شایعات قویاً حاکی از آن است که سونی در حال آماده شدن برای عرضه PS5 Pro در اواخر سال 2024 است که با پشتیبانی از رزولوشن 8k، ردیابی پرتوی تسریعشده و موارد دیگر تکمیل میشود. اما با توجه به اینکه توسعهدهندگان از سختافزاری که با آن کار میکنند هنوز به طور کامل بهرهبرداری نکردهاند، برخی هستند که نیاز به بهروز رسانی میاننسلی را زیر سوال بردهاند. به هر حال، برخلاف PS4 و Xbox One، اینطور نیست که جانشینان آنها در زمان عرضه یعنی تقریباً سه سال پیش به هیچ وجه ضعیف نبودند.
نکته جالب دیگر این که، به نظر میرسد فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ با این تصور موافق است. او در مصاحبه اخیرش با IGN، هنگامی که ازش پرسیده شد که آیا مایکروسافت برنامهای برای ارتقای میان نسلی Xbox Series X/S دارد یا نه،این طور جواب داد که در حال حاضر چنین برنامهای وجود ندارد و این شرکت میخواهد به توسعهدهندگان اجازه دهد تا با سختافزار فعلی «تسویه کنند» و «بهترین بهره را از آن ببرند» – که به گفته او، این کار را میتوان به چند روش انجام داد.
«نه نه. ما در حال حاضر در حال افزایش فضای ذخیرهسازی در سری S هستیم. اما نه، همانطور که گفتم، به نظرم به نوعی در پایان ابتدای راه هستیم. بنابراین فکر میکنم باید به توسعهدهندگان اجازه دهیم روی همین سختافزار فعلی متمرکز شوند و بیشترین بهره را از آن ببریم. اما از نظر افزایش نرخ فریم، افزایش وضوح، من فقط به آنچه روی PC با پردازندههای گرافیکی پیشرفته، پردازندههای مرکزی رده بالا میگذرد نگاه میکنم و همیشه موضوع فقط به تعداد پیکسل یا وضوح فریم مربوط نمیشود. فکر میکنم تکنیکهای نورپردازی وجود دارد. چیزهای زیادی وجود دارد که باعث میشود یک بازی عالی به نظر برسد و ما در آنجا فضای کار زیادی به عنوان صنعت گیمینگ در اختیار داریم.»
این چندمین باری است که اسپنسر در مورد بهروزرسانی میاننسلی برای Xbox Series X/S و اینکه چرا در حال حاضر نیازی به آن نیست؛ صحبت میکند. در خرداد ماه (ژوئن)، گفته بود که مایکروسافت «به خوبی با سختافزاری که دارد، هماهنگ شده است».
برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.
منبع: gamingbolt