در مورد بازی Dragon’s Dogma 2 خیلی صحبت شده، بهخصوص با پیشنمایشهای جدید و یک Character Creator رایگان که هفته گذشته به صورت لایو در دسترس قرار گرفت. با این حال، مقیاس تجربه بازی هنوز نسبتاً ناشناخته است، به ویژه با توجه به اینکه جهان آن چهار برابر بزرگتر از قسمت قبلی است. هیدکی ایتسونو، کارگردان بازی در مصاحبه با Automaton-Media درباره بعضی از کارهای بزرگ و امکانپذیر روی سختافزار نسل فعلی صحبت کرده است.
علیرغم اینکه بازی اول خیلی چشمگیر بوده، ولی «در آن زمان کمبودهای تکنولوژیکی زیادی از نظر ایجاد یک جهان باز ایدهآل وجود داشت». به عنوان مثال، هنگام ورود به یک منطقه پرجمعیت مثل یک قلعه یا سیاهچال، باید زمان لودینگ کوتاهی وجود داشته باشد تا از دادهها برای نمای دور به دادههای جزئی برای فضای داخلی جابهجا میشدید، که واقعاً از داشتن تجربه و اجرای یک بازی یکپارچه جلوگیری میکرد.
در بازی Dragon’s Dogma 2، همه سیاهچالها، شهرها و فضای داخلی خانهها «به طور یکپارچه به هم متصل شدهاند» که بر نکته اخبار قبلی در مورد عدم وجود صفحههای لودینگ هنگام کاوش تأکید میکند. سایر ویژگیهای جدید عبارتند از افزایش قابلتوجه تعداد» NPC (بیش از 1000 مورد در روز اول Capcom Highlights تأیید شد). این بازی حتی میتواند باسهای بیشتری را به طور همزمان روی صفحه نمایش دهد.
در بازی Dragon’s Dogma، اگر دو باس بزرگ ظاهر میشد، برای اینکه هیولاهای «کوچکتر» را هم به آنجا بکشانیم، با مشکل مواجه بودیم. اما در این دنباله، حتی داشتن سه باس بزرگ به طور همزمان مشکلی نیست، بنابراین گیمر میتواند در حالی که از باس قبلی فرار میکند، تصادفاً با باس بعدی روبهرو شود. حالا دیگر فرار یا اقدام به فرار با خطر دو برابر شدن باسها همراه خواهد بود و مقداری واقعگرایی را به تعقیب و گریزها اضافه میکند.
رفتار واقعیتر هوش مصنوعی یک جهش بزرگ دیگر نسبت به بازی قبلی است، اما شنیدن در مورد نژاد جدید، یعنی Beastren هم خالی از لطف نیست. این نژاد که برای اولین بازی برنامهریزی شده بود، «حاصل تلاش تیم سازنده برای گنجاندن تعداد زیادی از کاراکترهای پشمالو و پوشیده از خز محسوب میشود. با این حال، قبلاً نتوانسته بودیم آن را اجرا کنیم.
هیدکی ایتسونو
ولی این دنباله، نژاد و ملت آنها یعنی Battahl ها را نشان میدهد و در عین حال امکان حضور Beastren Arisen را هم فراهم میکند.
اگرچه این موضوع بر داستان اصلی تأثیری نمی گذارد، ولی ایتسونو تأیید کرده که: «نگرش نسبت به Beastren بسته به کشور خیلی متفاوت است، بنابراین ما این تفاوت را در بعضی جنبهها لحاظ کردهایم. همچنین، استراتژیهای خاص پیشرفت در بازی ممکن است بسته به اینکه Arisen انسان باشد یا Beastren، متفاوت باشد.»
بازی Dragon’s Dogma 2 در 3 فروردین (22 مارس) برای PS5، Xbox Series X/S و PC عرضه میشود.
برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.
منبع: gamingbolt