شرکت Mega Crit با معرفی بازی Slay the Spire 2 که دنبالهای بر بازی معروف این شرکت است، طرفداران زیادی را شگفتزده کرد. این برنامه که سال آینده برای PC از طریق Steam Early Access عرضه میشود، دارای کلاسهای جدید و بازگشتی، دشمنان، باسها و موارد دیگر است. با این حال، این شرکت تصمیم گرفته تا این دنباله را روی یک موتور جدید توسعه دهد. این توسعهدهنده تایید کرده که Unity را به نفع موتور اُپنسورس Godot کنار گذاشته است.
در حالی که موتور Unity «ویژگیهای مدرن، جلوههای بصری کاملاً جدید، و قابلیت تغییرپذیری در حال گسترش» را امکانپذیر میکند، ولی شرکت Mega Crit از اقدامات بحثبرانگیز در خصوص هزینه نصب Unity انتقاد کرده بود. علیرغم زمان و تلاش خیلی زیادی که تیم برای عنوان جدید خود صرف کرده بود، این شرکت تهدید کرد که به موتور جدیدی روی خواهد آورد مگر این که «تغییرات اخیر بهطور کامل برگردانده شوند و حفاظتهای TOS اعمال شوند».
Unity در نهایت با استعفای جان ریچیتیلو، مدیرعامل شرکت، از تصمیم خود عقبنشینی کرد، ولی به نظر میرسد که شرکت Mega Crit بازیهای خود را به هر حال به موتور جدیدی منتقل کرده است. البته فعلاً در مورد بازی Slay the Spire 2 صحبت میکنیم.
این که این دنباله چطور از موتور Godot برای گسترش قابلیتهای مودینگ خود استفاده میکند، باید منتظر بود و دید، اما وعده «راههای جدیدی برای بازی» داده شده که «هنوز به طور رسمی معرفی نشدهاند». منتظر بهروز رسانیهای بیشتر باشید، به خصوص در سال آینده که جزئیات بیشتری در مورد دسترسی زودهنگام فاش میشود.
برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.
منبع: gamingbolt