رئیس استودیوهای مستقل سونی میگوید که این کمپانی در قبال همه پروژهها، نمونهسازی، ارزیابی و تصمیمگیری میکند که آیا آن محصول ارزش وقت و هزینه را دارد یا خیر.
سونی در چند سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته است و پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 موفقیتهای بزرگی بودند. عناوین فرست پارتی مانند Marvel’s Spider-Man ،Ghost of Tsushima ،Horizon Forbidden West و God of War Ragnarok نیز برای ناشر درآمد بسیار خوبی به ارمغان آوردند. با وجود اینکه کمپانی همواره از ایدههای جدید استقبال میکند، اما همیشه نمیتوان تمام ایدهها و پروژهها را به ثمره نشاند.
شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida) پس از دریافت جایزه BAFTA’s Fellowship 2023، به رسانه The Guardian گفت:
پلی استیشن ایدههای جدید زیادی را میپذیرد، اما بسیاری از آنها شکست میخورند. ما یک نمونه اولیه درخواست میکنیم، ارزیابی میکنیم و در نهایت تصمیم میگیریم که زمان و منابع بیشتری را صرف آن کنیم با کاملا جلوی روند پیشرفت پروژه را بگیریم. واقعیت این است که ما خیلی از بازیها را لغو میکنیم. من معمولا سعی میکنم توسعهدهندگان را متقاعد کنم و به آن بفهمانم چرا هزینه روی یک ایده مناسب نیست.
او ادامه داد:
ما تمایل داریم با افرادی کار کنیم که ایدههای بسیار قوی دارند، ما این افراد را دوست داریم، بنابراین تلاش برای تغییر یا توقف پروژه آنها بسیار سخت است. همه چیز در مورد استعداد در این صنعت است. من سعی کردهام تا جایی که میتوانم به آنها کمک کنم.
این ادعا با گزارشهای لغو شدن پروژههایی مانند دنباله Days Gone از استودیو Bend، مطابقت دارد. وقتی صحبت از لغو پروژههای متعدد میکنیم، دقیقا منظور ما چه مقدار است؟ جالب است که خروجی عناوین فرست پارتی سونی با وجود همه این سختیها، کماکان بالا باقی مانده است.
سال پیش رو برای سونی چالش برانگیز است، زیرا تنها عنوان رسمی تایید شده آنها Marvel’s Spider-Man 2 است که در پاییز عرضه خواهد شد. هرچند عناوین انحصاری دیگری مانند Final Fantasy 16 و Final Fantasy 7 Rebirth نیز در راه هستند، اما زمان نشان میدهد که این کمپانی چه آش دیگری برای ما پخته است. منتظر بهروز رسانیهای بیشتری از سونی باشید.
برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.
منبع: Gamingbolt