اخبار

کال آف دیوتی موبایل:فصل سیزدهم ، جنگ زمستونی

کال آف دیوتی موبایل خیلی سریع خودش رو تو دل گیمر‌ها، به خصوص اونایی که عاشق سبک شوتر و بتل‌رویال هستن جا کرد. با اینکه این بازیه فوق‌العاده فقط یک سال و دو ماه از تاریخ عرضه شدنش می‌گذره، وقتی به آمارش نگاه می‌کنیم و عددی که جلوی تعداد دانلود شدنش نوشته رو می‌بینیم واقعا برق از سر آدم می‌پره!!

بیش از ۲۵۰ میلیون باراین بازی دانلود شده؛ باورتون میشه؟ رقمی که خیلی از بازی‌ها برای اینکه بتونن آرزوش رو بکنن خیلی بیش‌تر از دوسال صبر کردن!

والپیپر کال آف دیوتی موبایل
والپیپر کال آف دیوتی موبایل

چرا کال آف دیوتی موبایل انقدر زود موفق شد؟

وقتی اسم بسیار سنگین کال آف دیوتی (Call of Duty) با اون سابقه طولانی و همچنین یک منتشر کننده (Publisher) عظیم تو حد و اندازه‌های اکتیویژن (Activision) پشت یک بازی باشه، این انتظار هم میره که قبیله گیمر‌های جهان خیلی زود به سمتش هجوم ببرن.

البته این بازی یه تفاوت بزرگ با نسخه اصلی کال‌ آف دیوتی داره و اونم شرکت توسعه دهندست. همونطور که می‌دونید همیشه اسم کال آف دیوتی به اسم شرکت اینفینیتی وارد (Infinity Ward) گره خورده بود ولی تو بازی موبایلی این فرنچایز کبیر خبری از این شرکت نیست!


اینبار یک اسم آشنای دیگه که گیمر‌ها موقعی که بازی پابجی (PUBG) رو باز می‌کردند باهاش روبه‌رو می‌شدند بازی رو توسعه می‌ده! بله حدستون کاملا درسته، شرکت چینی تنسنت گیم(Tencent Game) کال آف دیوتی موبایل رو توسعه میده.

این نقطه اشتراک فقط به اسم توسعه دهنده خلاصه نمی‌شه و موتور گرافیکی بازی تقریبا همون موتور گرافیکی پابجیه و این یکمی تو ذوق مخاطبی میزنه که خیلی پابجی رو دوست نداره!ولی اینا به این معنی نیستن که این بازی همون پابجیه و فقط اسمش رو عوض کردن!

نظریه پردازا و طراحای نقشه بازی و ایده‌ها دقیقا مثل نسخه اصلی از اکتیویژن هستن و این باعث شده که این بازی با گرافیکی سبک ولی درجه سرگرم کنندگی بالا دل گیمر‌ها رو حسابی آب کنه!

گذشت فقط یکسال و رسیدن به فصل ۱۳!

همونطور که گفتیم این بازی توی فقط یک سال ، مخاطب زیادی جذب کرد و جایی که مخاطب زیاد باشه باید بساط درآمد زایی رو هم راه‌ انداخت، کاری که دقیقا کال آف دیوتی موبایل خیلی هم زیاد بهش علاقه داره ظاهرا!

اینکه همه بازی‌ها بتل پس داشته باشن که از این طریق بتونن با آیتم های متنوع بازیکن‌ها رو ترغیب کنن که تو بازی پول خرج کنن یه چیز عادیه ولی تو سالی که ایپکس لجندز کلا ۳ تا سیزن و فورتنایت ۵ تا فصل بتل‌پس به بازیکنا ارائه می‌کنه، کال آف دیوتی موبایل فصل سیزدهم خودش رو معرفی کرده!

از یک جهت خوبه چون معلومه دارن روی بازی حسابی وقت می‌زارن و کار می‌کنن ولی از طرفی تغییرات بیش از اندازه زیاد می‌شه و تایم بین فصل‌های بازی خیلی کم میشه و فرصت برای گرفتن همه آیتم‌های بتل پس به شدت محدود میشه!

فصل زمستانی کال آف دیوتی موبایل
فصل زمستانی کال آف دیوتی موبایل

فصل سیزدهم : جنگ زمستانه

فصل سیزدهم این بازی همراه شده با رسیدن فصل زمستان توی دنیای واقعی و میخواد مثل یه بستنی زمستونی خوشمزه با خودش گرما و هیجان و شادی رو بیاره.

اسم این سیزن «جنگ زمستانه»(Winter War) هستش که کاملا گویاست فضای بازی رو تو این فصل حسابی زمستونی خواهیم دید. آماده‌اید بریم و چندتا تغییر بزرگ این فصل رو باهم بررسی کنیم؟

اضافه شدن قسمت جدید به نقشه

در این فصل یک قسمت جدید به نقشه بتل‌رویال اضافه می‌شه که اسمش شهر اسکی‌ (Ski Town) هست.

فضای این قسمت خیلی شبیه پیست اسکیه و مطابق انتظار از برف پوشیده شده و چندتا زیپ لاین هستش!

توی این قسمت نقشه میشه تخته اسکی‌ها رو دید که کنار دیوار‌ها یا روی زمین افتادن و از این راه خواستن این قسمت حس پیست اسکی رو به گیمر‌ بده!

اضافه شدن وسیله نقلیه جدید در کال آف دیوتی موبایل

در این فصل یک وسیله نقلیه جدید به قسمت بتل‌رویال بازی اضافه شده تا به وسیله اون راحت‌تر بتونین توی این نقشه بزرگ گشت و گذار کنید! این وسیله جدید هم کاملا فضای زمستونی داره!

کال آف دیوتی موبایل در این فصل «تخته اسکی» اضافه کرده که یه وسیله نقلیه تک نفره محسوب می‌شه و شما نمیتونید هم‌تیمایتون رو توش سوار کنید چون طبیعتا یه چوب اسکی طاقت چند نفر رو نداره و می‌شکنه!

ولی قابلیت‌های خیلی باحالی مثل پریدن با تخته اسکی و زدن حرکات نمایشی با چوب اسکی تو فصل جدید اضافه می‌شه که حسابی باهاش بهتون خوش می‌گذره!

حذف ماشین اسلحه و اضافه شدن روش جدید

توی فصل‌های قبل کال‌ آف دیوتی موبایل تو قسمت‌های مختلف نقشه ماشین‌هایی قرار گرفته بود با اسم ماشین فروش (Vending Machine) که بازیکن‌ها می‌تونستن برن نزدیک این دستگاه‌ها واز بین اسلحه‌هایی که توش بود یکی رو بردارن، توی این فصل این ماشین‌ها کاملا حذف شدن و با روشی جالب‌تر جایگزین شدن.

توی این فصل یک شخصیت روباتی با اسم تد (T.E.D.D) به نقشه بتل رویال اضافه شده در واقع یک ربات فروشندست! شما وقتی بهش نزدیک بشین میتونین ازش هر سلاحی که دلتون میخواد رو بگیرین!

تلکابین در فصل جدید کال آف دیوتی موبایل
تلکابین در فصل جدید کال آف دیوتی موبایل

اضافه شدن تلکابین به کال‌ آف دیوتی موبایل

یکی از گزینه‌های جذابی که تو فصل جدید باهاش روبه‌رو هستیم وجود بالابر در بازی هستش.

شاید می‌شد گفت یکی از ضعف‌های این بازی دوندگی زیاد بود. مخصوصا زمانی که شما از دایره وسط نقشه دور‌باشید کلی استرس باید بکشید که بتونین خودتون رو به دایره برسونین. ولی تو این فصل قراره کمی از این استرستون کم بشه!

توی فصل سیزدهم کال آف دیوتی موبایل قراره یک تلکابین اضافه بشه که شما رو توی مسیر‌های طولانی نقشه، با سرعت و امنیت بالا جابه‌جا کنه.

نحوه استفاده از اون هم خیلی سادست، کافیه جاهایی که سیم ارتباطی تلکابین رومی‌بینید کنترلش رو پیدا کنید و دکمش رو بزنید تا تلکابین بیاد دنبالتون و شما سوارش بشید.

وقتی سوار شدید، یک دکمه هم داخل کابین هست که با فشار دادنش تلکابین شروع به حرکت می‌کنه.

انیمیشن جدید برای ریلود Call of Duty

یکی از تغییراتی که واقعا همه طرفدارای کال آف دیوتی موبایل منتظرش بودن این بود که بخش اول شخص بازی ارتقا پیدا کنه و به ورژن اصلی کال آف دیوتی نزدیک‌تر بشه.

این اتفاق توی فصل سیزدهم بازی افتاده و تمامی انیمیشن‌های ریلود اسلحله‌ها در صورتی که بازی رو تو حالت اول شخص بزارید تغییر کرده!

به این ترتیب حالت اول شخص بازی خیلی بیش‌تر از قبل شبیه به کال آف دیوتی وارزون(Call of Duty Warzone) شده و کسانی که طرفدار سبک شوتر اول شخص هستند، آماده یک هیجان بی‌نظیر باید باشن.

اضافه شدن کلاس دسپرادو
اضافه شدن کلاس دسپرادو

اضافه شدن کلاس جدید در بتل رویال

یکی از تفاوت‌های کال آف دیوتی موبایل با سایر بتل رویال‌های اینه که هر بازیکن در یک تیم میتونه یک کلس منحصر به فرد انتخاب کنه و اینطوری یک ویژگی خاص رو داشته باشه.

توی این فصل کال آف دیوتی یک ویژگی جدید با اسم دسپرادو(Desperado) اضافه شده که اگر بازیکنی انتخابش کنه میتونه یک تیربار رو روی زمین کار بزاره و حریف‌هاش رو به گلوله ببنده!

فصل سیزدهم کال آف دیوتی موبایل در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ یعنی دقیقا ۲ روزه دیگه در دسترس قرار می‌گیره.

اگر شما هم یک گیمر واقعی هستین و عاشق کال آف دیوتی حتما به لیویتو سر بزنید و اونجا هم استریم‌های این بازی رو ببینید و هم خودتون بازیتون رو استریم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا