شرکت اکتیویژن بلیزارد گفته که از هوش مصنوعی برای تولید محتوا در بازی World of Warcraft استفاده نمیکند. جان هایت (John Hight)، مدیر فرنچایز Warcraft، در مصاحبه با IGN در GDC این موضوع را مطرح کرده است. این در حالی است که استودیو از فناوری هوشمند برای انجام کارهایی استفاده میکند که ممکن است دست و پا گیر باشند – مثل تلاش برای قرار دادن مجموعههای زرهی در نژادها و کلاسهای مختلف بازی – یا کارهایی که عناصر هنری بیشتری دارند. در این میان، بازی World of Warcraft همچنان به دست انسانها و هنرمندان واقعی ساخته میشود.
هایت گفته: «ما از فناوری هوشمند برای کمک به انجام کارهایی استفاده کردهایم که افراد و انسانها یا نمیتوانند انجام دهند یا انجام آن برایشان خیلی دشوار و وقتگیر است. مثلاً تناسب زره روی کاراکترها، میدانید که ما چقدر کاراکتر مختلف در بازی داریم. هنرمندان ما قبلاً باید از از مسیر خیلی سختی عبور میکردند و زره را برای فرم و قالب انسانی میساختند، سپس باید میرفتند و همه این چیزها را برای همه اشکال بدن، شاخها و پوزهها و دمهای بزرگ و همه اینها بازسازی میکردند. این کار برای آنها اصلاً کار جالبی نیست. چند سال پیش با خودمان گفتیم، آیا میتوانیم از فناوری هوشمند استفاده کنیم تا حداقل به نقطهای برسیم که 90 درصد کار بهطور ماشینی انجام شود و بعد از آن، هنرمندان ما بتوانند آن را اصلاح و تنظیم نهایی کنند؟ و سراغ این هدف رفتیم».
او اضافه کرد: «در واقع این کار خیلی خوب انجام شده است. به ما این امکان را میدهد که زرههای بسیار متفاوتتری بسازیم. هنرمندان هم نتایج نهایی را دوست دارند، چون مثل این است که توی دلشان میگویند: اوه، خدا را شکر که از شر بخش بد کاری که باید انجام میدادیم، خلاص شدیم.»
هایت در ادامه درباره وجود احساسی در تیم هنری صحبت میکند که هوش مصنوعی به کار گرفته شده را به معنی بیکاری خودشان میدانند. او اشاره میکند که در حالی که استودیو هنوز در حال بررسی چگونگی استفاده از این فناوری برای کمک به توسعه آسانتر بازیها و کمک به تیمهای توسعهدهنده است، ولی بازی World of Warcraft در حال حاضر از هیچ هوش مصنوعی مولدی (Generative AI) استفاده نمیکند.
هایت در مصاحبه چنین بیان کرده که:
من، پسر یک مهندس هوانوردی و یک هنرمند خوب هستم. مادرم مهندس هوانوردی و پدرم یک هنرمند خوب بود… بنابراین من قدر همه فرآیندهای خلاقانه را میدانم، قدر آن چیزی که یک هنرمند در تخیل خود از سر میگذراند را میدانم. فکر میکنم هنرمندان تیم از این میترسند که هوش مصنوعی برای از کار انداختن آنها به کار گرفته شود و مطمئناً نمیخواهند کارشان بدون اجازه آنها یا بدون تأیید آنها یا هر چیز دیگری مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین فکر میکنم همه ما در حال مرتب کردن و کنار آمدن با واقعیت هوش مصنوعی هستیم، با مسائل مربوط به حقوق مادی و معنوی ناشی از ظهور این پدیده و اینکه تا چه حد از این فناوری استفاده میکنیم. اما در واقع باید گفت که ما اصلاً از هوش مصنوعی استفاده نمیکنیم. ما از هوش مصنوعی مولد در WoW استفاده نکردیم و نمیکنیم.
بازی World of Warcraft در حال حاضر در مرحله تکمیل توسعه اکسپنشن Dragonflight است و در مسیر اکسپنشن بزرگ بعدی خود است: The War Within. در همین حال، این بازی اخیراً یک حالت بتل رویال 60 نفره جدید به نام Plunderstorm هم دریافت کرده که به گیمرها امکان میدهد برای سرورهای معمولی و همچنین کلاسیک پاداش دریافت کنند.
برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.
منبع: gamingbolt