فرنچایز Gears of War یکی از بزرگترین و محبوبترین محصولات گیمینگ در دوران ایکس باکس 360 بود، زمانی که Epic Games یک سهگانه عالی و انقلابی از شوترهای سوم شخص را ارائه کرد که به موفقیت عظیم دست پیدا کرد. موفقیتی که زنجیرهای از بازیها را در تلاش برای تقلید از آن با مکانیک تیراندازی مبتنی بر کاور ایجاد کرد و اگرچه مشخصاً این مجموعه هنوز هم یک مجموعه موفق است، ولی منصفانهتر است که بگوییم بخشی از درخشش قبلی خود را از دست داده.
به گفته کلیف بلزینسکی، خالق این مجموعه و کارگردان سهگانه اصلی آن، راه اجتنابناپذیر برای بازگرداندن Gears of War به روزهای اوجی که قبلا تجربه کرده، را زدن دکمه ریست میداند. بلزینسکی در مصاحبهای با سایت کامیک بوک گفت که احساس میکند مجموعه Gears نیاز به ریبوت به سبک بازی God of War 2018 دارد و خوشحال میشود که در مورد چنین پروژهای در صورت روشن شدن چراغ سبز، مشورت دهد.
بلزینسکی گفته: «معتقدم که مجموعه Gears به کمی ریبوت نیاز دارد، درست مثل بازی God of War. من همیشه گفتهام، فیل اسپنسر [مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ] شماره تلفن من را دارد، خوشحال میشوم به او در مورد این پروژه مشورت دهم. مجموعه Gears همیشه در قلب من جای دارد و برایم خیلی عزیز خواهد بود.»
در حال حاضر، به نظر نمیرسد که مایکروسافت یا توسعهدهندگان The Coalition برنامهای برای ریبوت Gears of War داشته باشند. اگر درزهای اطلاعاتی را باور کنیم، استودیو در حال کار روی قسمت اصلی بعدی این فرنچایز است که ظاهراً به تجربههای بازی Gears 5 با طراحی جهان نسبتاً باز ادامه خواهد داد.
برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.
منبع: gamingbolt