PC Gamingاخبار

بازی Age of Empires IV پاییز امسال به بازار خواهد آمد!

Age of Empires IV در یک روداد آنلاین خبر‌های جدیدی رو به همراه داشت و اعلام شد که قراره کلی محتوای جدید به این بازی بیاد!

فرنچایز Age of Empires از قدیمی‌‌های صنعت گیم به حساب میاد در زمانی که هنوز دنیای بازی‌های کامپیوتری خیلی شناخته‌شده نبود حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

این بازی ساخته شرکت مایکروسافت هستش و اولین نسخه از این بازی هم در سال 1997 منتشر شده و این نشون می‌ده که این بازی ۲۴ سال قدمت داره و حالا قراره ایکس باکس استودیوز که در واقع استودیو بازی سازی شرکت مایکروسافت هستش نسخه جدید این بازی یعنی Age of Empires IV رو به زودی منتشر کنه!

ویدیو پیشنمایش گیمپلی Age of Empires IV

اما نکته مهم اینجاست که اطلاعات جدیدی از نسخه جدید این بازی یعنی Age of Empires IV که نسخه چهارم این فرنچایز قدیمی صنعت گیم محسوب میشه، هم در این رویداد به نمایش در اومد و یک پیش نمایش از این بازی جدید هم نمایش داده شد که در همین صفحه می‌تونین اون رو تماشا کنین!

تمدن‌های کاملا متفاوت از همه لحاظ در Age of Empires IV

یکی از مهمترین اطلاعاتی که در این بازی به چشم میاد، تفاوت بازی کردن در تمدن‌های مختلفه! یعنی اینکه اگر شما سطلتنت دهلی که مربوط به تمدن هند کهن می‌شه رو انتخاب کنین نوع بازی شما خیلی خیلی با زمانی که تمدن مغول‌ها رو انتخاب می‌کنین، متفاوت خواهد بود.

این تفاوت در ساخت نیرو‌ها تا نوع استراتژی بازی شما کاملا دیده می‌شه. اینکه چطور باید برای منابع، توسعه‌ها و حتی نبرد‌ها استراتژی داشته باشین هم در تمدن‌های مختلف متفاوته!

این درحالیه که توی نسخه‌های قبلی ایج آف ایمپایرز شاید تعداد خیلی کمی از نیرو‌ها بودن که مختص یک تمدن می‌شدن و خیلی تفاوتی نمی‌کرد که شما چه تمدنی رو انتخاب می‌کنین!

نمایی از بازی Age of Empires IV

Age of Empires IV چند تمدن خواهد داشت؟

به نظر می‌رسه در زمان انتشار بازی ۴ تمدن مختلف در بازی وجود داشته باشن که باهم دیگه تفاوت‌های بسایر زیادی دارن. ولی یه سری نیروهای عمومی مثل نیزه دار، تیرانداز و غیره وجود داره که در رقابت بین اون‌‌ها مثل نسخه‌های قبل بازی از فلسفه «سنگ، کاغذ، قیچی» طبعیت می‌کنه!

یعنی اینکه دو نیرو در سطح یکسان در مقابل هم ضعف و قدرتی دارن که بر اساس اون باید شما استراتژی نبرد‌هاتون رو پیش ببرین!

توی سایت رسمی این بازی چهار تمدن Delhi Sultante به معنی سلطنت دهلی، انگلیسیها، مغول‌ها و چینی‌ها معرفی شدن ولی احتمالا رفته رفته به تعداد این تمدن‌ها اضافه میشه!

تمدن‌های بازی Age of Empires IV
تمدن‌های بازی Age of Empires IV

استراتژی متفاوت برای هر تمدن در Age of Empires IV

همونطور که اشاره کردیم نسخه جدید بازی تمرکز خیلی زیادی روی انتخاب تمدنتون داره و این مساله در نوع استراتژی که انتخاب می‌کنین تاثیر خیلی زیادی داره!

به عنوان مثال مغول‌ها تمدنی هستند که بیشتر بر پایه منابع سنگ بنا شدن و قادر هستند که با سرعت بالایی حرکت کنن و در همه جای نقشه حضور داشته باشن! از اونجایی که مغول‌ها قومی عشایر بودن می‌تونن کل مقر اصلی (Base) خودشون رو جمع کنن و از جایی به جای دیگه منتقل کنن!

ولی تمدن سلطنت دهلی هند بیشتر تلاش می‌کنه که بوته‌های توت (Berry Bushes) رو جمع آوری کنه چون می‌تونه با استفاده از اون کارهای ویژه ای رو انجام بده و البته که این تمدن در یک‌جای ثابت Base خودش رو می‌سازه و نمیتونه اون رو انتقال بده!

منابع متفاوت در Age of Empires IV

توی Age of Empires 4 ظاهرا ۴ نوع منابع وجود دارن و هر تمدنی نحوه سرمایه گذاریش روی اون‌ها متفاوته. این چهار منبع غذا، سنگ، طلا و چوب هستند و برای جمع آوری اون‌ها نقاط متعددی در نقشه وجود داره که شما بر اساس همین منابع محل برقراری Base اصلی خودتون رو مشخص می‌کنین!

با جمع آوری منابع مختلف می‌تونین تجهیزاتتون رو ارتقا بدین و یا اینکه نیروهای جدیدی رو بسازین و ارتش قوی‌تری هم برای خودتون بسازین پس فراموش نکنین که جمع آوری منابع می‌تونه شما رو حسابی قدرتمند کنه!

نبرد‌ها در بازی Age of Empires IV

نوع نبردها همونطور که توی ویدیو گیمپلی هم میبینیم خیلی خیلی شبیه به نسخه‌های قبلیه و نحوه عملکردش به این شکله که باید نیروهای خودتون رو با توجه به تمدن حریفتون بسازین و سعی کنین با حرکت دادن سپاهتون به سمت دشمن به اون‌ها حمله کنین و سعی کنین که از دیوار‌های دفاعی حریف عبور و مقر اصلی اون‌ها رو تخریب کنین!

البته که شاید انتظار می‌رفت که کمی بهبود در حالت نبرد‌ها ایجاد بشه ولی حفظ حالت قدیمی نبردهای بازی برای طرفداران Age of Empires بسیار خبر شیرینی خواهد بود!

نبرد‌ها در بازی Age of Empires IV
نبرد‌ها در بازی Age of Empires IV

زمان انتشار بازی Age of Empires IV

در هر صورت این بازی قراره که پاییز سال ۲۰۲۱ برای کامپیوتر‌های شخصی منتشر بشه و از سبک بازی‌هم اینطور بر میاد که خبری از نسخه کنسول بازی نباشه ! هنوز خبری هم از تاریخ دقیق بازی منتشر نشده ولی پیش بینی می‌شه که اواخر سال ۲۰۲۱ این بازی رو بتونیم تجربه کنیم!

همچنین خبر‌های غیر رسمی هم شنیده می‌شه که این بازی هم از زمان انتشارش قراره توی مجموعه گیم پس مایکروسافت قراره بگیره و در کنار نسخه‌های پیشین Age of Empires برای مشترکین Gamepass روی کامپیوتر در دسترس قرار بگیره!

اگه خیلی برای بازی Age of Empires 4 مشتاق هستین و نمیتونین تا پاییز صبر کنین هم می‌تونین از طریق لینک زیر برای نسخه بتا و تستی اون ثبت نام کنین و این بازی رو زودتر از موعد انتشارش هم تجربه کنین!

سایت رسمی بازی Age of Emires 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محافظت شده توسط الگریتم کپچا *Captcha Plus loading...

دکمه بازگشت به بالا