اخبارکنسول‌ها

بازی راست (Rust) صاحب نسخه پلی استیشن و ایکس باکس می‌شود

بازی راست (rust) که الان فقط نسخه کامپیوترش موجوده در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک بقا یا Survival محصوب می‌شه و حسابی از طرف استریمر‌ها مورد توجه قرار می‌گیره!

انتشار نسخه کنسول بازی راست (Rust)

بعد از اینکه این بازی حسابی محبوب شد این شایعه که قراره توسعه دهنده‌های این بازی ، Rust رو به کنسول‌ها بیارن قوت گرفت و کم کم رنگ و بوی واقعیت به خودش گرفت تا اینکه بلاخره این خبر به شکل رسمی از طرف Double Eleven تیم توسعه دهنده نسخه کنسول این بازی اعلام شد!

جالبه که بدونین نسخه کامپیوتر این بازی توسط شرکت فیس پانچ (Facepunch Studios) توسعه داده شده بود و حالا برای نسخه کنسول تیم توسعه دهنده جدیدی دست به کار شده!

نمایی از بازی راست (Rust)
نمایی از بازی راست (Rust)

بازی راست (Rust) روی پلی استیشن و ایکس باکس

تیم توسعه دهنده این بازی در یک ویدیویی نسخه کنسول این بازی رو معرفی کرد و اعلام کرد که قراره بازی Rust به کنسول‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان بیاد که خوب طبیعی که این بازی‌ها روی کنسول‌های نسل نهمی یعنی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری اس و ایکس هم قابل اجرا خواهد بود

دردسر گرافیک بالای بازی

اگه شما هم این بازی رو تجربه کرده باشین یا اینکه استریم‌های اون رو تماشا کرده باشین می‌دونین که این بازی از جزییات بسیار زیادی برخورداره و همچنین نقشه وسیعی که داره باعث می‌شه که شما برای اجرای اون به یک کامپیوتر قدرتمند احتیاج داشته باشین!

در نتیجه اولین چالش برای توسعه دهنده‌های این بازی کلنجار رفتن با سیستم‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وانه، چون به مراتب سیستم ضعیف‌تری نسبت به کامپیوتر‌های پر قدرت امروزی دارن و باید منتظر باشیم و ببینیم که این بازی به چه نحوی روی کنسول‌های نسل هشتمی اجرا خواهد شد!

نمایی از گرافیک بالای بازی راست (Rust)
نمایی از گرافیک بالای بازی راست (Rust)

بیانیه توسعه دهنده برای آرامش افکار عمومی

توی یه مقاله توی سیات رسمی بازی شرکت توسعه دهنده نسخه کنسول Rust اعلام کرده این بازی برای اجرا شدن فقط به ۴.۵ گیگا بایت رم احتیاج داره و این در حالیه که نسخه کامپیوتر این بازی به حداقل ۱۰ گیگابایت رم نیاز داره! این بازنویسی در میزان سیستم مورد نیاز توسط توسعه دهنده نسخه کنسولی این بازی، با توجه به اینکه هنوز قراره از موتور گرافیکی یونیتی (Unity Engine) برای ساخت بازی استفاده بشه ، جای نگرانی رو بوجود میاره!

نگرانی گیمر‌ها از احتمال کیفیت پایین بازی روی کنسول

چون همین حالا این بازی زمان خیلی زیادی رو برای بارگزاری و Loading لازم داره و حتی ممکنه تا ۴۵ دقیقه طول بکشه که البته با بهبود‌هایی که اخیرا دادن تونستن در بعضی موارد حتی این زمان رو تا ۱ دقیقه کاهش بدن ولی حالا این کم کردن حداقل سیستم مورد نیاز به نظر می‌رسه که باید منتظر نرخ تصویر یا FPS خیلی پایین روی کنسول باشیم!

البته این نگرانی‌ها باعث شده که پدرو سیلوا مدیر روابط عمومی شرکت توسعه دهنده در یک بیانیه این طوری اعلام کنه:

ما به مرحله‌ای از توان‌مندی در عمل‌کرد و ثبات رسیدیم که اکثریت کسانی که نسخه بتا رو امتحان کردن ازش راضی بودن و تیم توسعه در پشت صحنه همچنان در تلاشه که بازی رو هر روز بهتر کنه!

پدرو سیلوا (Pedro Silva)

به‌ روزرسانی ادامه دار بازی راست (Rust)

ساخت بازی Rust نسخه کنسول تا حالا ۳ سال زمان برده و قراره در کنار نسخه کامپیوتر همچنان به‌روزرسانی براش منتشر بشه و جالبه بدونین که آپدیت‌های Rust روی کنسول دقیقا با نسخه کامپیوتر یکسان نخواهد بود و تقریبا با یک بازی مجزا روی کنسول سر و کار داریم.

نمایی از گیمپلی بازی راست (Rust)
نمایی از گیمپلی بازی راست (Rust)

موفقیت بازی راست (Rust) از طریق استریمر‌ها

اوایل سال ۲۰۲۰ بود که این بازی مورد علاقه چند استریمر معروف قرار گرفت و این باعث شد که بازی Rust بیشتر شاخته بشه و بعد از اون هم سیل گیمر‌های جهان به سمت این بازی سرازیر شد و حتی در مدت زمانی هم تعداد بینندگان این بازی از Apex Legends هم بیشتر شد که این خودش نشون می‌ده که چقدر یک استریمر در موفقیت بازی می‌تونه تاثیر گذار باشه!

تاریخ انتشار بازی راست روی کنسول

قراره که این بازی به صورت رسمی در تاریخ ۲۱ می سال ۲۰۲۱ یا همون

اگر شما هم دوست‌دارین که استریمر بشین و بتونین توی دنیای گیم نقش موثری داشته باشین حتما ایستگاه حرفه‌ای شدن رو مطالعه کنین و اصول استریمر حرفه‌ای شدن آشنا بشین

اگر هم دوست دارین که از تماشای استریم‌های پرهیجان لذت ببرین حتما وارد لیویتو بشین با استریمر‌های پر انرژی لیویتو همراه باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا