anti-Aliasing (TAA) است که قبلا تست شده بود. این قابلیت به افزایش وضوح و نرخ فریم کمک میکند.
بازیکنان Fortnite در پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اکس و اس، PC و Cloud میتوانند تغییرات را مشاهده کنند.
برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.
منبع: Gamingbolt