اخبارکنسول‌ها

چه چیزی باعث می‌شه که نینتندو سوییچ پرو توسط گیمر‌ها خریداری بشه؟

نینتندو سوییچ پرو، بعد از عرضه کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت، یعنی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس حالا کمترین خواسته طرفداران قدیمی‌ترین شرکت کنسول‌ و صنعت گیم یعنی نیندو شده! هر روز شایعات تازه‌ای راجع به اینکه نینتندو نسخه بهبود‌ یافته و به‌روز شده‌ای رو قراره معرفی کنه شنیده می‌شه.

اینبار ولی بلومبرگ (Bloomberg) گزارشی منتشر کرده و توی اون به این مساله اشاره کرده که قراره که توی اواخر پاییز سال ۲۰۲۱ شاهد یک کنسول ارتقا یافته با صفحه ۷ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ OLED و خروجی 4k در حالتی که به تلویزیون وصل میشه باشیم!

اینکه تصویر کنسول در حالت همراه بهتر بشه خیلی چیز خوبیه ولی کلی چیز‌های دیگه هست که طرفداران نینتندو سوییچ بی صبرانه منتظر هستند که تو نسخه بعدی این کنسول این قابلیت‌ها رو داشته باشن. با لیویتو همراه باشین تا این خواسته‌ها رو باهم بررسی کنیم و اگر شما هم خواسته ای دارین توی بخش نظرات با ما به اشتراک بزارین.

بهبود عملکرد و افزایش قدرت نینتندو سوییچ پرو

اگه گزارش اخیر بلومبرگ درست باشه، سوییچ پرو قراره که از خروجی 4k پشتیبانی کنه که خیلی هم عالیه ولی این انتظار هم می‌ره که نمایشگر OLED بتونه توی حالت دستی هم کیفیت بیشتری رو داشته باشه و یا حد‌اقل بازی‌ها رو روان‌تر اجرا کنه! مثلا بازی‌هایی مثل فورتنایت رو مجبور نشیم که با ۳۰ فریم در ثانیه تجربه کنیم و حداقل ۶۰ فرم رو ارائه کنه!

در حال حاضر سوییچ به نسبت سایر کنسول‌ها از نظر قدرت خیلی ضعیف‌تره و بازی‌ها یا با کیفیت خیلی پایین اجرا می‌شن و یا نرخ تصویر کمی دارن که مخصوصا توی بازی‌های آنلاین حسابی دردسر ساز می‌شه. این مساله باعث شده که همه بر این اداعا باشن که سوییچ بدترین جا برای تجربه‌ بازی‌هایی مثل ویچر (Witcher) و اوررواچ (Overwatch) هستش که امیدواریم توی نسخه پرو این کنسول این مساله حل بشه!

نمونه کیفیت بازی ویچر ۳ روی نینتندو سوییچ
نمونه کیفیت بازی ویچر ۳ روی نینتندو سوییچ

دوربین واقعیت افزوده رو در نینتندو سوییچ پرو برگردونین!

یکی از بهترین تجربه‌های دوربین‌های سه بعدی به همین شرکت نینتندو و کنسول 3ds برمی‌گرده که روی خودش یک دوربین داخلی داشت. این دوربین همه کار‌های معمولی که ازش انتظار می‌رفت رو انجام می‌داد و این قابلیت رو داشت که باهاش عکس بگیرین و به اشتراک بزارین.

ویژگی خیلی جالب این دوربین ولی این بود که می‌تونست عکس‌های ۳ بعدی بگیره و همچنین اطلاعات واقعیت افزوده (Augmented Reality) یا AR رو بخونه و ازش توی بازی‌هایی مثل Pokemon GO استفاده کنه که در زمان خودش حسابی دنیا رو تحت تاثیر خودش قرار داده بود.

حالا که نینتندو سوییچ خیلی محبوب شده داشتن همچین دوربینی و استفاده از قابلیت‌های واقعیت افزوده میتونه بازی‌ رو برای نینتندو عوض کنه و باعث بشه بین کنسول‌های جدید یک ویژگی منحصر به فرد داشته باشه. نینتندو هم اخیرا با منتشر کردن ماریو کارت ۳ بعدی نشون داد که به این قابلیت علاقه‌ ویژه‌ای داره و هنوز هم دوست داره توی این زمینه فعال باشه!

ولی بازی ماریو کارت ۳ بعدی لازمه که براش یک دستگاه جداگانه ۱۰۰ دلاری خریداری بشه که این اصلا خبر خوشی برای گیمر‌ها نیست که اگر بخوان یک بازی با قابلیت‌های واقعیت افزوده رو تجربه کنن باید ۱۰۰ دلار جداگانه هزینه کنن و این باعث می‌شه که استقبال خیلی زیادی از این محصولات نشه! ولی اگر این قابلیت روی کنسول قرار داده بشه توسعه دهنده‌ها با خیال راحت تری می‌تونن بازی‌های واقعیت افزوده بسازن و در نتیجه فروش بیشتر بازی رو به همراه داره که برای نینتندو هم می‌تونه سود‌اوری خوبی رو داشته باشه!

دوربین ۳ بعدی روی کنسول نینتندو 3ds
دوربین ۳ بعدی روی کنسول نینتندو 3ds

از خرابی Joy-con توی نینتندو سوییچ پرو خبری نباشه!

سال ۲۰۲۱ رسیده و واقعا نباید دسته‌های بازی مشکلاتی مثل دریفت رو داشته باشن. Joy-con ها از روز اولی که نینتندو سوییچ عرضه شد با مشکل رو به رو بودن و بعد از گذشت این‌همه سال‌ هنوز هم این مشکل ها ادامه داره و حتی این موضوع توی نسخه بهبود یافته نینتندو سوییچ که از سال ۲۰۱۹ به بازار اومد هم وجود داره!

بله درسته نینتندو دسته‌هایی که این مشکل رو داشته باشن رو به رایگان تعمیر می‌کنه ولی این خودش یه دردسریه که بخوای دسته رو به نمایندگی رسمی نینتندو برسونی و واقعا گیمر‌ها دوست ندارن باهاش کلنجار برن. اون‌ها دوست دارن که با دشمن‌ها تو بازی بجنگن، نه اینکه با دسته‌هاشون جنگ کنن!

در هر صورت نینتندو سوییچ پرو نمیتونه با ادامه این مشکل عرضه بشه و نینتندو می‌دونه این مساله حسابی چهره بدی به داستان نینتندو سوییچ داده و سعی می‌کنه که حل این مشکل رو در اولویت بزاره چون با حل شدن این مشکل جدا از نینتندو سوییچ پرو،‌ دسته‌های ویژه طراحی شده برای بازی‌های خاصش هم بهتر فروش می‌ره چون گیمر‌ها بدون نگرانی از خرابی اون‌ها رو می‌خرن!

دسته نینتندو سوییچ

جوی کان‌ جدید و بهبود ‌یافته با امکانات بیشتر در نسخه پرو

واقعا لازمه که طراحی جوی کان‌ها کمی تغییر کنه. توی بازی‌های حرکتی اون‌ها فوق‌العاده هستند ولی هنوز هم کلی جای پیشرفت دارن. مثلا پشت این جوی کان‌ها خیلی صافه و هیچ جای دستی نداره که انگشت‌ها روشون سوار بشن و از طرفی این سطح صاف پشت دسته باعث می‌شه که بعد از مدتی بازی‌ کردن حس ناراحتی به دست‌های گیمر بده.

یه بازطراحی مختصر روی ارگونومی این دسته‌ها می‌تونه خیلی کمک کنه که دیگه لازم نباشه که گیمر‌ها به محصولاتی که شرکت‌های متفرقه برای رفع مشکلات ظاهری جوی کان‌ها تولید می‌کنن پناه ببرن.

از طرفی آنالوگی که توی این دسته‌ها به کار رفته اصلا برای بازی‌های شوتر مناسب نیستن و از طرفی کسانی که خیلی با کنترل هدف با سنسور‌های حرکتی هم راحت نیستند اصلا نمی‌تونن با کسایی که با Pro Controller بازی می‌کنن رقابت کنن! در نتیجه به نظر می‌رسه باید بهبودی توی حالت و کیفیت آنالوگ‌ها هم توی کنسول بعدی نینتندو انتظار داشته باشیم.

نبودن یک D-Pad برای جهت‌ها و جدا از هم بودن این دکمه‌‌ها هم یکی دیگه از درد‌های نینتندو پلیر‌هاست که ترجیح میدن یه D-pad روان و راحت شبیه به Xbox Elite Controller داشته باشن تا دیگه عذاب نکشن. البته می‌تونه یک جوی کان جداگانه هم نینتندو برای اینکار داشته باشه تا فقط کسایی که حرفه‌ای ترن ازش استفاده کنن ولی بلاخره لازمه یه همچین چیزی موجود باشه که گیمر‌های حرفه‌ای‌تر بتونن اون رو تهیه کنن.

عمر باطری بیشتر در نینتندو سوییچ پرو

با توجه به ارتقا قدرت و صفحه نمایشی که در نسخه جدید نینتندو انتظار می‌ره اگه قرار باشه که باتری دستگاه شبیه نینتندو سوییچ معمولی باشه حسابی گیمر‌ها به مشکل می‌خورن!‌ البته نینتندو از سال ۲۰۱۹ توی تولید کنسول‌های خودش بهبودی داد که حسابی عملکرد باطری بهتر شده ولی انتظار می‌ره که یه پیشرفت خیلی بیشتر از این‌ها رو نینتندو برای باتری‌هایی که قرار توی نینتندو سوییچ پرو استفاده می‌کنه، در نظر بگیره!

لطفا پورت شبکه روی داک پرو بزارین!

نینتندو سوییچ موقعی که به تلوزیون وصل می‌شه توی داکی قرار می‌گیره که دو پورت USB 2 و یک پورت USB3 روش دیده می‌شه و بزرگترین کمبود وجود نداشتن یک پورت شبکه برای اتصال کابلیه! این یعنی اینکه شما اگر بخواین از اتصال کابلی بهره ببرین باید یک مبدل به پورت یو اس بی وصل کنین که با توجه به ابعادی که وجود داره واقعا چیز اضافی به نظر می‌رسه!

ترجیح تمام بازیکن‌های حرفه‌ای که بازی‌های آنلاین رو انجام می‌دن اینه که گیم‌هایی مثل Apex Legends یا فورتنایت و Rocket League رو با اتصال کابلی تجربه کنن چون از نظر شبکه پایداری بیشتری داره و سرعت بیشتری رو هم پشتیبانی می‌کنه!

امروزه که همه چیز رقابتی شده و بازی‌های کراس‌پلی هم حسابی رواج پیدا کردن، گیمر‌های نینتندو با پلی استیشن و ایکس باکس در حال رقابتن که همه اون‌ها می‌تونن از کابل شبکه استفاده کنن و نینتندو‌یی‌ها نمیتونن و این باعث می‌شه که یک ضعف نسبت به اونا داشته باشن که دلشون می‌خواد این ضعف توی نسخه بعدی سوییچ برطرف بشه.

مبدل کابل شبکه برای نینتندو سوییچ
مبدل کابل شبکه برای نینتندو سوییچ

میکروفون داخلی برای ارتباط درون بازی

دیگه الان صحبت کردن با هم تیمی‌ها یک چیز خیلی معمولی و ساده محسوب می‌شه که تقریبا همه بازی‌ها هم ازش پشتیبانی می‌کنن ولی نینتندو دو راه خیلی عجیب رو برای اینکار پیشنهاد کرده! یکی اینکه شما مستقیم به دستگاهتون که توی دستتون گرفتین سیم با جک ۳.۵ میلیمتری وصل کنین و یا اینکه نرم افزار نینتندو رو روی موبایلتون نصب کنین و از اون برای ارتباط کلامی استفاده کنین!

این روش‌ها در زمانی که کنسول 2ds و یا 3ds وجود داشتن خیلی عجیب نبود ولی توی سال ۲۰۲۱ واقعا باید این گزینه وجود داشته باشه که کنسولی که توی دستم قرار داره یک میکروفون داخلی داشته باشه تا دیگه بدون وصل کردن هیچ چیز اضافه‌ای گیمر بتونه با هم تیمی‌هاش مکالمه کنه!

پشتیبانی از هدفون‌های بلوتوث در نینتندو سوییچ

یکی دیگه از مشکلات عجیب نینتندو سوییچ اینه که با وجود اینکه داخل دستگاه بلوتوث وجود داره و از این طریق جوی کان‌ها رو می‌شه به دستگاه متصل کرد، امکان اتصال هدست بلوتوث به دستگاه وجود نداره!

واقعا لازمه که کمی نینتندو دست گیمر‌ها رو باز بزاره و برای کنسول‌ همراه این امکان وجود داشته باشه که بشه از هدفون‌های بلوتوث هم استفاده کرد و از لازم نباشه که حتما هدست با سیم وصل باشه!

البته نینتندو خودش هدفون هم تولید نمی‌کنه که بگیم اینکار رو برای اینکه اون دستگاه خودش رو بفروشه داره انجام می‌ده پس به راحتی می تونه حتی با یک آپدیت همین الان هم این قابلیت رو در دسترس گیمر‌ها قرار بده!

در حال حاظر برای استفاده از هدفون بی‌سیم روی نینتندو دو راه وجود داره. یکی اینکه مبدل پورت USB-C حدود ۱۰۰ دلاری تهیه بشه و هر هدفون بلوتوثی که دوست دارین رو بهش وصل کنین و راه دیگه اینه که از هدفون اختصاصی پلی استیشن استفاده کنین و در حالتی که نینتندو رو توی داک خودش قرار دادین، دانگلش رو به پورت USB وصل کنین و بتونین از هدفون استفاده کنین!

خلاصه که همه به ارتقا کیفیت گرافیکی بازی‌ها و بهتر شدن قدرت دستگاه اشاره می‌کنن در حالی که هنوز کلی مشکل نینتندو سوییچ در حال حاضر داره که نیاز داره که برای حلش نینتندو فکر اساسی کنه ولی با این همه هنوز این کنسول بین گیمر‌ها محبوبه و تنها کنسول هیبریدی موجود در بازاره. حتما نظراتتون در مورد تجربه استفاده از این کنسول رو با ما در میون بزارین و مشکلاتی که به ذهنتون می‌رسه رو بیان کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا