اخبار

درخواست PETA از یوبیسافت برای پاک کردن مبارزه خروس‌ها از Far Cry 6

سازمان حمایت از حیوانات PETA با بیش از 5 میلیون عضو در سراسر جهان و 4 دهه پیشینه‌ی فعالیت در این حوضه، یکی از نهادهای تأثیرگذار در دنیا به حساب می‌آید. در روزهای گذشته نیز PETA از یوبیسافت (Ubisoft) خواست که مینی‌گیم جنگ خروس‌ها در بازی Far Cry 6 را حذف و این کار را مصداق “ستایش خشونت” دانسته است.

مینی‌گیم جنگ خروس‌ها در Far Cry 6

در این مینی‌گیم بازیکن‌ها در نبردی بین خروس‌ها که شبیه‌سازی یک بازی خونین واقعی است، کنترل یکی از این حیوانات را به عهده می‌گیرند. نبرد خروس‌ها در کوبا که بازی Far Cry 6 در آن جریان دارد، قانونی به حساب می‌آید اما منتقدان یوبیسافت می‌گویند که این مبارزات به درستی به تصویر کشیده نشده و شما هیچ‌گاه نمی‌بینید که خروسی در آن کشته یا به شدت آسیب ببیند و متوجه تأثیری که جنگ خروس‌ها در واقعیت برجای می‌گذارد در این مینی‌گیم نمی‌شوید.

 مینی‌گیم  جنگ خروس‌ها در Far Cry 6
مینی‌گیم جنگ خروس‌ها در Far Cry 6

حالا نظر گروه‌های حامی حیوانات از جمله PETA به این موضوع جلب شده است. در بیانیه‌ای که به قلم TheGamer منتشر شده است، PETA اعلام می‌کند که یوبیسافت باید این مینی‌گیم را به طور کلی از Far Cry 6 حذف کند.

PETA
PETA

“تبدیل یک فعالیت خونین مثل نبرد خروس‌ها به یک بازی ویدیویی در استایل مورتال کمبات اصلاً نوآوری به حساب نمی‌آید و جامعه امروز به شدت با وادار کردن حیوانات به چنین نبردهای خونین و تا حد مرگ، مخالف است”، آلیسیا آگویا (Alicia Aguayo) مدیر ارشد بخش لاتین PETA در بیانه‌اش گفت:” خروس‌هایی که در این مبارزات به کار گرفته می‌شوند از ناخن‌های بسیار تیزی بهره می‌برند که وارد گوشت و استخوان خروس دیگر می‌شود و جراحاتی کاری به بار می‌آورند. بخش لاتین PETA یوبیسافت را تشویق می‌کند که این مینی‌گیم را با قسمت دیگری جایگزین کند که “ستایش خشونت” نباشد.”

بهترین بازی های Ubisoft کدام‌اند؟ فهرست بهترین بازی های یوبی سافت
بخوانید

انتقادهایی که در گذشته از PETA شده است

البته PETA خود نیز قبلاً تحت‌فشار افکار عمومی قرار گرفته است. بخش زیادی از این انتقادها به شیوه‌ی انتقاد اعضای این گروه مربوط می‌شود -خیلی از جامعه بازی‌های ویدیویی کمپین بدنام “پوکیمون سیاه و آبی” را به یاد خواهند آورد- در صورتی که مسائل خیلی جدی‌تر در مورد سوءاستفاده از حیوانات وجود دارد. در سال 2019 نیوزویک (Newsweek) گزارش داده بود که 2421 سگ و گربه که به PETA سپرده شده بود، 1578 عدد از آن‌ها یوتانایز شده‌اند.

در گزارشی مشابه در سال 2017 عنوان شد که PETA به یک خانواده که دختری 9 ساله داشته‌اند، 49 هزار دلار پرداخت کرده است چون این موسسه سگ خانواده را از خانه برده و یوتانایز کرده بود. PETA این واقعه را یک “اشتباه تأسف‌بار” خوانده بود. این موسسه در نهایت در مقابل این اتهامات از خود دفاع کرد و گفته بود که این اتفاقات طبیعی بوده و به خاطر سیاست PETA در پشت نکردن به حیوانات است.

پوکیمون سیاه و آبی

همچنین باید گفت که PETA با ارائه انتقادات در قالب بازی ویدیویی نیز آشنایی کافی دارد. “پوکیمون سیاه و آبی” که در بالا به آن اشاره کردیم، یک بازی تحت مرورگر بود که در آن PETA نینتندو را محکوم می‌کند که مسائل بسیار وحشتناک را با رنگ و لعاب جذاب به خورد مخاطب می‌دهد. در این بازی رفتارهای ناشایستی که با حیوانات در دنیای سرگرمی همچون فیل‌ها در سیرک می‌شود را روی پوکیمون‌ها پیاده می‌کنند و آن را به شکل بازی در آورده‌اند. همچنین این گروه قبلاً نیز بازی کوکینگ ماما (Cooking Mama) را به خاطر پخت گوشت، هدف قرار داده بود.

با بهترین بازی های اول شخص در سال 2022 آشنا شوید | فهرست بهترین بازی های اول شخص
بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا