ابزار استریمینگاستریمرشو
موضوعات داغ

مواد لازم برای استریمر شدن

آیا شما هم هنگام دیدن استریم به استریمر شدن فکر کردید؟ یا وقتی که بازی می کنید به اینکه این لحظات هیجان انگیز را با بقیه به اشتراک بگذارید فکر کردید؟
اگر اهل بازی و به خصوص در این زمیه حرفه‌ای بود‌ه‌اید حتما این فکر به ذهنتان آمده ولی احتمالا چون فکر کردید که این‌کار بسیار سخت است و امکانات زیادی لازم دارد به سمت آن نرفتید.

لینک دانلود تمامی نرم‌افزارهای معرفی شده در این مقاله، در آخر صفحه موجود است.

ما در لیویتو به ساده ترین روش ممکن فضای استریم‌ کردن را برای شما فراهم کردیم و کافیست شما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با اصول استریمر شدن به صورت کامل آشنا شوید.

استریمر شدن در لیویتو
استریمر شدن در لیویتو

برای استریمر شدن از کجا شروع کنم؟

برای پاسخ به این سوال شاید ساده‌ترین پاسخ این است که از خودتان! یعنی باید اول انگیزه در شما وجود داشته باشد که اگر شما یک گیمر باشید قطعا این مهم در شما وجود دارد.

سپس کافیست شرایط دریافت تصویر و ارسال آن به پلتفرم لیویتو را فراهم کنید که آن هم بسیار ساده است ولی بسته به دستگاهی که شما با آن بازی میکنید متفاوت خواهد بود، ولی اگر محتوای غیر از بازی دارید مثلا یک موزیسین هستید حتی کار شما برای استریمر شدن راحت تر نیز خواهد بود..

استریمر شدن برای کامپیوتر

برای استریم کردن بازی اگر سیستم خیلی خوبی دارید که بازی‌های روز دنیارا با آن انجام میدهید شما در ساده ترین حالت ممکن قرار دارید! در واقع نصف راه استریمر شدن را پیش رفته اید فقط کافیست در لیویتو ثبت نام کرده و اطلاعات OBS را به سادگی دریافت کنید.

همه چیز درباره اپلیکیشن OBS
بخوانید

حالا باید نرم‌افزار OBS را به شکل رایگان دانلود کرده و مشخصاتی که از لیویتو دریافت کرده‌اید را در آن وارد نمایید. اگر تصمیم دارید تصویر چهره خود را کنار بازی خود برای بینندگان خود ارسال کنید، لازم است دوربینتان را نیز به کامپیوتر متصل کنید.
سپسچینش هررکدام از عناصر ارسالی شما مانند تصویر بازی، تصویر خودتان، لوگو و مواردی از این دست را تنظیم کرده و با خیالی آسوده دکمه شروع استریم را فشار دهید! تبریک شما استریم خود را آغاز نمودید.

چگونه استریمر شویم

استریمر شدن با کنسول بازی

استریمر شدن با کنسول‌های بازی دقیقا مانند استریم کردن با کامپیوتر است ولی با اسن تفاوت که لازم است شما تصویر بازی خود را با استفاده از کابل HDMI به داخل کامپیوتر خود ببرید.

برای اینکار معمولا از کارت کپچر استفاده می‌شود که قیمتی به نسبت بالا دارد ولی ما برای این مساله راه حلی جایگزین و بدون هزینه پیشنهاد خواهیم کرد.

البته نا گفته نماند که شما برای استریم کردن با کنسول بازی نیاز به سیستم خیلی قدرتمندی ندارید و یک سیستم یا لپتاپ معمولی کار شما را راه خواهد انداخت و در نتیجه از نظر هزینه ها این روش در نهایت اقتصادی تر خواهد بود.

بعد از اینکه OBS را نصب کردید و اطلاعاتی که از لیویتو دریافت کردید را در آن وارد کردید تنها کافیست که اگر از کارت کپچر استفاده می‌کنید تصویر آنرا به عنوان تصویر بازی اضافه کنید و استریم خود را شروع کنید.

در صورتی که کارت کپچر ندارید و قصد بازی کردن با یکی از دو کنسول پلی استیشن یا اکس باکس را دارید از روش مربوط به خود استفاده کنید:

استریم خنده دار | فهرست خنده دارترین استریم ها + ویدیو
بخوانید

استریمر شدن با اکس باکس:

اکس باکس نرم افزاری در ویندوز ۱۰ به صورت از پیش نصب شده دارد که نام آن Xbox Companion App است.

کافیست شما‌ آن را اجرا کرده و کامپیوتر و کنسول را در شبکه‌ای یکسان قرار دهید.

در هر دو دستگاه با اکانتی یکسان وارد سیستم شده و از منوی کناری سمت چپ گزینه ای با عکس کنسول را انتخاب کرده و بر روی گزینه Connect و سپس Stream کلیک کنید تا تصویر بازی به کامپیوتر منتقل شود.

البته قبل از اینکار مطمئن شوید که در تنظیمات اکس باکس خود این گزینه را فعال کرده باشید.

حال که تصویر بازی شما در کامپیوتر آمده در نرم افزار OBS این پنجره را اضافه کنید و استریم خود را آغاز کنید.

استریمر شدن با پلی استیشن

اگر شما بر روی پلی استیشن بازی می‌کنید و قصد استریمر شدن دارید و قصد دارید بدون کپچر کارت این کار را انجام دهید اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید از نرم افزار مخصوص پلی استیشن با نام RemotePlay استفاده کنید.

نرم افزار Remote Play را نصب کنید و از طریق راهنمای خود برنامه آن را به پلی استیشن متصل کنید. در این روش هم لازم است شما در پلی استیشن و برنامه با اکانتی همسان وارد شوید و به راحتی تصویر پلی استیشن خود را به کامپیوتر منتقل کنید.

جال تصویر پنجره Remote Play خود را به OBS که از قبل تنظیمات مربوط به اتصال لیویتو را در آن انجام داده‌اید، اضافه کنید و استریم خود را آغاز کنید.

استریمر شدن با موبایل

برای اینکه تصویر بازی خود را از طریق موبایل استریم کنید و این‌کار را مستقل از کامپیوتر انجام دهید تنها کافیست نرم افزار StreamLab را بر روی گوشی اندروید یا IOS خود نصب کنید .

بهترین استریمر های ایران کدام‌اند؟ فهرست بهترین استریمر های ایران
بخوانید

سپس گزینه Custom Server را انتخاب کرده و مشخصات اتصالی که از لیویتو دریافت کرده اید را در آن وارد کنید.

بعد از انجام تنظیمات سرور شما میتوانید استریم خود را آغاز کنید فقط دقت داشته باشید که هر چیزی که در صفحه موبایل شما نمایش داده شود استریم خواهد شد پس دقت کنید در هنگام استریم کاری به جز بازی کردن انجام ندهید.

بعد از زدن دکمه استریم مستقیما وارد بازی مورد نظر خود شده و شروع به بازی کنید، به همین راحتی!

استریمر شدن آسان
استریمر شدن آسان

اضافه کردن تصویر استریمر بدون دوربین جدا

برای اینکه تصویر استریمر که در واقع تصویر شماست را به OBS خود اضافه کنید حتما مجبور نیستید که دوربین جداگانه تهیه کنید!

شما می توانید با استفاده از دوربین موبایل خود به راحتی اینکار را انجام دهید، پیشنهاد می‌شود یک پایه ارزان‌قیمت برای ثابت نگه داشتن گوشی موبایل خود تهیه کنید.

یا با استفاده از ابزار خانگی یک پایه برای گوش خود درست کنید به طوری که دوربین آن پوشانده نشود.

نرم‌افزار Droidcam را بر روی گوشی موبایل خود و همچنین سیستمی که OBS بر روی آن نصب کرده‌اید، نصب کرده و گوش و کامپیوتر را از طریق کابل USB به هم متصل کنید.

حالا OBS یک دوربین جدید شناسایی میکند و در صورتی که اتصالات شما درست وصل باشد می‌توانید تصویر دوربین خود را به صفحه استریم خود اضافه کنید.

چگونه استریمر حرفه‌ای شویم؟

برای شروع استریم و کسب تجربه در این مسیر انجام راه حل هایی که معرفی شد برای شما بیشتر مسیر را هموار ساخته ولی برای اینکه کیفیت کار خود را افزایش دهید می‌توانید از بخش «ایستگاه حرفه‌ای شدن» در سایت لیویتو استفاده کرده و علاوه بر یادگیری اصول کامل استریمر شدن، جوایزی از لیویتو دریافت کنید.

استریمر معروف NICKMERCS خواستار زندانی شدن هکرهای بازی Apex Legends شد!
بخوانید

دانلود OBS

دانلود Remote Play

دانلود StreamLab برای اندروید

دانلود StreamLabs برای IOS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا