هاروهیرو سوجیموتو (Haruhiro Tsujimoto)، رئیس کپکام (Capcom)، میگوید که ورزشهای الکترونیکی مهمترین چشمانداز این شرکت برای ساخت Street Fighter 6 بودهاند.
در این برهه زمانی، توسعه یک بازی مبارزهای که پیشرفت در ورزشهای الکترونیکی را در نظر نگیرد، امری نادر و بعید است. به عنوان یکی از بزرگترین بازیهای آینده در ژانر مبارزهای، بازی Street Fighter 6 تاکید زیادی بر ورزشهای الکترونیکی دارد. در واقع به گفته کپکام، این شرکت قصد دارد عنوان مذکور را به یک مهره کلیدی در مسابقات مربوطه تبدیل کند. هاروهیرو سوجیموتو، رئیس و مدیر کپکام، در مصاحبه اخیر خود با فامیتسو، اذعان کرد که تیم توسعه Street Fighter 6 از همان ابتدا، ورزشهای الکترونیکی را به جنبهای حیاتی از اهداف شرکت تبدیل کرد و بازی را حول آن توسعه داد. چنین هدفی در ساخت نسخههای قبلی سری مدنظر قرار گرفته نشده بود. او گفت:
کپکام همواره روی Esports تمرکز دارد، اما زمانی که من برای اولین بار روی Street Fighter 4 کار کردم، چنین فرهنگی هنوز در ژاپن جا نیفتاده بود و JeSU (اتحادیه ورزشهای الکترونیکی ژاپن) زمانی که Street Fighter 5 در حال توسعه بود، تاسیبس شد. بازی «Street Fighter 6» از ابتدا با هدف موفقیت در ورزشهای الکترونیک ساخته شده است، بنابراین من انتظار دارم که بازی بسیار هیجان انگیز باشد.
از گزارش زنده مسابقات گرفته تا مجموعه وسیعی از گزینههای رقابتی که این عنوان ارائه میکند، از همان ابتدا کاملا واضح بود که Street Fighter 6 تا حدودی بر ورزشهای الکترونیکی تمرکز خواهد کرد. اینکه واکنش بازیکنان به نسخه نهایی چه خواهد بود، بستگی به کیفیت نهایی این عنوان دارد. بازی Street Fighter 6 در تاریخ 12 خرداد 1402 (2 ژوئن 2023) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اکس و اس، پلی استیشن 4 و PC منتشر میشود. دموی بازی در حال حاضر روی تمامی پلتفرمها در دسترس است.
برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.
منبع: Gamingbolt