اخبار

بخش چند نفره هیلو اینفینیت جرقه ایست که این فرنچایز به آن نیاز داشت

هم طرفداران قدیمی و هم کسانی که برای اولین بار است به سراغ بازی‌های هیلو (Halo) می‌روند، هیجان زده‌اند تا ببینند آیا هیلو اینفینیت (Halo Infinite) می‌تواند به اندازه‌ی کافی خوب باشد. اما در هر صورت باید منتظر ماند (بخش کمپین بازی دسامبر امسال ارائه خواهد شد) و دید اما با توجه به پیش‌نمایش‌هایی که از حالت چند نفره هیلو اینفینیت دیده‌ایم، این بخش قرار است که واقعاً ویژه‌ باشد.

نسخه آزمایشی بخش چند نفره آنلاین هیلو اینفینیت

آخر هفته قبل کمپانی  343 Industries بازی را برای هیلو اینسایدرز (Halo Insiders) در دسترس قرار داد تا آن‌ها که Xbox One یا Xbox Series X/S یا حتی PC دارند، بتوانند بخش چند نفره آن را امتحان کنند. دو مود در این نسخه اولیه برای ورود به بازی در دسترس بود که شامل Social Arena و Big Team Battle می‌شد. ما بخش زیادی از زمان بازی خود در نسخه‌ی قبل از انتشار را صرف بازی در این دو مود کرده‌ایم.

مود Social Arena در هیلو اینفینیت
مود Social Arena در هیلو اینفینیت

قبل از این که در مورد مسائل فنی بخش چند نفره هیلو اینفینیت بگوییم، باید به این نکته اشاره کنیم که روز پیش در هنگام بازی بخش‌های کاستوم عنوان مستر چیف کالکشن (Master Chief Collection) به این نکته پی بردیم که نسخه‌های کلاسیک بازی هیلو اگر چه که فوق‌العاده بودند، اما از بسیاری از بازی‌های اول شخص شوتر حال حاضر کند‌تر هستند. تا جایی که سعی کردیم به هر شکل ممکن سرعت بازی را افزایش دهیم و در آخر نیز مجبور به بالا بردن سرعت حرکت تا 20 درصد شدیم.

من همیشه از این می‌گفتم که نسخه‌های قدیمی هیلو سریع‌تر، روان‌تر و استراتژیک‌تر بودند اما وقتی وارد بازی هیلو اینفینیت شدم، پی بردم که این نسخه از فرنچایز، شبیه به هیلوهای قدیمی بوده با این تفاوت که سریع‌تر، روان‌تر و استراتژیک‌تر است.

خبری از ایموت‌های رقصِ مستر چیف در هیلو اینفینیت نخواهد بود
بخوانید

مبارزات در هیلو اینفینیت
مبارزات در هیلو اینفینیت

پیش‌نمایش فنی بازی را که اجرا کردم، سریع به دنیای بازی‌های کلاسیک هیلو پرت شدم. اسپارتان در مقابلم و در وسط تصویر ایستاده بود و واژه‌ی Big Team Battle روی صفحه نقش بست. این مود همه‌ی آن چیزی بود که من واقعاً امیدوارم بودم از بخش چند نفره‌ی هیلو اینفینیت ببینم. نبردهای بزرگ، خراب شدن وسایل نقلیه، کنترل پوینت‌هایی که بازیکن‌ها به امید به دست آوردن اسنایپر آن را به تسخیر در می‌آوردند و البته آن فردی که از بازی تیمی سر باز می‌زد تا بتواند پرچم را به دست بیاورد. (البته چند باری آن شخص من بودم!)

وسایل نقلیه در هیلو اینفینیت
وسایل نقلیه در هیلو اینفینیت

تنها نقشه‌ای که در این مود می‌توانستید بازی کنید، Fragmentation نام داشت که تقریباً شبیه به والهالا در هیلو 3 بود. این زمین در هیلو و در کوهستانی بسیار طبیعی واقع شده است. فضایی‌ها در این مکان دو سازه‌ی بزرگ دارند و در میان آن مسیری واقع شده و شما در آن می‌روید که Overshield را به دست بیاورید، به دنبال دو ماشینی خواهید بود که در طول بازی دراپ می‌شوند و یا این که برای به دست آوردن کیل‌های ساده با رایفل به ارتفاعات خواهید رفت. این نقشه متقارن باعث شده تا اهمیتی نداشته باشد شما در کدام تیم کار را شروع می‌کنید. هم تیمی‌های من هم به سرعت مسیرهای عالی برای کنترل پوینت، پرچم‌ها و اسلیر (Slayer) کیل را پیدا کردند.

مشکلات گرافیکی حالتPerformance

خیلی ساده بخواهیم بگوییم، هیلو اینفینیت در حالت Performance واقعاً زشت به نظر می‌آید. بافت‌ها بد به نظر می‌آیند و رزولوشون بازی نیز اوضاع بدتری خواهد داشت. هر بار که سعی کردیم در حالت Performance بازی را انجام دهیم، تنها چند دقیقه قادر به بازی بودیم. گرافیک پایین در این حالت، غیر از اسلحه اسپارتان، همه چیز را از حالت فوکوس خارج می‌کرد.

خبری از ایموت‌های رقصِ مستر چیف در هیلو اینفینیت نخواهد بود
بخوانید
حالت Performance هیلو اینفینیت
حالت Performance هیلو اینفینیت

شخصاً خیلی روی گرافیک بالا تأکیدی ندارم، اما فقدان وضوح در حالت Performance در مقایسه با چیزی که در حالت Graphics که قرار است در حالت 4K نیز فریم ریت 60 فریم در ثانیه داشته باشد، واقعاً آزار دهنده به نظر می‌آید. البته فراموش نکنید که این نسخه، هنوز پیش نمایش تکنیکی بازی است و ممکن است 343 Industries، مشکلات حالت Performance را تا زمان عرضه، برطرف کند تا کاربرانی که دستگاه‌های ضعیف‌تر دارند هم بتوانند از این عنوان لذت کافی را ببرند.

گیم پلی جذاب و المان های جدید در بخش چند نفره هیلو اینفینیت

جایی در Big Team Battle متوجه شدم که روش جدیدی برای استفاده از تجهیزات بازی وجود دارد. شیلدی در بازی وجود دارد که دشمنان و نارنجک‌ها را چند متر از شما دور می‌کند. از طرفی قلاب گرپلینگ در بازی است که در تبلیغات بازی به نظر می‌رسید بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما حداقل در نسخه چند نفره به این صورت نیست.

پیدا کردن قلاب آن‌قدرها سخت نیست اما وقتی مردید، آن را از دست می‌دهید. البته استفاده از آن مخصوصاً وقتی که بتوانید از آن برای دزدیدن Ghost استفاده کنید، حس خیلی خوبی به شما می‌دهد اما با توجه به محدودیت‌های استفاده از آن، به سرعت زیر سایه‌ی دیگر سلاح‌های جذاب هیلو اینفینیت قرار خواهد گرفت. با این که این ابزار جذاب است اما آن‌قدرها برای مبارزات ضروری به نظر نمی‌رسید چون وضعیت مبارزات در هیلو، فوق‌العاده بود.

گیم پلی هیلو اینفینیت
گیم پلی هیلو اینفینیت

مبارزات تفنگی بازی در Social Arena بیشتر می‌درخشد، جایی که می‌توانید بازی‌های کوچک‌تر و کلاسیک هیلو همچون اسلیر را تجربه کنید. این مود چندین زمین مختلف دارد و شگفت زده خواهید شد که چقدر راحت نقشه‌ها، مسیرها و … را یاد خواهید گرفت تا دشمنان خود را از پا در آورید. از نظر ظاهری اکثر نقشه‌های این مود شبیه به زمین‌های تمرینی است که برای اسپارتان‌ها طراحی شده‌اند. چیزی که ممکن است در حالت کمپین به آن بر بخورید، اما در هر حال واقعاً لذت‌بخش هستند.

خبری از ایموت‌های رقصِ مستر چیف در هیلو اینفینیت نخواهد بود
بخوانید

نقشه بازی این امکان را به شما می‌دهد تا حرکات هیجان‌انگیز پریدن و تیراندازی به صورت هم‌زمان را انجام دهید و البته فراموش نکنید تا در این حین، یک نارنجک نیز به سمت دشمنان خود پرتاب نمایید. مدت‌هاست که هیلو بازی می‌کنم و واقعاً خوشحال‌کننده است که مواردی همچون دویدن و گرفتن لبه‌ها مثل دیگر بازی‌های مدرن شوتر اول شخص قابل انجام خواهد بود.

با توجه به ساعت‌هایی که هیلو اینفینیت بازی کرده‌ایم، باید بگوییم که برای عرضه این عنوان هیجان زده‌ایم. 343 Industries در هیلو 4 عملکرد خیلی خوبی داشت، هیلو 5 خیلی خوب نبود و به همین دلیل است که هنوز از هیلو اینفینیت نمی‌توان خیلی مطمئن بود. اما پیش نمایش تکنیکال این بازی نشان داده بخش چند نفره آن عالی ا‌ست و امیدواریم بخش کمپین نیز به همین مقدار خوب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا