ریزتراکنشها یا Microtransactions به یک واقعیت اجتنابناپذیر در بازیها تبدیل شدهاند، به ویژه با توجه به افزایش بودجههای ساخت بازیها که گاهی از نظر سرسامآور بودن و نتیجه نهایی، مضحک به نظر میرسند. با این حال، دیدن درآمدزایی درون بازی در تجربههای تکنفره، هرگز با نظر اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان صنعت گیم جور درنمیآید. ما یک نمونه بسیار جدید از آن را با Dragon’s Dogma 2 داشتیم، بازیای که علیرغم استقبال گسترده، هنوز هم به خاطر گنجاندن ریزتراکنشهای پس از عرضه، واکنشهای منفی زیادی را به دنبال داشته است. با تمام اینها، اوضاع به گونهای است که همه بازیگران صنعت گیم، این استراتژی را ارزشمند نمیدانند.
شرکت CD Projekt RED، توسعهدهنده بازیهایی مثل Witcher و Cyberpunk، سالها این موضع را حفظ کرده که ریزتراکنشها نباید در هیچ کدامها از بازیهایی که بهعنوان یک تجربه تکنفره طراحی شدهاند، گنجانده شود. در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ با سرمایهگذاران، از مدیر مالی این شرکت یعنی پیوتر نیلوبوویچ (Piotr Nielubowicz) در مورد تراکنشهای خرد احتمالی در بازیهای آینده شرکت CDPR پرسیده شد و نیلوبوویچ بار دیگر تاکید کرد که این توسعهدهنده قصد ندارد ریزتراکنشها را در عناوین تک نفره قرار دهد. البته اضافه کرد که درآمدزایی در بازی چیزی است که استودیو ممکن است همچنان در مورد تجربههای چند نفره، آن را در نظر بگیرد.
او گفت: «در مورد بازیهای تکنفره جایی برای ریز تراکنشها نمیبینیم، اما بعید نمیدانیم که در آینده در مورد پروژههای چندنفره از این راهحل استفاده کنیم».
در حال حاضر، شرکت CD Projekt RED عناوین مختلفی از جمله The Witcher 4 و Cyberpunk 2 را در دست ساخت دارد، در حالی که با استودیوی Fool’s Theory برای بازسازی نسخه اصلی The Witcher هم در حال همکاری است. با این حال، همه آنها تجربههای تک نفره هستند، به این معنی که شرکت CDPR بعید است که به سراغ گزینه ریزتراکنشها برود. همانطور که گفته شد، ممکن است در مورد اسپینآف The Molasses Flood’s Witcher که تایید شده یک عنوان چند نفره است، لزوماً چنین نباشد.
برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.
منبع: gamingbolt