اخبارکنسول‌ها

پلی استیشن کالکشن | PlayStation Collection

همزمان با انتشار کنسلو نسل نهمی پلی استیشن، یعنی پلی استیشن ۵ شرکت سونی خبر از ارائه سرویس جدیدی با نام «پلی استیشن کالکشن» یا « مجموعه پلی استیشن » را اعلام کرد.

پلی استیشن کالکشن چیست؟

سرویس پلی استیشن پلاس از جنبه‌های مختلفی از دید کاربران سرویسی برای رقابت با اکس باکس گیم پس (Xbox GamePass) شناخته شده و در بر گیرنده حدود ۲۰ بازی است که در صورت خریداری کردن اکانت پلاس در اختیار مخاطبان قرار میگیرد.

هزینه کالکشن چقدر است؟

این سرویس به عنوان بخشی از اشتراک پلاس به کاربران بر روی پلی استیشن ۵ ارائه می‌شود و برخلاف اکس باکس گیم پس که کاربران برای داشتن آن باید هزینه‌ای جدا از اکس باکس گل (سرویس لازم برای آنلاین بازی کردن در اکس باکس) هیچ هزینه اضافی برای کاربران نخواهد داشت. و کاربران پس از تهیه سرویس پلاس و ورود به حساب کاربری خود در پلی استیشن ۵ به محتوای آن دسترسی خواهند داشت

لوگوی پلی استیشن پلاس
لوگوی پلی استیشن پلاس

بازی‌های کالکشن

سونی ابتدا خبر از قرار گرفتن ۱۵ بازی برتر پلی استیشن ۴ موسوم به PlayStation Hits در این مجموعه را داد ولی بعد از انتشار نام بازی‌ها ، نام عناوین برتر خارج از استودیو‌های اختصاصی سونی بسیار برای گیمر‌ها جذاب بود.

اینکه گیم‌ هایی مانند رزیدنت ایول 7 (Resident Evil 7) یا کال‌افدیوتی بدون هزینه اضافی و فقط با خرید اکانت پلی استیشن پلاس در دسترس باشد خبری بود که بسیار برای گیمر‌ها در سراسر جهان خوشحال کننده بود

لیستی سراسر هیجان که با خبر تکمیلی سونی بسیار هیجان‌انگیز تر هم شد. شرکت سونی در ادامه اخبار خوش پلی استیشن کالکشن اعلام کرد که برخی از این بازی هایی مثل گاد آف وار ۴ که در پلی استیشن ۴ پرو با نرخ ۳۰ فریم اجرا می‌شدند در پلی استیشن فایو با نرخ ۶۰ فریم اجرا خواهند شد!

یعنی نه تنها بازی ها با هزینه‌ای بسیار اندک و یا برای کسانی که عادت به آنلاین بازی‌ کردن دارند رایگان ارائه می‌شود بلکه تجربه کیفیت بهتر بازی های برتر در نسل نهم نیز به انها هدیه شده است.

عناوین پلی استیشن کالکشن

عناوین لیست جذاب کالکشن شامل بازی‌هایی می‌شود که بسیار پرطرفدار بوده و باعث می‌شود که بسیاری از کاربران خرید پلی استیشن ۵ برایشان جذابتر از قبل شود، باهم نگاهی به این لیست می‌اندازیم

عناوین انحصاری :

  • Bloodborne
  • Days Gone
  • Detroit: Become Human
  • God of War
  • Infamous Second Son
  • Ratchet and Clank 
  • The Last Guardian
  • The Last of Us Remastered
  • Until Dawn
  • Uncharted 4: A Thief’s End

در این لیست حضور بازی‌هایی مثل گاد آف وار و یا آنچارتد بسیار جذاب است.

بازی ‌های پلی استیشن کالکشن در پلی استیشن ۵
بازی ‌های پلی استیشن کالکشن در پلی استیشن ۵

عناوین غیر انحصاری:

  • Batman: Arkham Knight
  • Battlefield 1
  • Call of Duty: Black Ops III – Zombies Chronicles Edition
  • Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  • Fallout 4
  • Final Fantasy XV Royal Edition
  • Monster Hunter: World
  • Mortal Kombat X
  • Persona 5
  • Resident Evil 7 biohazard

در این لیست بازی‌هایی بسیار جذاب مانند کال‌ آف دیوتی دوست داشتنی و یا رزیدنت ایول و حتی مورتال کامبت و فاینال فانتزی XV که آخرین نسخه این فرنچایز است در کنار نام‌های برتر دیگر نیز دیده می‌شود که بسیار لیست را سنگین کرده و پیشنهادی انکار نشدنی را ارائه می‌کند.

مدت زمان پلی استیشن کالکشن

در رابطه با اینکه کاربران تا چه زمانی می‌توانند از این امکان سونی روی نسل نهم کنسول این شرکت بهره‌ ببرند چیزی از سوی شرکت اعلام نشده ولی تجربه کاربران نشان می‌دهد که همانند بازی هایی که در هر ماه از سوی شرکت سونی برای کاربران ارائه می‌شود بعد از دانلود هر عنوان ، به کتابخانه بازی‌های پلاس تضافه می‌شود.

یعنی در واقع همانند بازی های رایگان هر ماه سونی ، مادامی که شما سرویس پلاس بر روی اکانتتان فعال باشد به این بازی‌ها دسترسی دارید و اگر سیاست ‌های سونی برای این عناوین مثل بازی‌های رایگان معمول پلاس باشد شما برای همیشه این‌ بازی‌ها را در کتابخانه پلاس خود خواهید داشت.

پلی استیشن کالکشن روی پی اس ۴

بعد از انتشار خبر ارائه این سرویس جذاب و وجود عناوین جذاب‌تر در آن ، با وجود اینکه تعداد عرضه پلی استیشن فایو در دنیا بسیار محدود بود، موجی از ناراحتی برای کاربران پلی استیشن ۴ شکل گرفت که علاقه داشتند تا در کسنول نسل هشتمی که در اختیار داشتند از این سرویس بهره‌مند شوند.

ولی بعد از مدتی تجربه کاربران نشان داد که در صورتی که اکانتی این بازی‌ها را در PS5 به کتابخانه (Library) پلاس خود اضافه کند و با همان اکانت در PS4 نیز ورود کند به این‌ بازی‌ها دسترسی خواهد داشت.

بنابراین شما می‌توانید یک سرویس پلاس تهیه کرده و از دوستانتان که موفق به خرید PS5 شده‌اند بخواهید با اکانت شما وارد کنسول خود شده و این‌ بازی‌ها را به راحتی و رایگان به کتابخانه اضافه کنند و بعد از آن شما بر روی PS4 خود از آن بازی‌ها لذت ببرید.

مسدود کردن اکانت‌های سودجو

بعد از اینکه مشخص شد که امکان بازی‌های کالکشن بر روی Playstation 4 نیز وجود دارد برخی از کاربران سایت ای بی (Ebay) اقدام به فروش خدماتی کردند که اصلا برای شرکت سونی جذاب نبود!

این کاربران که موفق به دریافت PS5 زودتر از بقیه دنیا شده بودند با دریافت مبلغی از مردم مشخصات حساب کاربری آنها را گرفته و در PlayStation 5 خود وارد سیستم می‌شدند و از این طریق بازی‌ها را به کتابخانه پلاس اضافه می‌کردند!

معامله‌ای کاملا شیرین چون خرید این بازی‌ها ارزشی نزدیک به هزار دلار داشت و با مبلغ ۴۰-۵۰ دلار برای کاربران به شدت عاقلانه می‌رسید!

ولی بعد از مدت خیلی کوتاه شرکت سونی دستگاه‌هایی که بر روی آنها این کار‌ انجام می‌شده را از دسترسی به اینترنت مسدود (‌‌ Ban ) نمودو دلیل آن‌ را نقض قوانین اعلام کرد!

البته نگران نباشید، تجربه کاربران نشان داده است که اگر شما روی یک پلی استیشن پنج برای دد سه نفر از دوستان خود این کار را انجام دهید خطری شما را تهدید نخواهد کرد و این خطر فقط برای کسانی است که در مقیاس بالا قصد تجارت از این طریق را دارند.

برای دیدن گیم‌پلی این بازی‌ها حتما به لیویتو سر بزنید و با استریمر‌های جذاب همراه باشید.

برای اطلاع از بازی های رایگان هر ماه پلی استیشن و اکس باکس نیز همراه لیویتو مگ باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا