اخباراستریمرشو

باشگاه‌ ورزش‌های الکترونیکی NRG، باشگاه موفق مجازی جهانی

باشگاه ورزش‌های الکترونیکی مجازی NRG، یک باشگاه حرفه‌ای آمریکایی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای آنلاین یا همون Esport مشهوره که مقر اصلی اون توی لوس آنجلس آمریکا قرار داره. این تیم توی بازی‌های متنوعی مثل ایپکس لجندز (Apex Legends) ، کال آف دیوتی ( Call of Duty )، Dragon Ball FighterZ، فورتنایت ( Fortnite )، Gears of War , Hearthstone ،‌ Overwatch، راکت لیگ (Rocket League) و Valorant فعالیت می‌کنه و تعدادی استریمر رو زیر مجموعه خودش داره!

تیم NRG چیست و در چه زمینه ای فعالیت می‌کنه؟

احتمالا اگه اهل بازی‌های کامپیوتری باشین و توی فضای مجازی ویدیو‌ها و استریم‌های گیم‌های مختلف رو تماشا می‌کنین به اسم NRG گوشه تصاویر برخورد کردین. وقتی این نماد رو روی تصویر استریم یا ویدیو‌های مختلف می‌بینین، این معنی رو می‌ده که تولید کننده اون عضو تیم NRG هستش وبرای این باشگاه فعالیت می‌کنه. امروز توی لیویتو سعی داریم این باشگاه رو زیر ذره بین ببریم و در موردش بیشتر بدونیم،‌ پس با ما همراه باشین.

پوستر معرفی تیم راکت لیگ NRG
پوستر معرفی تیم راکت لیگ NRG

تیم NRG از کجا شروع شد؟

فعالیت این تیم با همکاری دو تن از سهام‌دارای اصلی باشگاه مشهور Sacramento Kings که درلیگ برتر آمریکای یعنی NBA فعاله،‌ شروع شد. مارک ماستروف (Mark Mastrov) و اندی میلر (Andy Miller) در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ تصمیم به تاسیس NRG گرفتن. برای اینکه بتونن خیلی سریع مخاطبین رو از سرتاسر جهان به خودشون جذب کنن سراغ شخصیت‌های مشهور آمریکا رفتن و در ماه مارچ ۲۰۱۶ یعنی حدود ۶ ماه بعد اعلام شد که دو بازیکن مشهور بیسبال در لیگ MLB یعنی الکس رودریگز (Alex Roriguez) و جیمی رولینز (Jimmy Rollins) و بسکتبالیست معروف آمریکایی ینی شکیل اونیل (Shaquille O’Neal) به عنوان سرمایه‌گذار به NRG پیوستن. البته دو سال بعد موزیسین مشهور جهان یعنی تیستو (Tiesto) هم به عنوان سرمایه‌گذار به این تیم اضافه شد!

مدیرعاملی یک گیمر حرفه‌ای در NRG

این باشگاه کلا فقط در زمینه شرکت در مسابقات بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کنه و اون‌ها تصمیم گرفتن مدیریت این مجموعه رو به یک گیمر حرفه بسپارن و در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ بود که باشگاه NRG اعلام کرد که بازیکن مشهور کال آف دیوتی یعنی H3CZ با اسم هکتور رودریگز به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شده!

فعالیت NRG ادامه داشت و اون‌ها برای تولید محتوای با کیفیت بیشتر تصمیم گرفتن همکاری خیلی نزدیکی رو با شرکت Shots Studio که یک شرکت تخصصی تهیه و مدیریت محتوا در آمریکاست شروع کنن و کار تولید محتوا و استراتژی شبکه‌های اجتماعی و فروش رو به این شرکت واگذار کنن تا در این زمینه موفق تر از پیش هم باشن.

H3CZ با اسم هکتور رودریگز
H3CZ با اسم هکتور رودریگز

NRG در چه بازی‌های موفق تر است؟

فعالیت این باشگاه در بازی‌های مختلفی دنبال‌میشه ولی این باشگاه در حال حاضر توی بازی‌های Apex Legends و Overwatch و Dragon Ball FighterZ و Rocket League به نسبت بقیه بازی‌ها تیم‌های قوی تری رو داره و تونسته در مسابقات جهانی رتبه‌های برتر رو کسب کنه.

فعالیت باشگاه NRG در بازی Apex Legends

توی فوریه ۲۰۱۹ با انتشار بازی Apex Legends باشگاه NRG یکی از اولین تیم‌های حرفه‌ای این بازی رو با امضا قرارداد با Dizzy شروع کرد. بعد از اون هم با چند بازیکن حرفه‌ای دیگه ام به توافق رسیدن و اون‌ها هم جذب NRG شدن تا یکی از قدرتمند ترین تیم‌های ایپکس رو تشکیل بدن. اون‌ها موفق شدن در اولین مسابقات رسمی که برای Apex Legends برگزار می‌شد، قهرمانی رو بدست بیارن و جایزه خودشون رو کاملا به یک بنیاد خیریه اهدا کردن.

بعد از یکسال و با اعلام بازنشستگی Dizzy اون‌ها به سراغ استعداد‌های جوون تو این زمینه رفتن و در حال حاضر مستعدترین بازیکن ها رو در اختیار دارند و معمولا جز ۳ تیم برتر توی مسابقه‌های جهانی هستن.

تیم Apex Legends سازمان Apex Legends
تیم Apex Legends سازمان Apex Legends

فعالیت باشگاه NRG در بازی Dragon Ball FighterZ

فعالیت باشگاه NRG توی بازی ‌Dragon Ball FighterZ از سال ۲۰۱۸ و با جذب آدواردو دنو (Eduardo Deno) شروع شد.اون یکی از ستاره‌های بی مثال این بازیه و بعد از پیوستن به تیم NRG تونست توی مسابقات جهانی ۲۰۱۸ SonicFoX دیگر ستاره این بازی‌ رو شکست بده و اولین قهرمانی خودش برای NRG رو بدست بیاره.

لازمه اشاره کنیم که برای ثبت یک تیم توی بازی‌ جدید مثل Dragon Ball FighterZ که یک بازی تک به تک محسوب میشه لازم نیست تا نفرات زیادی جذب یک تیم بشن و فقط عضو شدن یک بازیکن کافیه تا یک باشگاه بتونه توی یک مسابقات بزرگ و معتبر شرکت کنه.

تیم Dragon Ball FighterZ
تیم Dragon Ball FighterZ

فعالیت باشگاه NRG در بازی Overwatch

باشگاه NRG با جذب چند‌تا از ستارگان تیم رقیب خودش یعنی Luminosity Gaming به شکل رسمی وارد بازی Overwatch هم شد. این بازی معتبرترین مسابقات دنیا رو داره و این تیم نمی‌تونست از حضور توی اون صرفه نظر کنه به همین خاطر NRG تیم San Francisco Shock رو هم در اختیار خودش درآورد تا در مسابقات اصلی این بازی هم حرف برای گفتن داشته باشه تونست مقام‌های زیادی رو هم به دست بیاره.

تیم اورواچ NRG
تیم اورواچ NRG

فعالیت NRG در بازی راکت لیگ ( Rocket League )

NRG Esports بعد از درخشش تیم Kings of Urban درفصل اول مسابقات RLCS،‌ به سراغ اعضای تیمش رفت و کل بازیکنای این تیم رو جذب کرد. ولی در فصل دوم NRG نتونست به فینال این مسابقات راه پیدا کنه و در جایگاه پنجمی قرار گرفت. اون‌ها GarretG رو از تیم Orbit جذب کردن و با یکی از بازیکن‌های خودشون عوضش کردن. اینبار و در فصل سوم RLCS تیم NRG با ترکیب تقویت شدش تونست به مقام سوم این مسابقات برسه!

در فصل ۴ این تیم عملکرد نا امید کننده ای رو داشت و هیچ اتفاقی موفقیت آمیزی رو رقم نزد ولی در فصل پنجم اون‌ها به فینال مسابقات رسیدن و فقط با اختلاق یک گل به مقام دوم رسیدن!

NRG به رقابت و تلاش ادامه داد و توی فصل ۶ و ۷ هم بازهم توی فینال کم آورد و باخت و مقام دومی رو کسب کرد.

تلاش بیشتر و جذب بازیکن‌ اروپایی برای کسب قهرمانی

انتهای فصل هفت بود که یکی از ستاره‌های این تیم یعنی Fireburner از تیم جدا شد و NRG تصمیم گرفت یک بازیکن رو برای اولین بار از اروپا به خدمت بگیره و Turbopolsa رو به تیم خودش اضافه کرد. بعد از اینکه اون به آمریکا مهاجرت کرد و عضو این تیم شد چندماه بعد و در فصل هشتم این رقابت‌ها NRG تونست در فینال Renault Vitality رو شکست بده به مقام قهرمانی برسه!

تیم راکت لیگ باشگاه NRG
تیم راکت لیگ باشگاه NRG

فعالیت‌های پایان یافته باشگاه NRG

فعالیت در بازی Counter Strike

در ابتدای کار NRG بازی‌هایی که مسابقات بزرگی رو داشتن با امروز متفاوت بود به همین خاطر در سال ۲۰۱۶ این باشگاه وارد مسابقات کانتر استرایک (Counter Strike) یا همون CS:GO شد. این باشگاه اعضای تیم ex-Method رو به عضویت خودش در آورد و کار رو شروع کرد ولی ۱۱ ماه بعد کل ترکیب تیمش رو عوض کرد و فقط ptr رو از ترکیب خودش حفظ کرد.

فعالیت تیم NRG در مسابقات CS:GO بعد از ۴ سال فعالیت توی این بازی و کسب ۲ عنوان قهرمانی در سپتامبر ۲۰۱۹ و بعد از اینکه به صورت کامل اعضای تیمش به شرکت Evil Geniuses واگذار شد به شکل رسمی به اتمام رسید.

فعالیت در بازی Smite

در سال ۲۰۱۶ باشگاه NRG ، قهرمان چند دوره قبلی مسابقات اسمایت (Smite) یعنی Panthera رو در اختیار گرفت. این تیم برای NRG در مسابقات زیادی شرکت کرد و تونست یک قهرمانی به دست بیاره ولی در سال ۲۰۱۸ NRG تصمیم گرفت به فعالیت خودش در Smite پایان بده

فعالیت در بازی Super Smash Bros

باشگاه NRG نابغه بازی Super Smash Bros یعنی Nairo رو تونست جذب کنه وفعالیت خودش رو در این بازی که به شکل تکنفره هم برگزار میشه رو در سال ۲۰۱۶ شروع کرد. بعد از کسب چند قهرمانی و موفقیت در ماه جولای سال ۲۰۲۰ بعد از اعمال جریمه باشگاه NRG برای Nairo به علت تخلفات از قوانین ، Nairo قراردادش رو با این تیم فسخ کرد و عملا فعالیت این تیم توی این بازی هم به پایان رسید.

همکاری با استریمر‌ها

این باشگاه با استریمر‌های مختلفی توی بازی‌های مختلفی همکاری می‌کنه و از اون‌ها می‌خواد که براشون تولید محتوا کنن و ممکنه ازشون درخواست بدن که با پرچم NRG‌ توی مسابقات مختلف شرکت کنن. این باشگاه علاوه بر حمایت از استریمر‌ها به اون‌ها کمک می‌کنه که محصولات اختصاصی خودشون رو داشته باشن و در یک همکاری دو جانبه این محصولات به فروش برسن و سود‌آوری خوبی هم داشته باشن.

فعالیت NRG به عنوان استریمر

این تیم خودش هم توی شبکه‌های اجتماعی کانال‌های ویژه خودش رو داره و توی این کانال‌ها مسابقاتی که توش شرکت می‌کنن رو پوشش می‌ده و از طرفی برنامه‌های مختلفی رو برگزار می‌کنه و از بازیکن‌های تحت قرارداد خودش دعوت می‌کنه و برنامه‌های جذابی رو تهیه می‌کنه. همچنین استریم بازی‌های درون تیمی خودشون رو هم داخل کانال خودشون به صورت زنده پخش می‌کنن که بسیار پرطرفدار هم هست.

ستر معرفی پربیننده ترین سازمان در توییچ
پوستر معرفی پربیننده‌ترین سازمان در توییچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا