اگرچه مایکروسافت برنامههای خود را برای آوردن عناوین فرست پارتی به پلتفرمهای دیگر (که شامل بازی Starfield و بازی Indiana Jones and Great Circle نمیشود) توضیح داد، اما در مورد سختافزار نسل بعدی خود هم بحثهایی را مطرح کرد. سارا باند، رئیس ایکس باکس، قول «بزرگترین جهش فنی» در نسل سختافزار را داده است.
«ما همچنین روی نقشه راه نسل بعدی سرمایهگذاری کردهایم. چیزی که ما واقعاً روی آن تمرکز کردهایم، ارائه بزرگترین جهش فنی است که تا به حال در یک نسل سختافزار دیدهاید، که همه چیز را برای گیمرها و سازندگان و چشماندازهایی که در حال ساخت هستند، بهتر میکند.»
هنوز مشخص نیست که چه زمانی این سختافزار معرفی خواهد شد، اما احتمالاً با بهروز رسانی احتمالی میان نسلی که سال گذشته به بیرون درز کرد، متفاوت خواهد بود. این شرکت در طول دادگاهش با FTC در اسنادی که به دادگاه ارائه شده بود، ادعا کرده بود که انتظار دارد تولید نسل بعدی کنسول در سال 2028 شروع شود، اما جزئیات بیشتر هنوز نامعلوم است.
اعلان جدید پس از آن منتشر شد که ظاهراً مایکروسافت به کارکنان اطمینان داد که به تولید کنسولهای ایکس باکس ادامه خواهد داد. در مورد چهار عنوان فرست پارتی که برای پلتفرمهای دیگر عرضه میشوند، دو عنوان «پایگاهمحور و مبتنی بر پایگاه گیمرها» هستند در حالی که بقیه عناوین مقیاس کوچکتری دارند. بازی Sea of Thieves در دسته اول قرار میگیرد، ضمن اینکه شایعه شده که بازی Grounded هم این روند را انجام میدهد و گفته شده بازی Hi-Fi Rush و بازی Pentiment در دسته دوم یعنی بازیهای با مقیاس کوچکتر قرار میگیرند.
با این حال، فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، گفته: «هیچ تغییر اساسی در رویکرد ایکس باکس در مورد انحصاری بودن عناوین وجود ندارد. پلتفرم Game Pass هم همچنان برای کنسول های ایکس باکس و PC انحصاری باقی میماند و عناوین فرست پارتی هنوز در روز اول عرضه میشوند.»
برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.
منبع: gamingbolt