نماد سایت مجله لیویتو

لوازم جانبی مورد نیاز برای استریم چه چیزهایی هستند؟ | فهرست کامل لوازم جانبی استریم

فهرست کامل لوازم جانبی استریم

لوازم جانبی استریم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. چرا که این لوازم هستند که بر کیفیت استریم تأثیر مستقیم می‌گذارند. شما هر چقدر هم محتوای درجه یک و حرفه‌ای را آماده کرده باشید در صورتی که صدا یا تصویر استریم دچار مشکل باشد، ره به جایی نخواهید برد. بنابراین ما در لیویتو بر آن شدیم تا شما را با بهترین لوازم جانبی استریم آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مقدمه

ممکن است وقتی استریمرهای مورد علاقه خود را تماشا می‌کنید، استریم کردن را به عنوان پولی آسان و همراه با سرگرمی زیاد تصور کنید. استریمرها ساعت‌ها را صرف تعامل و گپ زدن با بینندگان می‌کنند و پول نقد را جرینگی با کمک‌های مالی و اشتراک به دست می‌آورند، درست است؟ 10 استریمر برتر توییچ بیش از 20 میلیون دلار در سال درآمد دارند، اما مطمئناً در شروع کار خبری از این درآمدها نبوده است. آن‌ها به مرور به این درآمد دست یافتند و در طول مسیر در حرفه استریم خود سرمایه‌گذاری کردند.

شما باید به حرفه استریم به عنوان یک استارتاپ بنگرید. این حرفه از شما می‌خواهد که در ابتدا سرمایه‌گذاری کنید و در ادامه به شما فرصتی می‌دهد که با گذشت زمان آرام‌آرام شروع به کسب درآمد کنید. اکثر استریمرها از یک الگوی واحد کار خود را شروع می‌کنند و هر استریمر هزینه‌های اولیه‌ی مخصوص به خود را دارد. این هزینه‌های اولیه تجهیزات استریم را پوشش می‌دهد و مانند همه سرمایه‌گذاری‌ها، قبل از خرید باید کمی تحقیق کنید. ما این راهنما را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم بهترین لوازم جانبی استریم را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

قبل از اینکه لوازم جانبی استریم را بر اساس محدوده قیمت پوشش دهیم، اجازه دهید به اجزای معمولی مناسب برای یک راه‌اندازی استریم اولیه نگاه کنیم.

 

تجهیزات اصلی استریم

تجهیزات استریم: اصول اولیه

اولین چیزی که نیاز دارید دستگاهی است که از آن استریم کنید. محبوب‌ترین انتخاب در این بین رایانه شخصی یا مک است. با این حال، شما همچنین می‌توانید از کنسول بازی یا گوشی هوشمند خود نیز استریم کنید. خوشبختانه ما پیش از این در لیویتو به این موارد پرداخته‌ایم. همه‌ی این‌ها به نوع محتوایی که تولید می‌کنید و همچنین کیفیت مطلوب استریم شما بستگی دارد. دوم، برای انتقال ویدیوهای زنده خود به پلتفرم‌های استریم، به اتصال اینترنتی پایدار و سریع نیاز دارید.

اجزای اضافی لوازم جانبی استریم شامل منبع ویدیو، منبع صوتی و لوازم جانبی برای بهبود کیفیت پخش شما، مانند سه پایه، روشنایی و سوئیچرهای ویدیویی است.

منبع صوتی

منابع صوتی در درجه اول به معنی میکروفون هستند. سه نوع میکروفون برای پخش زنده یا استریم بر اساس نوع اتصال و کیفیت صدا استفاده می‌شوند: داخلی، USB و XLR.

محبوب‌ترین انتخاب یک میکروفون USB است، زیرا مستقیماً به کامپیوتر شما متصل می‌شود و صدای عالی تولید و ارائه می‌کند. یک میکروفون USB نسبتاً ارزان است و استفاده از آن نیز فوق‌العاده راحت است.

میکروفون XLR بالاترین کیفیت صدا را ارائه می‌دهد، اما برای کار کردن به میکسر صدا نیاز دارد. اگر از طرفداران و عاشقان صدا و موسیقی هستید، این خرید قطعاََ ارزشش را دارد.

منبع ویدیو

یک دوربین فیلمبرداری مناسب، استریم با کیفیت بالاتری را فراهم می‌کند و افراد بیشتری را به استریم‌های شما جذب می‌کند. در مجموع چهار نوع دوربین فیلمبرداری برای پخش زنده یا استریم وجود دارند:

  1. وب کم‌ها: برای راه‌اندازی ساده و مقرون به صرفه ویدیو مناسب استریم فوق‌العاده هستند، در واقع وب کم اولین گزینه‌ای است که به ذهن می‌رسد. وب کم‌ها مستقیماً به کامپیوتر شما متصل می‌شوند، میکروفون‌های داخلی دارند و برای چت زنده، استریم بازی، پرسش و پاسخ و موارد دیگر عالی هستند.
  2. دوربین‌های DSLR: اگر می‌خواهید کمی بیشتر روی کیفیت ویدئوی خود سرمایه‌گذاری کنید، دوربین DSLR انتخاب خوبی است. همچنین می‌توانید یک دوربین بدون آینه جمع و جور که اصطلاحاً به میرور لس معروف هستند را نیز تهیه کنید که همان کیفیت فیلمبرداری عالی و وضوح تصویر فوق العاده بالا را ارائه می‌دهد. هم دوربین‌های DSLR و هم دوربین‌های بدون آینه به یک رمزگذار ویدیو یا انکودر نیاز دارند تا ویدیوهای زنده شما را به پلتفرم‌های استریم ارسال کنند.
  3. دوربین‌های فیلمبرداری: اگر بودجه شما به شما اجازه می‌دهد تا به طور کامل به امر استریم متعهد شوید، دوربین فیلمبرداری بهترین گزینه‌ی ممکن است. این دوربین‌ها برای فیلمبرداری حرفه‌ای، ارائه‌ی وضوح 4K، تولید خروجی‌های HDMI شفاف و تضمین فیلمبرداری روان ساخته شده‌اند.
  4. دوربین‌های اکشن: این دوربین‌های ویدئویی کوچک و در عین حال بسیار قدرتمند، برای ثبت صحنه‌های اکشن طراحی شده‌اند. دوربین‌های اکشن در ضبط ورزش‌ها یا هر ویدیوی فراگیر دیگر عالی هستند. ورزشکاران حرفه‌ای معمولاً از این دوربین‌ها استفاده می‌کنند تا صحنه‌های جذاب را شکار کنند.

نکته:

رمزگذار ویدیو یا انکودر دستگاهی است که ویدیوهای زنده شما را به فرمت قابل پخش در پلتفرم استریم تبدیل می‌کند. اگر از هر نوع دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای استفاده می‌کنید (به جز وب کم)، استفاده از یک رمزگذار ابزار ضروری است. البته امروزه اکثر نرم افزارهای استریم شامل یک رمزگذار هستند، بنابراین نیازی به خرید دستگاه جداگانه ندارید.

تجهیزات جانبی

صرف نظر از بودجه‌ای که برای استریم خود کنار گذاشته‌اید، ممکن است به تجهیزات اضافی دیگری نیاز داشته باشید. چنین تجهیزاتی شامل یک سه پایه برای دوربین فیلمبرداری، یک بازو برای میکروفون، انواع کابل‌ها برای اتصال منابع صوتی و تصویری، پایه‌های نور و حلقه‌های LED برای بهبود بیشتر کیفیت استریم و یک صفحه سبز رنگ (کروماکی) برای تغییر کیفیت تصویر و پس‌زمینه می‌شوند.

معرفی لوازم جانبی استریم برای ۳ بودجه‌ی مختلف

ما سه مجموعه ابزار استریم را انتخاب کرده‌ایم تا به شما در درک بهتر قیمت و احتمالاً انتخاب لوازم جانبی استریم کمک کنیم. در اینجا ۳ ​​مجموعه لوازم جانبی استریم عالی برای هر بودجه معرفی شده است.

پک استارتر

این بسته اولیه شامل اجزای اصلی صوتی و تصویری است که کیفیت متوسطی را ارائه می‌دهند و در عین حال گران نیستند. این یک مجموعه عالی برای مبتدیانی است که می‌خواهند استریم را امتحان کنند و بعدها اگر خوش‌شان آمد حرفه‌ای‌تر ادامه دهند.

میکروفون

میکروفون خوب برای استریم

دوربین فیلمبرداری

دوربین فیلمبرداری خوب برای استریم

تجهیزات جانبی

لوازم جانبی خوب برای پخش زنده

 

لوازم جانبی استریم متوسط

میکروفون

میکروفون های عالی برای استریم

دوربین فیلمبرداری

دوربین فیلمبرداری عالی برای استریم

تجهیزات جانبی

لوازم جانبی عالی برای پخش زنده

 

لوازم جانبی استریم حرفه‌ای

اگر هدف شما دستیابی به کیفیت درجه یک است و برایتان مهم نیست که پول هنگفتی را در این راه خرج کنید، پس حتماً برای خرید این تجهیزات استریم حرفه‌ای آماده هستید.

میکروفون

بهترین میکروفون‌ها برای استریم

دوربین فیلمبرداری

بهترین دوربین‌های فیلمبرداری برای استریم

تجهیزات جانبی

بهترین لوازم جانبی استریم

نرم افزار استریم برای تمام بودجه‌ها

پس از خرید تجهیزات استریم، آخرین مرحله قبل از استریم این است که نرم افزار مخصوص را انتخاب کنید.

نرم‌افزار Restream Studio یک راه حل عالی برای هر استریمری است که می‌خواهد محتوای زنده با کیفیت تولید کند و کانال خود را سریع‌تر رشد دهد. با Restream Studio، می‌توانید ویدیوهای زنده خود را در چندین پلتفرم استریم برتر همچون YouTube، Twitch ،Facebook و LinkedIn (همه به طور همزمان) پخش کنید.

علاوه بر این، Restream Studio ویژگی‌های مفیدی را برای بهبود استریم شما و جذب بینندگان بیشتر ارائه می‌دهد. برای مثال، می‌توانید مخاطبان خود را به عنوان مهمان به استریم خود دعوت کنید و یک مصاحبه زنده یا جلسه پرسش و پاسخ را به راحتی میزبانی کنید. همچنین می‌توانید لوگوی خود را اضافه کنید، استریم خود را با پوشش‌های سفارشی (custom overlay) شخصی‌سازی کنید، موسیقی پس‌زمینه بدون کپی رایت را استریم کنید و مستقیماً از مرورگر خود بدون هیچ برنامه کاربردی دیگری استریم داشته باشید.

جمع‌بندی

اهمیت کیفیت ویدیو برای استریم را دست کم نگیرید. با این حال، انتخاب لوازم جانبی استریم بیشتر به اهداف شما بستگی دارد، نه پیگیری کورکورانه کیفیت. اگر فقط می‌خواهید استریم را امتحان کنید، به سراغ بسته اولیه یا همان پک استارتر بروید. اگر در مورد استریم جدی‌تر هستید، روی راه‌اندازی و سرهم‌بندی تجهیزات استریم متوسط ​​سرمایه‌گذاری کنید.

لوازم جانبی استریم حرفه‌ای اما ثابت می‌کند که برای استریم برنامه‌ها دارید. سرمایه گذاری‌های هنگفت مطمئناً کیفیتی استثنایی را برای شما به ارمغان می‌آورند، اما کیفیت بیش‌تر در ارائه‌ی محتوا لزوماً به معنای داشتن بینندگان و دنبال‌کنندگان بیشتر نیست. متأسفانه این اصلی است که باید آن را قبول کنید.

نظر شما در خصوص این مقاله‌ی جامع چیست؟ ما سعی کردیم بهترین لوازم جانبی استریم برای بودجه‌های مختلف را به شما معرفی کنیم. امیدواریم به کار شما آمده باشد. در پایان لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

برای خواندن آخرین مطالب استریم همراه مجله لیویتو باشید.

همچنین فراموش نکنید که برای استریم کردن یا تماشای استریم باکیفیت با اینترنت نیم‌بها می‌توانید از لیویتو استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل