چی بازی کنیم؟معرفی بازی

تحقق رویاها با بازی Dreams | معرفی بازی خلاقانه دریمز

شاید هرکسی که به بازی‌های رایانه‌ای علاقه‌مند باشه حداقل یکبار به این فکر افتاده که خودش با ایده‌ها و تفکر خودش بتونه یک بازی خلق کنه. ولی عوامل مختلفی مثل نداشتن مهارت برنامه نویسی و سخت بودن این مسیر باعث شده که اکثر این افراد، این رویا رو در حد یک آرزو نگه دارن و بعد از مدتی فراموشش کنن!

بازی Dreams چیست؟

بازی Dreams در تاریخ ۱۴ فوریه سال ۲۰۲۰ روی کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد تا کسانی که آرزوی ساخت بازی رو دارن بدون هیچ دانش فنی بتونن بازی خودشون رو بر روی بستر اون طراحی کنن و بتونن توانایی‌ها و ایده‌هاشون رو به مرحله اجرا برسونن. علاوه بر اینکه گیمر‌ها می‌تونن بازی رایانه‌ای خودشون رو طراحی کنن در این بازی به سایر بازی‌هایی که توی دریمز توسط سایر گیمر‌ها طراحی شده هم دسترسی دارن و می‌تونن اون‌ها رو تجربه کنن!

این بازی از تک‌ تک خبرگزاری امتیاز بالایی رو دریافت کرده و از لحظه انتشار خودش رو به عنوان سبک جدیدی از فضایی برای بروز خلاقیت به دنیای سرگرمی معرفی کرد.

امتیاز‌های بازی دریمز که توسط سازمان‌های مختلف دریافت شده
امتیاز‌های بازی دریمز که توسط سازمان‌های مختلف دریافت شده

نحوه کنترل در بازی Dreams

توی دریمز کاربران یک شخصیت به اسم «imp» رو کنترل می‌کنن تا به وسیله اون می‌تونن با جهان بازی ارتباط برقرار کنن و آیتم‌ها و شخصیت‌های خودشون رو بسازن و از طرفی اشیا مختلف رو دستکاری کنن تا به شکل دلخواهشون در بیارن.

این imp کاملا قابلیت شخصی سازی داره و می‌شه بهش ویژگی‌هایی که برای شخصیتتون در نظر دارین رو روی اون امتحان کنین.

دسترسی آزادانه به محتوا‌های تولید شده در Dreams

فضای دسترسی به تصاویر و هر رسانه و کنترلی توی Dreams کاملا بازه و این کمک می‌کنه که کاربران بتونن نیاز‌های خودشون برای ساخت بازی رو به راحتی برطرف کنن و نگرانی از این بابت نداشته باشن و از ابزار آماده بتونن توی بازی رویاهاشون استفاده کنن.

بعد از RDR2 چه بازی کنیم؟ | بازی‌هایی جذاب برای عاشقان بازی Red Dead Redemption 2
بخوانید

فضای بازی Dreams و بخش‌های اصلی

بازی Dreams از ۶ بخش اصلی تشکیل شده که تک تک در مورد اون‌ها توضیح خواهیم داد و از طرفی بخشی برای عناصر رسانه‌ای هم در این بازی با اسم Art’s Dream وجود داره!

بخش DreamSurfing در بازی Dreams

بخش DreamSurfing به معنای «گشت و گذار در رویاها» در واقع همون بخش بازی کردن محسوب می‌شه. گیمر‌ها با رفتن به این بخش می‌تونن بین محتوا‌هایی که بقیه بازیکن‌ها ساختن گشت و گذار کنن و هرکدوم رو که دوست داشتن بازی کنن. البته تویه این بازی به کسایی که تولید محتوا می‌کنن Dreamers یا «رویاپرداز‌ها» گفته می‌شه!

توی این بخش به افکت‌های صدا، عناصری هنری مثل کار گرافیکی شخصیت‌ها و بازی‌هایی که ساخته شده، پیدا می‌شه و از این بخش به این‌ محتوا دسترسی خواهید داشت.

البته این بخش برای اینکه پیدا کردن چیزی که لازم دارید آسون تر بخشه سعی کرده تا حد زیادی محتوا‌ها رو طبقه بندی کنه و دسته‌هایی مثل «پربازدید‌ترین ها»، «توصیه شده‌ها» و «برگزیده‌ها» رو درنظر گرفته!

تصویری از محیط بازی و بخش DreamsSurfing
تصویری از محیط بازی و بخش DreamsSurfing

بخش DreamShaping در بازی Dreams

بخش DreamShaping در واقع همون بخش ساخت و ساز این بازی هستش که در اون بازیکن‌ها می‌تونن بازی‌ها و موسیقی و مدل‌های گرافیکی خودشون رو به عنوان یک رویا بسازن و منتشر کنن. بسته به نیازتون می‌تونین توی این بخش هرچیزی که دوست دارید رو بسازید و از ساخت عناصر مختلف بازی یا ساخت بازی لذت ببرین.

بخش Edit Mode در بازی Dreams

همونطور که از اسم این بخش پیداست ،‌ توی اون شما می‌ةونین عناصری که از قبل ساخته شده رو انتخاب کنین و ویرایشش کنین و ازش استفاده کنین یا محتوای جدیدی تولید کنین. مثلا اگر دیدین که یک عنصری رو با کمی تغییر می‌تونن به عنصری کاربردی تر تبدیل کنین از این بخش می‌تونین با استفاده از ابزار مختلفی که در اختیارتون قرار می‌گیره اون رو تغییر بدین و رویا خودتون رو خلق کنین.

بازی های گیم پس در 2023 | معرفی بازی هایی که در آینده به گیم پس اضافه می‌شوند
بخوانید

بخش Dreams Workshop در بازی Dreams

توی این بخش که داخل بخش DreamsShaping قرار داده شده که راهنمای قدم به قدم رو در اون می‌تونن بازیکن‌ها داشته باشن تا با استفاده از اون به شکل کامل یاد‌بگیرن که چطور از اجزا مختلف به خوبی استفاده کنن. همچنین ویدیو‌های آموزشی و کلاس‌های پیشرفته هم توی این بخش وجود داره که کمک می‌کنه تا همه بتونن حرفه‌ای‌تر کارشون رو انجام بدن.

پوستر بازی برای معرفی در E3 2018
پوستر بازی برای معرفی در E3 2018

بخش Highlights در بازی Dreams

قسمت‌ Highlights هم کمک می‌کنه که دسترسی سریع به اجزا پراستفاده و مهم به راحتی ایجاد بشه. دسترسی به مهم ترین آموزش‌ها و اجزا در این بخش به بازیکن‌های تازه‌کار خیلی کمک می‌کنه. همچنین توی این بخش دسترسی به جزییات آخرین تغییراتی که بعد از هر به‌روز رسانی انجام می‌شه هم وجود داره تا بازیکن‌ها بتونن از تغییرات و بهبود‌هایی که توی بازی رخ می‌ده با خبر بشن.

بخش Profile در بازی Dreams

بخش پروفایل توی این بازی اجازه می‌ده که بازیکن‌ها صفحه‌ خودشون رو شخصی سازی کنن. همچنین توی این بخش می‌شه Imp رو هم شخصی سازی کرد و ویژگی‌های دلخواه رو توش تغییر داد.

بخش Community Jam در بازی Dreams

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این بازی Community Jam هستش که در اون به شکل دوره‌ای یک تم (Theme) مشخص می‌شه که کاربران بر اساس اون محتوای خودشون رو تولید می‌کنن و بر اساس اون با هم رقابت می‌کنن. مثلا در فصل بهار یک تم با عنوان «دزدان دریایی» انتخاب شده بود و کلی محتوا در این زمینه طراحی شد و سایر بازیکن‌ها برنده و نفر دوم رو مشخص کردن و برندگان مسابقه فصل بهار هم نشانی رو دریافت کردن که در صفحه اونها درج شد!

بازی های رایگان این ماه | از ایکس باکس لایو و پلی استیشن پلاس تا اپیک گیمز
بخوانید

به تازگی قسمتی هم اضافه شده که هر هفته یک تم جدید ارائه می‌شه و رقابت حسابی اونجا بین بازیکن‌ها داغه!

بخش Imp Quests در بازی Dreams

بخش ایمپ کوئست یا ماموریت‌های ایمپ،‌ تقریبا از تمام بخش‌های بازی در دسترس قرار داره و توی اون ماموریت‌هایی وجود داره که با انجام دادن اون‌ها علاوه بر اینکه توی بازی حرفه‌ای تر می‌شین بلکه بهتون جایزه‌ها و آیتم‌هایی داخل بازی داده می‌شه که از طریق اون‌ها ابزار‌های بیشتری بهتون داده می‌شه و تنوع شخصی سازی بیشتری برای Imp و صفحه پروفایلتون در اختیارتون قرار می‌گیره.

بازی دریمز در کل علاوه بر اینکه می‌تونه رویای شما رو برای ساخت بازی از ایده‌ها و خلاقیت‌ها خودتون برآورده کنه این فرصت رو فراهم می‌کنه که به دنیایی از بازی‌های خلاقانه‌ای که توسط گیمر‌ها از سرتاسر جهان ساخته می‌شه هم دسترسی داشته باشین پس می‌تونه حسابی بازی سرگرم‌کننده ای باشه و کلی بهتون خوش بگذره!‌

همچنین ساخت بازی موقع پخش زنده و استریم می‌تونه بهتون این فرصت رو بده که از خلاقیت بیننده‌هاتون استفاده کنین و با همکاری با بیننده‌هاتون و کسایی که تو بخش گفتگو نظراتشون رو می‌گن بازی رو بسازین که خیلی جذاب می‌تونه باشه. لیویتو این فضا رو برای شما آماده کرده که از همین حالا اینکارو شروع کنین و لذت ببرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا