نماد سایت مجله لیویتو

هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3 معرفی شد

هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3 معرفی شد

نسل بعدی هدست واقعیت مجازی متا (Meta) با قیمت 499.99 دلار به فروش می‌رسد و دارای چیپ‌ست جدید Snapdragon، فناوری Meta Reality و تکنولوژی‌های جدید دیگر خواهد بود.

متا نسل بعدی هدست‌های واقعیت مجازی خود را در نمایشگاه متا گیمینگ معرفی کرد. Quest 3 قرار است پاییز امسال عرضه شود و با قیمت 499.99 دلار به فروش می‌رسد. یک مدل با فضای ذخیره‌سازی بیشتر نیز به زودی معرفی خواهد شد، اما قیمت آن فعلا مشخص نیست.

هدست Meta Quest 3 به طور کامل با کتابخانه عناوین Quest 2 سازگار خواهد بود و در زمینه سخت افزار، پیشرفت‌های زیادی کرده است. این پیشرفت‌ها شامل نمایشگرهایی با وضوح بالاتر، اپتیک pancake و نسل بعدی چیپ‌ست Snapdragon که با همکاری Qualcomm Technologies توسعه یافته است، می‌شود. عملکرد گرافیکی این هدست دو برابر پردازنده گرافیکی Quest 2 خواهد بود.

هدست Meta Quest 3 همچنین از نظر طراحی، 40 درصد نسبت به Meta Quest 2 باریک‌تر و دارای فرمی شیک‌تر و راحت‌تر است؛ کنترلرها نیز با ارگونومی بهتر، دوباره طراحی شده‌اند. حلقه‌های ردیابی بیرونی دیگر در این هدست استفاده نخواهند شد، در حالی که کنترلرها دارای بازخورد لمسی و ردیابی کامل دست خواهند بود.

این هدست همچنین از فناوری Meta Reality استفاده خواهد کرد و متا نیز به دنبال ارتقای این فناوری در آینده پیش رو است. این فناوری با ویژگی high-fidelity color Passthrough، یادگیری ماشینی و درک فضایی بهبود یافته، تجربه MR بهتری را ارائه می‌دهد. تاریخ انتشار مشخصی برای Quest 3 تایید نشده است. متا در کنار عرضه یک به‌روز رسانی بزرگ برای Quest 2، قیمت این هدست را به طور چشم‌گیری کاهش خواهد داد.

برای خواندن آخرین اخبار بازی همراه لیویتو باشید.

منبع: Gamingbolt

خروج از نسخه موبایل