اخبار

توسعه‌دهندگان بازی GTA 6 نگران بازگشت به کرانچ کالچر در میانه تغییر سیاست‌های راک‌استار هستند

استودیوی راک‌استار گیمز از لحاظ تاریخی مشکلات مهمی با کرانچ کالچر و اضافه کاری بیش از حد طی سالیان گذشته داشته است؛ اگرچه در چرخه توسعه سخت بازی Red Dead Redemption 2، این شرکت اقداماتی را برای اطمینان از توسعه بسیار سالم‌تر و پایدارتر پروژه‌های آینده (از جمله بازی بعدی Grand Theft Auto) انجام داده. اما به دنبال برخی تغییرات اخیر در سیاست‌های محل کار، به نظر می رسد برخی از کارمندان می‌ترسند که راک‌استار بخواهد به رویه‌های قبلی خود برگردد.

اخیراً گزارش شده که برای جلوگیری از هرگونه نگرانی امنیتی احتمالی در آینده، راک‌استار به کارکنان خود گفته که به سیاست‌های کاری ترکیبی خود پایان می‌دهد، کار از راه دور را به‌طور کامل حذف می‌کند و همه کارمندان ملزم به بازگشت به پنج روز کامل کار اداری هستند. این رویه، از تاریخ 27 فروردین (15 آوریل) شروع و لازم‌الاجرا می‌شود. از آن زمان، اتحادیه کارکنان صنعت گیم بازی IWGB – از جمله آن دسته از اعضایی که در راک‌استار کار می‌کنند – در بیانیه‌ای اعلام کرده که خط مشی جدید شرکت «نشان‌دهنده یک چرخش و عقب‌نشینی نسبت به بیانیه‌های قبلی است.»

این دستور یک سال پس از آن صادر می‌شود که نامه‌ای با 170 امضا از سوی کارگران اتحادیه منتشر شد که طبق آن، خواستار ادامه گزینه‌های کار از راه دور در واکنش به حضور اجباری برای کار اداری در 3 روز در هفته بودند. آن نامه را می‌شود یکی از بزرگ‌ترین اقدامات اتحادیه‌های کارکنان صنعت بازی‌های بریتانیا تا به امروز تلقی کرد. اتحادیه نوشت «تصمیم استودیوی راک‌استار برای اجرای سیاست جدید همچنین نشان‌دهنده یک چرخش نسبت به بیانیه‌های قبلی است که در آن شرکت اصرار داشت که گزینه‌های کاری انعطاف‌پذیر در دسترس باقی بماند، و در ایمیلی به کارکنان اعلام کرده: «این اولین قدم ما به سوی ۵ روز کار در هفته نیست… هیچ‌کس نمی‌خواهد به روش کار قبلی بازگردد.»

بازی Helldivers 2 با عبور از 400000 پلیر همزمان در استیم، از GTA V سبقت گرفت
بخوانید

طبق بیانیه اتحادیه راک‌استار به «مخالفت گسترده و صریح» کارکنان واکنش نشان نداده و هیچ مدرکی برای ادعاهای خود مبنی بر «نگرانی‌های امنیتی و کاهش بهره‌وری» ارائه نکرده است.

به نظر می‌رسد برخی از کارمندان از این بیم دارند که سیاست جدید اجرا شده از سوی راک‌استار راه را برای بازگشت این شرکت به رویه‌های قدیمی‌تر خود هموار کند. یکی از کارمندان ناشناس گفته:

کار کردن در خانه برای بسیاری از ما در راک‌استار نوعی راه نجات بوده و به ما این امکان را می‌دهد تا تعادل بین مسئولیت‌های خانوادگی و شغلی را حفظ کنیم، نقاط ضعف و کمبودهایمان را مدیریت کنیم و به محض احساس نیاز، محل زندگی‌مان را تغییر دهیم. حالا، راک‌استار بدون فکر کردن، این راه نجات را از کارکنانی که بیشترین آسیب را در این زمینه خواهند دید، گرفته است. بعد از تعداد زیاد قول‌های عمل‌نشده و وعده‌های بر زمین مانده، حالا می‌ترسیم که مدیریت حتی راه را برای بازگشت به شیوه‌های «کرانچ» سمی قبلی هموار کند. رؤسای ارشد استودیو باید در این تصمیم‌گیری بی‌ملاحظه خود تجدیدنظر کنند و با کارکنان خود مشورت کنند تا در نهایت مسیری را در پیش بگیرند که برای همه کارساز و کارآمد باشد.

یکی دیگر از کارمندان گفته: «طبق معمول، هیچ مشورتی با ما صورت نگرفته است: ما یعنی همه افرادی که از این سیاست‌ها بیشترین تأثیر را می‌پذیریم. فقط یکی از نگرانی‌های من این است که مجبور شوم تا دیروقت در دفتر کار کنم تا با تیم‌های جهانی ارتباط برقرار کنم، در حالی که قبل از این، می‌توانستم از خانه برای شرکت در جلسات دیروقت اقدام کنم. این به معنای از دست دادن اوقاتی است که با خانواده‌ام سپری می‌کردم. همچنین بعضی از همکاران را می‌شناسم که مشکلات سلامتی دارند و نمی‌توانند به‌طور تمام وقت در محیط اداری حاضر شوند و حالا در بلاتکلیفی مانده‌اند.»

جزئیات بیشتری درباره بازی Grand Theft Auto 6 توسط بازیگر این پروژه آشکار شد
بخوانید

راک‌استار هنوز هیچ بیانیه رسمی‌ در مورد این وضعیت صادر نکرده است.

برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.


منبع: gamingbolt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا