کنسول‌هاوسایل جانبی

دکمه Create در پلی استیشن ۵ چیست؟ چگونه از آن استفاده کنیم؟

دکمه Create یکی از قابلیت‌های دسته‌های جدید کنسول سونی یعنی دوال سنس (DualSense) هستش که می‌تونه برای کسایی که دوست دارن بازی‌هاشون رو با بقیه به اشتراک بزارن خیلی کاربردی باشه! در واقع این دکمه جایگزین دکمه Share که قبلا روی دسته Dualshock 4 دیده‌ بودیم شده!

دکمه Create روی دسته Dualsense

دکمه Create روی پلی ‌استیشن ۵ به چه دردی می‌خوره؟

یکی از بهترین‌ قسمت‌های کنسول‌های سونی همیشه قابلیت‌های خیلی خوب برای ذخیره تصویر و یا فیلم از بازی بوده که حسابی کار رو برای کسانی که در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند آسون می‌کنه! گرفتن تصویر با کیفیت بالا، ضبط کردن ۳۰ ثانیه تا ۳۰ دقیقه قبل و امکاناتی از این قبیل چیزایی هستند که پلی استیشن ۵ با فشار دادن یک دکمه به اسم Create همه رو براتون انجام می‌ده! با لیویتو همراه باشید تا نحوه صحیح استفاده از این دکمه رو باهم ببینیم.

اول از همه باید به این نکته اشاره کنیم که رابط کاربری پلی استیشن ۵ به شکل فوق‌العاده‌ای ساده و کاربردی شده. مثلا برای استفاده از همین دکمه Create فقط کافیه روش یکبار بزنید تا یک نوار ابزار پایین صفحه ظاهر بشه!

۳ گزینه در وسط و دو گزینه در سمت راست قرار داره که دونه دونه بهتون توضیح می‌دیم

گرفتن اسکرین‌شات با دکمه Create روی پلی‌استیشن ۵

اولین گزینه‌ای که بعد از فشردن دکمه Create روی پلی استیشن ۵ باهاش روبه‌رو می‌شید، گزینه‌ گرفتن اسکرین‌شات (ScreenShot) هستش که همونطور که از اسمش مشخصه یک عکس از صفحه براتون می‌گیره ولی یادتون باشه که بر خلاف ps4 در Ps5 این عکس‌ها با کیفیت 4k ذخیره می‌شن.

تصویری از نوار ابزار دکمه Create
تصویری از نوار ابزار دکمه Create

ذخیره اتفاقات حساس بازی روی پلی‌استیشن ۵

گزینه بعدی «ذخیره بازی اخیر» یا Capture Recent Gameplay هستش که کارش اینه که از ۱۵ ثانیه تا ۱ ساعت از آخرین بازی که انجام دادید رو ذخیره می‌کنه! تنظیم میزان این زمان رو از سمت راست همین نوار ابزار دکمه Create و گزینه تنظیمات می‌تونید انجام بدید! برای توضیح دقیق‌تر یک مثال می‌زنم. مثلا فرض کنید که در حال بازی کردن FIFA هستید و با یک حرکت تاکتیکی و تکنیکی ، یک گل زیبا به ثمر رسوندید. اگر این گزینه رو روی ۱۵ ثانیه تنظیم کرده باشید، بعد از به ثمر رسوندن گلتون کافیه دکمه Create رو بزنید و گزینه Capture Recent Gameplay رو انتخاب کنید. پلی استیشن یک کلیپ ۱۵ ثانیه ای از حرکت تاکتیکی و لحظه به ثمر رسیدن گلتون رو ذخیره می‌کنه!‍ یه جورایی می‌شه گفت کار ماشین زمان رو براتون انجام می‌ده!

فیلم‌ گرفتن از صفحه پلی استیشن ۵ با دکمه Create

گزینه بعدی هم ذخیره ویدیو هستش که دقیقا مثل دوربین فیلم‌برداری، از تصویرتون ویدیو درست می‌کنه! فرقش هم با دکمه قبل در اینه که، به محض زدن این دکمه فیلم گرفتن از اون لحظه به بعد رو ضبط می‌کنه و اتفاقاتی که قبلا افتاده کاری نداره! کاربردشم اینه که مثلا قصد دارید یک ویدیو آموزشی از پلی استیشن برای دوستتون ارسال کنید، دکمه Capturing New Footage رو فشار داده و شروع به توضیح دادن و نشون دادن گزینه‌ها می‌کنید و وقتی کارتون تموم شد دوباره روی همین گزینه می‌زنید و حالا ویدیو شما آمادست!

دو گزینه سمت راستی که بعد از زدن دکمه Create باهاش رو به رو می‌شید از پرکاربرد ترین‌هاست!

استریم کردن بازی‌ها مستقیم از پلی استیشن ۵

اولی کزینه Broadcasting هستش که به وسیله اون می‌تونید از طریق خود پلی استیشن مستقیما روی اینترنت پخش زنده داشته باشید یا اصطلاحا استریم کنید! همونطور که می‌دونید استریم کردن بازی‌ یکی از کارهای پر مخاطب هست و در دنیا علاقمندان زیادی داره و افراد زیادی از این راه به درآمد خوبی رسیدند. جا داره همینجا بگیم که شما می‌تونید توی لیویتو استریمر بشید و یا از تماشا استریم لذت ببرید. کافیه به لیویتو سر بزنید.

تنظیمات ذخیره تصاویر پلی استیشن ۵

گزینه بعدی تنظیمات هستش که در واقع کارش ، تنظیم کردن جزییات همه گزینه‌های قبلی هستش! مواردی مثل کیفیت ویدیو جطور باشه، کجا ذخیره بشه ویدیو‌ها و عکس‌‌ها و یا اینکه چه مدت از بازی شما ذخیره بشه رو از اینجا می‌تونید تنظیم کنید.

اگر شما هم تجربه کار کردن با دکمه Create رو پلی استیشن ۵ رو دارید حتما نقطه نظرات خودتون رو در پایین همین نوشنه با ما در میون بزارید.

اگر از این نوع مطاب خوشتون میاد حتما مارو در جریان قرار بردید تا بیشتر براتون تولید کنیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا